6 wk. knakkende kaak HELP

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elisa, 13 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Onze dochter van 6 weken heeft sinds een paar dagen last van een knakkende kaak. Als we haar over de schouder leggen en ze ligt er op knakt het behoorlijk. Als je de kaak heen en weer beweegt knakt het ook. Is dit normaal? In de buik hoorde ik ook af een toe een harde knak maar of dit met elkaar te maken heeft?
    Ook heeft ze moeite met drinken. We gaven eerst voeding met de difrax kers (die standaard op de fles zit) maar dit gaat zo langzaam dat ze halverwege in slaap valt en zich na 1,5 uur weer meldt. Ik ben toen de 123 speen gaan gebruiken op stand 1 maar dit gaat weer te snel waardoor ze alles uitspuugt. Het is echt zoeken maar misschien staat dit met elkaar in verband? Ze huilt trouwens niet....

Herkent iemand dit?

2. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik herken het niet van een baby, maar zelf heb ik het ook en bij mij komt het omdat ik een paar jaar geleden met het inrijden van mijn paard is gaan stijgeren en het hoofd van mijn paard tegen mijn kaak aan is geklapt en toen mijn kaak gebroken was. Ik heb na die tijd altijd een knakkende kaak gehad zeg maar nu sinds ik zwanger ben lijkt het over.

Ik weet wel dat het niet normaal is misschien dat je de huisarts even kunt bellen misschien is het niets maar ik heb het nooit gehoord bij mijn kinderen of bij kinderen van mijn vrienden of familie.

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik herken het van mezelf en van mijn dochtertje.. wij zijn beiden hypermobiel, maar ik weet niet of het daardoor komt. Bij Eef is het nu trouwens helemaal weg.

groetjes

4. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Ik zal maandag even langs de dokter gaan. Ik dacht dat het misschien normaal was bij baby's maar dat is dus duidelijk niet zo...

5. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Ik heb zelf ook al jaren last van een knakkende kaak. Ben er jaren geleden mee naar een kaarchirurg geweest, kreeg wat oefeningen mee en dat was het.
    Het heeft te maken met de gewrichten dit niet goed aansluiten, dacht ik.

Ik weet niet of dit ook bij zulke jonge babietjes voor kan komen. Ik zou het aankaarten bij je huisarts, consultatiebureau of tandarts.

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik herken het moeite hebben met drinken niet (mijn odchter dronk juist te snel), maar de knakkende kaak wel...wat een akelig geluid hè? Mijn dochter heeft dit een hele tijd gedaan, dan lag ze op de commode, keek ze me aan en ging knakken. Ieeehhh, "niet knakken schatje" maar ja, dat begreep ze naturlijk niet ;)

Nu doet ze het niet meer, maar haar botjes knakken nog wel erg snel. Als ik haar oppak, dan knakt er altijd wel iets. De dokter zei dat als ze er geen last van hebben, het dan geen kwaad kan,

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik heb zelf ook hypermobile gewrichten, en mijn kaak knakt ook. Maar baby's ken ik het niet. Anders op cb vragen of het verband heeft

Deel Deze Pagina