6 weken zwanger

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Laura026, Aug 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laura026

Laura026 Lid

Aug 16, 2013
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger. Vorige week had ik wat klachtjes zoals zeurend gevoel in m'n buik, af en toe steekjes aan de zijkant van m'n linkerborst, en een paar dagen alsof er wat vast zat in mn keel. En als ik op mn rechterzij ging liggen deed m'n buik meteen pijn, terwijl als ik op mn linkerzij sliep, had ik geen pijn. Gister had ik helemaal niks meer qua klachten en vandaag ook niet echt. Heb nu wel een beetje aan de zijkant van mn buik af en toe een drukkend gevoel maar dat mag niet echt een naam hebben.

Ook heb ik elke dag dat als ik 's ochtends opsta dat mijn buik gewoon normaal is qua grootte, maar hoe verder de dag vordert, hoe groter mijn buik wordt, en dit gebeurd dus elke dag opnieuw. Ik heb gelezen over opgezette darmen etc maar hoor je dat dan niet gewoon de hele dag door te hebben, dus ook als je opstaat? Herkent iemand mijn klachten?

Ik vind het raar dat ik vanaf gister en vandaag dus erg weinig voel. Ik ben niet misselijk, m'n borsrten veranderen niet, en ik voel me gister en vandaag eigenlijk ook niet echt zwanger meer.. :(

2. Laura026

Laura026 Lid

Aug 16, 2013
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Niemand? :(

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je symptomen wisselen van dag tot dag in de zwangerschap, daarnaast zegt het hebben van veel of weinig symptomen niets over het verloop van je zwangerschap.
    Misselijk hoef je echt niet per sé te zijn, ik ben drie maal zwanger geweest en ben alle keren niet ziek geweest oid, alleen wat vermoeid verder maar minimaal symptomen.

Je darmen... dat heeft ook een beetje met de zwaartekracht te maken :) daardoor heb je er pas in de loop van dag "last" van,

4. kranenburg

kranenburg Actief lid

Oct 14, 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag ong 6 wk zwanger.

Heb vanaf het begin gevoellige borsten.
    Ook zeurde menstruatie achtig gevoel in de onderbuik. soms maak ik me zorgen dat ik dat gevoel heb, en als het gevoel weer weg blijft maak ik me daar weer zorgen over:(:(....
    Ben 2 dagen erg misselijk geweest maar vandaag weer helemaal niet.

Maak me ook zorgen omdat ik afgelopen ma een echo heb gehad en daar was alleen een vruchtzakje en dooierzakje te zien maar geen vruchtje:( .

Het is gewoon zenuwslopend die onzekerheid, als je iets voelt maar ook als je weer niks voelt ;)

5. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

Jun 5, 2013
    230
    0
    0
    Vorige week had ik op een ochtend helemaal geen last meer van mijn borsten terwijl ik dat de hele tijd heb gehad. Echt ontzettende pijn aan mijn borsten ik kon er zelf bijna niet aanzitten, pijn met aantrekken/uittrekken BH en dan op een ochtend helemaal niets meer. Was maar voor 1 dag, maar ik had ook meteen het gevoel dat er iets niet klopte.

Ben ook de ene dag ontzettend moe, hele dag misselijk en de dag erna bijna niets aan de hand.

Vandaag nog op het ziekenhuis geweest en alles helemaal in orde :) Het kan dus echt zo zijn dat het per dag ontzettend verschilt zonder dat de klachten oplopen en aflopen (wat ik zou verwachten) Helemaal geen zorgen over maken :)

Oja heb ook de ene dag echt een opgeblazen buik en de andere dag weer helemaal weg. Probeer wel vezels te eten zodat ik normaal naar de wc kan dat helpt. Maar het verschilt dus van ochtend en avond en van dag tot dag zonder vast patroon zeg maar.

Dat onzeker gevoel herken ik ook helemaal. Vandaag de hele dag extreem gehad totdat ik om 15.30 een echo kreeg en meteen alles in orde was.

Heb wel kwaaltjes maar 'voel' me niet zwanger. Was ook heel normaal dat zou nog wel komen.

Dus geen zorgen maken! (ook een beetje naar mezelf ;)) Goed eten genoeg slapen en je vitamine nemen dan gaat het goed komen.

Succes!

6. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Heel normaal en herkenbaar! Ik kan ook al een poosje niet lekker op mijn zij liggen en aan het einde van de dag lijk ik wel 30 weken ipv 12 ;)
    Ook het onzekere. Lang leve de hormonen... Ik voel me ook nog steeds niet zwanger, ondanks veel braken ;)

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik ben zondag 7 weken en bij mij zijn afgelopen week echt de klachten begonnen..vooral mn buik lijkt nu ook al echt te groeien..heeft indd ook met je darmen te maken die aan de kant geduwd gaan worden..;)

8. Laura026

Laura026 Lid

Aug 16, 2013
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nou mensen, wou dat ik mijn mond had gehouden over dat ik maandag en dinsdag bijna niks voelde. De ellende begon dinsdagavond en is nog niet weg. Constant misselijk!! 'S ochtends, overdag, 's avonds en zelfs snachts! Niets lijkt te helpen. Voel me echt slecht.. :(

9. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Hoi meiden mag ik ff inbreken? Ik was toevallig net aan het lezen bij jullie maar nou las ik de symptomen van jouw Laura026. Ik had van de week een aantal dagen ook steken in mijn linker borst en kon er ook niet op liggen en als ik op me rechter zij ging liggen dan deed me buik zeer.. Ook kan ik de laatste tijd slecht slapen, het inslapen lukt me wel maar naar 4 uurtjes lig ik alleen maar te draaien... Ook naarmate de dag vordert krijg ik steeds meer een opgezette buik.
    Ik zit op cd 44 en ik durf nog geen testje te doen.. Het kan ook allemaal verbeelding zijn omdat ik het zo graag wil..

Hoe kwamen jullie er achter voordat jullie gingen testen?

Groetjes :)

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    dat wordt echt tijd voor een test dan! Snao dat het eng is maar dan weet je waar je aan toe bent

Share This Page