Taakstraf, iemand ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marloes89, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Hallo allemaal,

Ik moet een taakstraf van 76uur volbrengen van iets wat al bijna 3jaar geleden is.
    Morgen heb ik een gesprek bij de reclassering en ik vroeg me af: hoelang duurt het na zn gesprek, dat je daadwerkelijk kunt beginnen met werken? En mag dit gewoon tijdens de zwangerschap?

Alvast bedankt voor jullie reacties
    Groetjes marloes

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoe snel je mag beginnen weet ik niet. Maar wel gewoon hoor tijdens je zwangerschap iedereen kan/mag toch werken als ze zwanger zijn?
    Sucses

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Heb er geen ervaring mee maar het kijkt me dat je, zeker met het oog op je zwangerschap snel zult beginnen. En dat mag gewoon tijdens de zwangerschap.

Succes

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wellicht even bellen naar de reclassering? Die zullen je met zekerheid antwoord kunnen geven.

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik moet ook gewoon werken tijdens mijn zwangerschap.... Lijkt me van de zotte als je vanwege je zwangerschap geen taakstraf zou moeten doen... Iets met gevolgen van je actie dragen?

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nou, beetje overtrokken vind je niet?

Het is 3 jaar geleden, ze hadden die taakstraf ook wel iets eerder mogen opleggen, dat kan nu ook wel wachten tot na de zwangerschap lijkt me. Maar ik denk wel dat het mag.

Succes!

7. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Het gaat er ook helemaal niet om dat ik wel of niet wil werken. Ik wil er zo snel mogelijk vanaf zijn en het liefst voor mn zwangerschapsverlof, maar ik vraag me af hoelang het duurt na zn gesorek voordat je aan t werk mag

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Eens dat ze wel iets sneller hadden kunnen zijn, maar dan nog is een zwangerschap geen reden voor uitstel. Ben het eens met Roxyroxx ... acties en consequenties. Ze zullen neem ik aan wel kijken naar wat voor taak je moet doen, dus ze zullen er rekening mee houden.

9. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Moet een taakstraf perse zijn wanneer de persoon het uitkomt dan? Als je je billen brand moet je op blaren zitten.

10. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Ik vroeg mensen die ervaring hadden. Als je niks zinigs te melden hebt, reageer dan niet aub!

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Die heb je gekregen. Bel de reclassering...

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Jij vraagt of je taakstraf moet worden uitgevoerd want je bent zwanger. Heel simpel krijg je hier de antwoorden: JA, waarom niet? Ik moet gewoon voor mijn geld werken tijdens mijn zwangerschap, dus jij kunt zeker je straf inlossen. Daarnaast denk ik persoonlijk niet dat er hier veel moeders zitten die taakstraffen moeten doen. Daarnaast kun je gewoon je reclassering bellen, die zullen je vast beter antwoord kunnen geven. Of denk je dat hun ook iets zeggen dat je niet wil horen? In de zin van ja hoor mevrouw dat mag gewoon, why not?

13. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Voor de tweede keer, het gaat er niet om dat ik niet wil werken. Ik werk gewoon in de thuiszorg dus heb niks tegen werken. Ik wil er juist zo snel mogelijk vanaf zijn en daarom wil ik weten hoelang het duurt na zn gesprek voordat je aan het werk kan. Hoezo zouden hier geen dames zijn die dat weten??? Zijn er genoeg die het wel is hebben meegemaakt of zelf of van dicht bij

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Marloes, ik PB je ff;)

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hoe lang bet duurt na een gesprek weet ik niet, maar ze delen de uren wel in en houden zeker rekening met je verlof, kan het er voor niet dan wel erna.

16. Tannepan

Tannepan Lid

6 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kan vrij snel na zon gesprek aan het werk,tenminste dat is mijn ervaring.....

ik had er een van 240 uur en een van 80 uur.....

17. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel

Die zelfde week al of duurde het wel een week of twee

18. Tannepan

Tannepan Lid

6 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kan vrij snel na zon gesprek aan het werk,tenminste dat is mijn ervaring.....

ik had er een van 240 uur en een van 80 uur.....

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    jemig eerst laten ze je 3 jaar wachten, wat ik al echt belachelijk vind, man je had al 100 keer dood kunnen wezen in die tijd .

Ik snap dat je niet AL het soort werk mag doen als je zwanger bent, ik bedoel 8 uur achter elkaar staand schoffelen lijkt me niet echt gezond voor je en zou je met normaal werk ook niet snel meer doen (word ook al sneller aangepast e.d.)

DUs ik zou even afwachten wat voor soort werk het is en met je VK bespreken of dat verstandig is, ze hebben 3 jaar de tijd gehad en als jij NU even niet kan wachten ze maar even. Die paar maanden maken dan ook niet meer uit lijkt me.

Misschien kan je bellen (uit goede wil) dat je graag snel het gehad wilt hebben omdat je nu nog kan dan toon je goede wil en leg je het bij hun neer, als hun de werk niet goed willen doen (en weer gaan lopen rekken enzo) dan moeten ze de consequenties dat jij evt te ver zwanger bent en niet alles meer kan ook dragen.

Ik ben helemaal voor het idee dat je op je blaren moet zitten maar wel binnen redelijkheid en 3 jaar iemand laten wachten is ook niet redelijk dus dan mag jij ook best kijken wat het gezondst voor jou en je zwangerschap is.

20. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

oh oh oh... Wat kunnen sommige mensen toch ontzettend kortzichtig en neerbuigend reageren..

Ik denk dat je het beste even contact kunt zoeken met de reclassering en daar je vragen neerleggen. De mensen die het ook hebben meegemaakt (want die zullen er vast wel zijn op dit hele forum!) zullen je wel een PB doen denk ik.

en absoluut moet je de gekregen straf gewoon uitvoeren maar dat was ook niet het probleem als ik het goed begrepen heb.

Deel Deze Pagina