heb ik nu wel een eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nik2004, 28 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    Ben nu bijna een jaar aan het proberen om zwanger te raken van ons tweede kindje.

    Ik ben sinds drie maanden aan het temperaturen en schommel de hele cyclus tussen en 36.4 en 36.5 en heb dus al twee maanden geen verhoging. betekend dit dat ik geen eisprong kan hebben. Ik wordt wel gewoon ongesteld. Ik heb wel meer slijmverlies rond dag 14-15-16

    Hopelijk kan u me een beetje gerust stellen
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hallo Nik,

    niet bij elke vrouw is de schommeling in temperatuur rond de eisprong even duidelijk. Meet je elke dag op hetzelfde tijdstip voordat je opstaat?
    Je beschrijft wel slijmverlies, dat is op zich een gunstig teken. Of je wel of niet een eisprong hebt, weet je niet zeker met deze methoden. Als je na een jaar proberen nog niet zwanger bent, kun je een afspraak maken met je huisarts voor nader onderzoek. Neem dan je temperatuurschema mee en ook de data van je menstruaties. Met behulp van medische onderzoeken kan wel gezien worden of er een eisprong is.

    Mirjam
     
  3. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    het kan dus gewoon zo zijn dat je menstrueert zonder eisprong, het hoeft du niet altijd zo te zijn dat dat samen gaat???

    ik dacht altijd dat zonder eisprong je geen menstruatie kan hebben. heb het dus helemaal mis???

    en ik temp iedere dag om 8.00 voor het opstaan....
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Nik,

    je kunt inderdaad menstrueren zonder eisprong. Vaak zie je wel dat de menstruatie dan onregelmatig is.
    Goed dat je iedere dag op hetzelfde moment je temperauur opneemt.

    Mirjam
     
  5. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    goh weer wat nieuws geleerd, wist dit echt niet. bedankt voor het antwoord. Maar als je nog een keertje komt lezen. wat wordt onder onregelmatig verstaan. ik schommel tussen dag 25 en 33 maar ik hoor van veel mensen dat dit niet onregelmatig is. Ik heb in ieder geval alvast een afspraak met de HA gemaakt voor deze week. Het kan mar alvast gaan rollen. we zijn in maart immers een jaar bezig
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Nik,

    nee, dat is inderdaad niet echt onregelmatig. Korter dan 21 en langer dan 35 dagen, dat zijn de bijzondere cycli. Maar aan een cylcuslengte alleen valt nog niet alles af te lezen. Daar zijn onderzoeken voor nodig. Succes!

    Mirjam
     
  7. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    super bedankt voor je antwoord, super wat je hier doet!!!!
     

Deel Deze Pagina