Nu sinds een half uur ineens heftige pijn rechts boven in de buik, net onder mijn borst. Net mijn kinderen maar snel in bed gelegd, maar dubbel moeten staan, want ademen lijkt belemmerd te worden. Weet iemand wat dit rotgevoel ineens kan zijn? Het drukt echt alsof ik geen adem kan krijgen (kan wel ademen hoor). Vandaag ook al veel harde buiken, tussen de middag echt elke 10 minuten, maar is wel weer afgezakt. Bloeddruk is tot nu toe altijd mooi laag, dus verwacht niet ineens een hoge bloeddruk oid. Wat nu?
Bij pijn rechts in de bovenbuik zeggen ze altijd bellen, kan een teken zijn van een hoge bloeddruk. Ook al heb je altijd een goede bloeddruk, die kan heel snel veranderen! En met bellen val je niemand lastig
Het is echt een aanhoudend drukkend gevoel, niet zoals ik me van mijn weeën herinner. Wel beide keren te vroeg bevallen (35.4 en 36.3 weken), dus ben wel alert. Voel me zo'n zeur om nu te bellen. Wat kunnen ze nu voor me doen op dit tijdstip?
Ik heb gebeld en ik hoef me volgens de vk geen zorgen te maken. Ze denkt dat ik doordat ik voor het eerst zo ver zwanger ben en dus ook voor het eerst zo'n grote buik krijg last van mijn ribben rechts heb. Dat kan natuurlijk goed, want ribbenpijn geeft ook een drukkend gevoel met ademhalen. Donderdag weer controle, dus dan zien we verder. Mocht het erger worden mag ik terugbellen.