6 weken zwanger lege vruchtzak, nu opwekken of curretage advies nodig

Discussie in 'Miskraam' gestart door nicolletjuh, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    Ik heb alleen de cytotec gekregen, moest 2 avonden achter elkaar 4 pillen inbrengen? wat is dat dan die andere die jij opnoemt? ik heb het ziekenhuis gebeld gezegd dat het niet veel doet, moet morgenochtend om 10 over 10 komen bij de gyn.. ben benieuwd

2. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    en ik plas ook stukjes pil uit? kent iemand dat van jullie?

3. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    De dosering is overal anders heb ik wel gemerkt. Mifegyne word niet veel gegeven heb ik begrepen. Die pillen zorgen ervoor dat je lichaam een seintje krijgt dat de zwangerschap niet goed is.

De cytotec is bij mij er ook 3x uitgekomen.. wat ik ervan heb gelezen is dat het geen kwaad kan omdat de stof al is opgenomen.

Succes bij de gynaecoloog!

4. Staypositive

Staypositive Actief lid

12 aug 2015
    117
    5
    18
    Utecht
    Bij mij kwam de vk er met de 8 weken echo achter dat er geen hartslag was. Wij zijn toen doorgestuurd naar de gyn en stonden voor dezelfde keuze. Ik heb toen pillen gekozen omdat daar minder risico's bij komen kijken. De gyn zij dat curretage meer kans geeft op verklevingen en beschadigingen. Ik vond de pillen wel goed te doen. ik heb ze op vrijdag ingebracht, maar het vruchtzakje kwam er op maandag pas uit. Heel veel sterkte en succes met het maken van je keuze.

5. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Veel sterkte met je keuze! Helaas staan wij sinds gisteren ook voor de keuze.. ik was 10 weken 'zwanger' maar het blijkt al een paar weken geleden mis te zijn gegaan want het vruchtzakje was leeg... nu enorm veel verdriet, maar ik wil graag dat het nu weggaat..

ik ga kiezen voor de pillen denk ik... het kan nog wel even duren voordat het natuurlijk begint en dat wil ik niet...

succes met je keuze, je moet echt doen waar jij het beste bij voelt!

6. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    ah suud123 jij ook heel veel sterkte ,ik begrijp heel goed hoe je je voelt en je moet echt doeb wat je zelf graag wilt. ik had voor de pillen gekozen maar die hebben bij mij helemaal niks gedaan, donderdag terug naar de gyn geweest en alles zat er nog. Dus gistermiddag alsnog een curettage gehad.. en alles is goed gegaan gelukkig.. nu het weer een plekje geven..

andere dames bedankt allemaal voor jullie ervaringen

7. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    Ik heb helaas voor dezelfde keuze gestaan. De eerste keer is de MK vanzelf opgang gekomen. Nu een MA met 9 weken.
    Ik zelf heb voor de pillen gekozen. Het was erg heftig, enkele uren pijnlijke kramen/weeen gehad. Hier ben ik van te voren door de gyn niet op voorbereid. Het heeft er wel in geresulteerd dat na de tweede behandeling met de pillen het vruchtje helemaal intact eruit is gekomen. We hebben het kunnen zien en begraven, wat ik heel fijn vind. Het bloedverlies veel bij mij erg mee.
    Wat betreft het verliezen/uitplassen van de pillen, mijn gyn heeft me gezegd dat ik na het inbrengen 2 uur moest blijven liggen, zodat de pillen konden worden opgenomen/hun werk konden gaan doen.
    Het maken van zo'n keuze is uiteraard erg persoonlijk. En hoe je het wend of keert alle keuzes zijn eigenlijk K.

8. Emmetje80

Emmetje80 Lid

23 mrt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst sterkte met het verlies. Bij mij is de VK er op 17-04 achter gekomen dat ik een MA had. Vruchtje was 6w1d, terwijl het 8w moest zijn. Ik heb toen meteen gekozen voor Cytotec, maar puur omdat ik als de dood ben voor ziekenhuizen.

Ik heb toen nog even afgewacht en uiteindelijk vrijdag 1 mei bij de gyn geweest. Bleek dat mijn vruchtzak toen al leeg was, vruchtje was al afgestorven. Ik heb toen bij thuiskomst de 1e dosis van 4 pillen ingebracht. Na 6 uurtjes wachten begon het te vloeien en toen is het blijkbaar al eruit gekomen. Was niet veel van te zien, meer een witte slijmdraad/propje. Ik heb bijna geen pijn en krampen gehad, maar dat heb ik bij menstruatie ook nooit, misschien is er een verband? Het viel mij dus heel erg mee!
    Maar omdat ik had gelezen dat het toch wel pijn zou doen, vertrouwde ik het niet. Na het weekend meteen echo laten maken, maar helemaal schoon!

Ik kan natuurlijk niet voor je beslissen, maar met een lege vruchtzak is het misschien zo gebeurd met pillen. Zo niet, dan kun je alsnog kiezen voor curretage. In ieder geval veel sterkte met je keuze!

Deel Deze Pagina