6 weken

Discussion in 'Flesvoeding' started by xSimone, Sep 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hey,

Mijn dochter is morgen 6 weken oud. (Bij 4 weken oud woog ze 3720!)
    Ik geef mijn kindje de gewone nutrilon voeding. Ze krijgt om de 4 uren 160 cc wat met de 5 schepjes voeding op 180 cc uit komt.
    Ik geef haar 160 ipv 150 omdat ze enorm met haar ontlasting zit, op deze manier wil ik het wat verdunnen.
    Ene keer drinkt ze hem helemaal op, andere keer laat ze circa 20 à 30 cc staan. (Prima, geen probleem). Overdag heeft ze regelmatig dat ze eerder komt dan 4 uren, soms geef ik dus om de 3,5 uur, meer omdat dat qua schema zo is gekomen, en ze hier ook ritme in heeft, maar soms komt ze zelf nog eerder als dat, vandaar dat ik haar wat meer gegeven heb, en nog blijft ze hongerig. Maar het gekke is, dat ze 's nachts 'eigenlijk altijd' al doorslaapt van 23.00 tot 07.00! Één enkele keer komt ze eens rond een uur of half 6,6 uur. Maar mijn vraag is nu. Soms doet ze er 3 dagen over om ontlasting te krijgen, en ze heeft er erg lat van, erg buikkrampen en zo. Ik geef al infacol. En ben vandaag bij de huisarts geweest, want mijn zus had vroeger ook wat met de darmen, alleen kwamen ze daar pas achter bij 2 jaar.
    Maar, mijn dochtertje heeft daarom soms erg moeite met het innemen van de fles. Begint dan veel te huilen. De huisarts zegt dat ik niet veel kan doen, behalve haar op mijn buik neerleggen, maar dat gaat niet de hele dag.
    Moet ik de voeding nemen van nutrilon 'buikkrampen/moeilijke ontlasting'? Ik ben sinds 2 weken al overgeswitst van H.A. voeding naar gewone (daarvoor had ze deze klachten al, dus daar licht het hem niet aan!)
    Iemand tips..??
    Als ik daar wel naar moet overstappen, moet ik sowieso weer in overleg met het consultatiebureau natuurlijk..

Alvast bedankt voor de reacties.
    Liefs, xSimone

2. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    #2 Celika, Sep 15, 2014
    Last edited: Sep 15, 2014
    Infacol helpt bij de 1 wel en bij de ander maakt het het juist erger zoals bij ons. Onze kinderarts heeft infacol enz afgeraden te gebruiken.
    Misschien zou je juist kleinere hoeveelheden kunnen geven en dus meerdere flesje overdag.
    Ik persoonlijk vind 160/5 erg veel voor een baby van 6 weken en het is best veel wat in ene in zo een kleine maagje komt wat dus erge buikkrampen kan geven.
    Ik weet niet hoeveel ze weegt? Maar ze gaat nu al over de liter per dag heen.
    Overstappen kan maar of het helpt kan ik je niet zeggen.
    Het CB is er voor advies en als jij wilt overstappen dan is dat jouw keuze.
    Wij zijn zonder overleg ook overgestapt.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Krampjes horen er helaas bij en qua leeftijd zit ze in de piek. Ik heb nooit in die middeltjes geloofd en denk dat ze het soms zelfs erger maken. Ik zou het ook nooit zonder overleg met een arts gaan gebruiken.

Maar die flessen... ik vind ze ook veeel te groot voor haar leeftijd. Bedenk ook dat grote flessen voor meer krampjes zorgen. Beter zijn kleinere flesjes vaker geven. Ik zou echt de hoeveelheid terugschroeven en het aantal voedingen juist omhoog.

4. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eens met de eerdere adviezen, kleinere flesjes en vaker! Zou dat eert proberen alvorens weer van voeding over te stappen!

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

He Simone! Ik ken je nog van het topic eind juli begin augustus! We kletsen nu ook verder ( de mama's en dan eind juli beginsignaal ) heel gezellig! Ook iets voor jou?

Maar over je vraag... Ik denk inderdaad ook dat de flessen wat te groot zijn. Mijn dochter poept nu ook heel slecht, die krijgt a.r voeding en ik ga ook over stappen, ik hang net op met het cb en die heeft geadviseerd om vaseline rond haar anus te doen en dan 5 keer per dag even 10 min masseren zodat het los komt.. Er blijft teveel zitten en elke keer die grote flessen er over heen dat doet natuurlijk zeer!
    Ik zou gewoon het consultatiebureau bellen en even advies vragen,zij kennen je kindje ook (een beetje )

Share This Page