droge huid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dorisn, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb altijd al een droge huid, maar nu is het nog erger. Ik smeer me rot en het helpt maar een klein beetje. Best vervelend omdat mn huid daardoor ook gaat jeuken. Wat bij mij meestal wel goed helpt is een bad met amandel badolie, maar nu weet ik niet of dat mag nu ik zwanger ben.
    Ben nu 8weken zwanger van de 3de in ons vorige huis hadden we geen bad en moest ik het hoe dan ook oplossen met smeren dus dacht ik daar niet over na.
    Nu vraag ik me dus af of ik gewoon in bad met badolie mag.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Volgens mij wel zolang het maar niet te heet is

3. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Zou niet weten waarom je daar niet in mag idd niet te heet. Wat bij mij hielp (had een droge en daardoor ook jeukende huid tijdens zwangerschap) was zeepbakje was douche gel en shampoo.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb ook een enorm droge huid en amandelolie werkte op een gegeven moment niet meer en ben toen de SOS bodylotion van Niveau gaan gebruiken, is niet echt goedkoop maar het enige wat helpt bij mij, smeer het minimaal 1 keer per dag.

5. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van, normaal helpt bodylotion van balneum maar nu gebruik ik cetomacrogolcreme van de apotheek. Dat werkt bij mij goed. Wel blijven smeren, 2x per dag.

6. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Ik heb ook een xtreem droge huid en nu ook erger door zwangerschap. Ik weet niet of je normaal zalf van de huisarts gebruikte maar je mag aardig wat zalf gebruiken hoor.. ik gebruik ook vloeibare vaseline.. dus niet die dikke vette.. maar meer lotion. Trekt goed en snel in..

7. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Oh wat vervelend! Ik herken het. Heb nu ook een nog drogere huid dan normaal. Enige oplossing bij mij: smeren!
    Een bad kan geen kwaad denk ik zolang het niet te heet is. Kruidenbaden in het zwembad mogen bijv ook niet omdat die zo warm zijn.

8. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Misschien een domme vraag, maar waarom mag je niet in een te heet bad? Is dat voor een douche eveneens?

9. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Je kan je warmte niet kwijt in bad. Dus kans op oververhitting. Geldt niet voor een douche.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ga niet in een heet bad vanwege de olie. Te heet bad (of douche) verergerd de droge huid ook. Wel fijn dat dat een optie is. Ga ik morgen lekker in bad als de kids op bed liggen. (Nu te moe voor)
    Smeren ga ik gewoon mee verder. Ik gebruik meestal babyolie omdat ik daar het meeste baat bij heb.
    Bedankt voor alle tips.

11. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Wat bij mij goed werkt is de bodylotion voor onder de douche van nivea. Na je douchegel insmeren, even in laten trekken en afspoelen. Wel de blauwe.

12. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ik heb ook zo'n droge huid en bij mij werkt cocosolie goed. Gewoon zo'n potje wat je bij de ekoplaza en bij ons zelfs in de Ah koopt. Je kan er zelfs ook je vlees in bakken 😜
    En idd niet te heet en te lang douchen of in bad. Water droogt de huid heel erg uit.

Deel Deze Pagina