6 weken zwanger, peuter (3) al vertellen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nora1983, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik zou wachten tot de 12 weken echo. Daarvoor vind ik de kans op een miskraam te groot.

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Tip : aftelkalender broertje zusje
    Daarmee wordt het duidelijk hoeveel nachtjes slapen het is voor de kleine komt
    Ik denk dat die ukkies heel veel aanvoelen en ook heel veel opva gen
    Zou het persoonlijk niet eerlijk vindne als ieder het wist behalve m'n ki d
    Maar mijn kind is. Verbaal behoorlijk ver en kan je veel uitleggen.

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nee, ik zou het niet vertellen. Mijn dochter was ook drie toen ik bij respectievelijk 6 en 9 weken een miskraam heb gehad. Ze zou ontzettend verdrietig zijn geweest. Bij de tweede mk, heb ik zelfs in het ziekenhuis gelegen. Mama had buikpijn. Anders hadden we moeten zeggen, 'die baby komt niet meer hoor'. :( Ik zou wachten tot 12 weken. Dan is het ook zichtbaarder qua buik. Maar je moet vooral doen wat jullie het beste vinden.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou ja, dit eigenlijk. Dochter wist na een goede echo met 10 weken dat ik zwanger was, met bijna 14 weken ging het alsnog mis :( Zij was toen 3. En dan heb je je eigen verdriet en moet je het ook nog je peuter uitleggen.

het jaar erop was ik weer zwanger en heb ik niks gezegd. Gelukkig maar want met 10 weken ging het weer mis.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Onze zoon was bijna 3 toen ik zwanger werd van zijn zusje. We hebben het pas met 14 weken verteld. Daarna mocht hij mee naar de pretecho. Wat hem overigens totaal niet boeide haha.
    Vanaf 14 weken was trouwens nog erg lang wachten voor hem.

6. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Pas na meerdere goede echo's mocht onze dochter van 3 het als eerste weten :)

Ook vanwege de 3 zwangerschappen die daarvoor verkeerd zijn afgelopen en waar zij gelukkig niks van wist.

7. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je moet doen wat voor jezelf goed voelt!
    Ons zoontje was 18 maanden toen ik erachter kwam dat ik weer zwanger was en we hebben hem pas iets verteld toen ik 12 weken voorbij was, omdat hij talig heel sterk is en al heel goed kan vertellen dat mama een baby in de buik heeft. Naast het feit dat als het mis gaat, je dit ook moet delen met zo'n kleintje.
    Dat is wel het risico dat je neemt, maar daar moet je natuurlijk niet vanuit gaan nu ;)
    Succes!

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.371
    17.294
    113
    Verschilt per situatie.
    Bij nr 2 gelijk verteld tegen de oudste. Met zn 9 maanden snapte hij toch niks en praatte niet :D
    Bij nr 3 weet ik niet meer. (Waren 3 en 4.5 bij de geboorte)
    Nu met goed 8 weken, oudste had het door en had al snel een buik. Familie zag het met 6 weken al dus die met 9 weken ingelicht.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou nog even wachten met vertellen tot je de termijnecho hebt gehad.
    stel dat het mis is?
    dan moet je ook uit gaan leggen waarom er nu ineens geen baby meer komt.
    mijn man had in zijn enthousiasme de oudste verteld dat ze grote zus werd toen ik ong 7 weken zwanger was.
    als het aan mij had gelegen had ze nog even moeten wachten omdat de zwangerschap ervoor uitliep op een ma.
    toen wist ze gelukkig niet dat er een kindje bij zou komen want ik weet dat ze daar heel veel verdriet van zou hebben gehad.

10. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Onze dochter van toen net 3 hoorde het na de tweede goede echo (helaas geen oppas dus ze moest mee). Dag erna iedereen verteld. Wij wilden dat ze het als eerste wist omdat ze ook bij ons gezin hoort maar ik durfde niet uit te gaan dat zd haar kond hield. Dus toen ze het wist mocht iedereen het weten en dat was heel fijn.

Deel Deze Pagina