Sinds twee dagen heb ik last van een vaginale spatader. Nooit geweten dat ze bestonden maar ik voel me er echt vervelend bij. Hij zit helemaal bovenaan, ik heb er geen last van (brandend gevoel, jeuk, of zo) en merkte het bij toeval op. Maar het ziet er echt niet uit en ik ben heel erg bang dat ik, omdat ik pas 22+3 ben dat er nog veel meer komen. Kan ik er iets tegen doen? Heb ik nu meer kans op dat ik er nog veel meer krijg en dat ze wel pijn gaan doen? En is het nadelig voor de bevalling? Ik kan er zo weinig over vinden op internet... Aangezien ik niet onder controle ben bij een VK maar bij een gyn, plaats ik hier even mijn vraag. Ik merk dat ik het toch lastig vind om daar het ziekenhuis voor te bellen, aangezien ik mijn eigen gyn daarvoor niet aan de telefoon krijg maar een assistente. alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
hoi vervelend voor je. Ja, het kan dat je er meer krijgt. Of het van invloed is op de bevalling weet ik niet, daarvoor zal je arts het moeten bekijken. Dus bespreek het op je volgende controle en laat het even zien. Voor jezelf vervelend, maar je arts is wel wat gewend hoor! Mirjam