Hallo dames Ik ben 24 mijn vriend 23 en bewust gekozen voor een kindje. Altijd al jong moeder willen worden en mijn vriend jong vader. We hebben een mooi koophuis ik een leuke baan en mijn vriend eigen baas. Dus financieel was ook geen probleem. Toen we het een paar weken terug gingen vertellen eerst aan beste vrienden en familie vroeg niemand of het gepland was. Ze kennen ons goed dus snapte ons goed ookal schrokken de meeste omdat ze het niet nu al verwacht hadden 'over een jaartje ofzo'. Andere vrienden en dorpsgenoten hebben bijna alemaal gevraagd of het gepland was!!! En ging eigenlijk meteen antwoord geven maar achteraf denk ik echt hallo? wat hebben jullie daar mee te maken?? Is toch hondsbrutaal eigenlijk! En zo bijzonder is het niet hoor kwordt voorjaar al 25. Lijkt ook wel of mensen sensatie zoeken. Voor sommige leek t bijna wel tegen te vallen dat het geen ongeluk was, want dan hadden ze een mooi verhaal gehad natuurlijk! als druppel was er een 'bekend' meisje in de supermarkt die me feliciteerde en vroeg maar was het de bedoeling of toch een ongelukje? Pardon??? Ging met vuur in mijn ogen weg!:x Herkenbaar?
Ja hoor, heel herkenbaar en ik ben inmiddels al 35 . Mensen denken gewoon niet altijd na, ik probeer dat soort mensen gewoon te negeren. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat me dat ook lang niet altijd lukt.
zeeer herkenbaar .... ik ben 20 jaar was 19 als ik trouwde en zwanger werd en net 20 als ik bevallen ben ... ik en men man hebben er ook zeer bewust en gewild voor gekozen zijn een jaar bezig geweest ... laat de mensen zeggen wat ze willen geniet van jou zwangerschap met je vriend en laat de rest doen waar ze hun goed bij voelen jullie weten beter ...ik kon me der ook kwaad in maken maar uiteindelijk heeft dat geen nut want de mensen blijven toch denken wat ze willen ongeacht wat je antwoord geniet gewoon lekker en laat de rest maar kletsen groetjes en liefs
alleen bij de eerste heeft niemand het gevraagd.... ik kende mn toekomstig man )) toen net 5 weken.... dus denk dat het antwoord duidelijk was... .... Denk dat het bijna een standaard vraag is, tenminste voor SOMMIGE mensen...
ach ik krijg de vraag nog wel een sterwijl het toch echt mijn tweede 2e is. bij de eerste was ik gepland zwanger en 21 nou dat kon echt niet.
OOOOJA zo herkenbaar!!!! Ik was 20 en zwanger (mijn man was toen 35) Ik werd echt aangekeken soms van; ach arm kind zal wel een ongelukje zijn geweest en nu ik 25 ben en opnieuw zwanger doen sommigen het nog. Ach ik zei altijd ongelukjes kunnen altijd voorkomen worden (doelend op verkeerd gebruik van anticonceptie) en wie sex wil moet ook de gevolgen kunnen dragen. Gelukkig waren de in mijn ogeving niet verbaast. Nu hoor ik er niemand bekend over want de bekenden van ons weten ook dat we in de mmm liepen en van onze problemen met zwanger worden.
Beide zijn geplant,eerste was in 1ste ronde direct raak 2de werd na 24 maanden proberen helaas met 5 weken een mk en na 30 maanden ongeveer was ik weer zwanger en dat gaat nu hartstikke goed en ben al bijna op de helft!
Bij mij heeft 1 persoon het gevraagd, niet op een negatieve manier overigens. Ze kon het gewoon niet bevatten omdat ik altijd riep dat ik nooit kinderen wilde. Maarja, ik wilde ook nooit trouwen en dat is ook gebeurd. Ik ben trouwens net 26 geworden.
nou dat is juist zo raar bij ons hadden de meeste het eigenlijk wel verwacht! Dus waarom alsnog die vraag?
Ik vraag me af of die mensen ook hun oordeel al klaar hebben. Ik denk eerder dat ze niet echt nadenken bij het stellen van de vraag Mijn zoontje was niet gepland, heb daar nooit een geheim van gemaakt en ook nooit moeite gehad met mensen die vroegen of het een 'ongelukje' was...
Ik kreeg de vraag laatst ook, terwijl ik 26 ben en mijn vriend 29. Toen dacht ik; 'Je moest eens weten...' Heb maar geantwoord dat het heel erg gewenst is haha! Maar ik vind de vraag wel brutaal, als men dat wil vertellen dan doen ze dat wel, ernaar vragen vind ik eigenlijk een beetje te ver gaan.
Herkenbaar, was 23 toen ik zwanger werd van mijn eerste, en heb ook veel vragen gekregen of het wel de bedoeling was... Vond het ook beledigend.. gezien we dik 3 jaar bezig zijn geweest (maar niet aan de grote klok hebben gehangen)
Wel en niet herkenbaar. Heb de vraag tot nu toe; één x gehad, of het gepland was van iemand die ons niet goed kende. Mensen om ons heen hadden het al verwacht, we zijn eind dit jaar 7 jaar samen en het blijkt dat ik ooit heb gezegd op een feestje; dat ik graag 'jong' moeder wilde worden, hahaha (dat onthouden ze wel hoor). Wel had ik laatst nog tijdens het baby-shoppen een verkoopster die zei; ja altijd lastig he, voor een ander shoppen!
bijna iedereen vroeg het aan mij. niemand had het al verwacht. van sommige mensen vind ik het wel irritant maar aan de andere kant; ze weten niet beter...
zoooo herkenbaar!!! wij waren 22 en 24 en nu 24 en 26 en nr 2 is opkomst...tzal wel weer staren worden...ach fuck off.... :O
Heel herkenbaar, heb de vraag ook meerdere keren gehad toen ik zwanger was van mijn oudste toen ik 22 was. Ik vond het heel vervelend. Echter.. mijn nichtje van 22 vertelde laatst dat ze zwanger is, mijn vader vroeg direct: "is het gepland? " Ik weet zeker dat mijn vader dat niet vervelend heeft bedoelt en hij legde later uit dat het tegenwoordig toch minder vaak voorkomt dat (in dit geval hoogopgeleide mensen jong zwanger raken) en dat dat gewoon te binnen schoot. Wat ik daarmee wil zeggen, hoe irritant ook, sommige mensen bedoelen het niet vervelend. (uitgezonder de laatste uit je verhaal in de supermarkt, die was gewoon op zoek naar een leuk verhaal).
zoooo herkenbaar....en zooo irritant! ik ben 24 en vriend 27, zijn 10 jaar bij elkaar, hebben een koopwoning, beide hoog opgeleid en een goede baan. En toch.....bij 50% die wij het vertellen krijgen we de vraag of het wel in de planning lag. Ik snap het niet...moet ik soms eerst boven de 30 zijn voordat ik de vraag niet meer krijg? Wat is voor de 'meeste' een 'goede' leeftijd....ik weet het niet...weet alleen dat ik me nu zo onwijs erger eraan!
Ja...en ook: wat hebben ze aan die info??? Als ik er echt klaar mee ben zeg ik dan ook ja! Zijn zelfs al sinds september bezig! Nou daan schrikt men meestal van die info haha