QR code voor winkels???

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloempjelief, 3 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
  2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Is gisteren indd gezegd :)
    Hopelijk wordt dat niet doorgevoerd. Vraag me ook af hoe haalbaar het in de praktijk blijkt te zijn…

Zuul en SAARC vinden dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    er is gister gezegd dat er weer mondkapjes gedragen moeten worden in de winkels. Ik heb niets gehoord over tvt voor winkels?

4. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Jawel, coronapas voor werk en niet essentiële winkels wordt bekeken.

Vero0504 en Sado vinden dit leuk.
  5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja dit. Dus dan zou je supermarkt en drogist en slager en zo geen toegangsbewijs hebben maar de action wel. Lijkt mij alle perken te buiten gaan en onuitvoerbaar. Als je kijkt hoeveel vacatures er nu al in de retail zijn en winkels lastig open kunnen blijven door personeelstekort.

Zuul, Finca en SAARC vinden dit leuk.
  6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Nu niet, maar op termijn mogelijk wel, is gezegd :(

SAARC vindt dit leuk.
  7. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Wij kampen al met personeelstekort, laat staan dat we nog politieagent moeten gaan spelen bij de deur, zout toch op. Daarbij werd je ten tijde van de mondkapjes plicht al uitgefoeterd en ik verwacht hiermee alleen maar meer gezeur.
    En kom op zeg, hoeveel besmettingen vinden er plaats bij een boodschappen ronde :rolleyes:

Dan liever een Max aantal klanten per m2, was ook niet altijd fijn maar iets makkelijker te regelen dmv winkelmandjes.

Zuul, Vergeten en SAARC vinden dit leuk.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Zuul, SAARC en Butchke vinden dit leuk.
  9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik zou een CoronaCheck bij winkels ook echt een absurde maatregel vinden, vooral voor de medewerkers inderdaad. Helaas wordt het wel al toegepast in andere Europese landen.

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik vind het bizar, ook als dit voor je werk doorgevoerd gaat worden. Want dan is er geen keuze meer wat ik met MIJN lijf wil.

Maar ik ben er van overtuigd dat het gaat komen. Ze leggen het nu alvast in de week bij iedereen en 12 november komen die maatregelen....

Ally2020, pluk, tuc en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mondkapjes terug lijkt me prima maar die CoronaCheck vind ik echt zwaar overdreven voor bijv de supermarkt.

de winkelstraat is nooit de grootste besmettingshaard geweest.

Saartje33, Zuul, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Precies. Ik ben er ook bang voor. En idd de keuze is weg want even naar de winkel plan je niet eens altijd. En laat staan dus dat je daarvoor gaat testen. En vorig jaar zonder vaccins kon het met alleen een mondkapje en nu ineens met mondkapje en qr code? Het gaat echt nergens meer over....triest.

Mapje, liefkleintje, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Blijkbaar is doorberekend dat het wel risicoverlagend werkt. Ze hadden ook voor andere maatregelen kunnen kiezen, maar die raken mensen op een andere manier dan toch ook weer.

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Door winkels te sluiten? Waarom niet max aantal personen? Dit is veel beter te controleren door max aantal mandjes bv. Echt ik kan bij veel maatregelen nog iets van logica zien maar bij deze echt niet. We dragen toch ook weer mondkapjes vanaf zaterdag? Als ze met qr gaan werken in winkels kunnen de mondkapjes dus weer af? Dat was toch de regel, of qrcode of mondkapje?

Daarnaast is testen hierbij heel onlogisch.

Zuul, Mapje, Vergeten en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Winkels sluiten treft de economie. De overheid heeft er duidelijk voor gekozen om de steun af te bouwen. Dat was vorig jaar nodig, maar nu zien ze een ander alternatief (vaccineren, QR-code). Max aantal personen moet ook gecontroleerd worden. Dat werkt weer minder voor drukkere winkels die juist nu gezien worden als risico.

Mondkapjes alleen is blijkbaar niet voldoende. Ik moet zeggen dat ik al lang geen update heb gezien over de effectiviteit van mondkapjes. Geen idee of dan de mondkapjes weer af mogen.

Testen wordt niet gezien als iets onlogisch, maar iets wat bijdraagt aan risicovermindering.

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Testen voor een bezoek aan de zeeman voor onderbroeken is onlogisch. Hoe kun je dat normaal vinden??

En als mondkapjes niet voldoende werken waarom voeren we ze dan weer in?

En als je zonder vaccins het prima redt met max aantal personen in een winkel en mondkapje waarom nu dan niet met 85%gevaccineerden?

Stel dat ze zouden besluiten dat de qr code niet werkt en iedereen moet testen. Jij dus ook als je naar de Hema wil. Zou jij dat doen?

Echt sorry maar soms denk ik hebben sommige nou oogkleppen op? Of genieten ze ervan dat het ongevaccineerden steeds moeilijker wordt gemaakt?

Zuul, Cin85, Liedx en 12 anderen vinden dit leuk.
  17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Het is toch onmogelijk om per winkel(keten) te bepalen of een QR code iets toevoegt of niet? Je ziet het al 1,5 jaar: er worden nauwelijks uitzonderingen gemaakt. Begrijpelijk.

Ik zeg niet dat mondkapjes niet voldoende werken, maar dat hier vorig jaar zo'n aandacht voor was, maar ik de laatste tijd niets meer gehoord heb. Omdat het in vele landen nog gebruikelijk is dat mondkapjes gedragen worden, lijkt het niet dat het al bewezen is dat ze niet werken.

Redden ze het de vorige keer? Of was het zo dat dat toen de minst belastende maatregel was met effectiviteit?

Ik zou niet voor een onderbroek me laten testen, maar als er een centrale qr-code scan plaatsvindt (zoals nu ook voor de horeca is), dan zou ik het voor een shopmiddag wel overwegen.

Het is balen, maar dat is het al 1,5 jaar voor iedereen. Voor de een wat meer dan voor de ander, maar nooit is het leuk als er weer een pakket maatregelen komt, vooral als die je persoonlijke bewegingsvrijheid beperken. Als er een ander pakket was geweest, hadden anderen er weer last van gehad.

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Essentiele winkels vallen erbuiten als het doorgaat :) dus ook zonder qr code kan iedereen gewoon de appie bezoeken, drogist of apotheek :)

Maslov en Mapje vinden dit leuk.
  19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    En alle andere dingen gewoon bestellen via bol.com etc:thumup: Heel goed voor de lokale ondernemers. Maar ach het gaat maar om een kleine groep toch....:rolleyes:

Soms hoop ik gewoon dat iedereen moet testen voor toegang dus ook de gevaccineerden. Kijken hoeveel er dan gaan stuiteren.

NiekeKris, Liedx, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina