Hoi dames... Ik heb sinds paar dagen af en toe dat mn onder buik heel hard aanvoelt.. Beetje iritant ook nu vandaag en hoop stress gehad en weer dat rare gevoel of het heel vol zit in mn onderbuik... Zou dit en harde buik zijn.. Zoja hoe lang duurd dat en wat doe je ertegen? Maak me beetje zorgen
Denk het wel! Ik voel dan ook in m'n onderbuik een keihard, beetje verdikt ovaal-vormig iets, en buik zelf voelt dan wat krampachtig aan..
Tnx voor de reacties. Voelde dat en besefte opeens goh dat had ik vN de week ook... Balen en ik doe al zo weinig
Ja, gewoon een soort bal in je buik, voelt ineens keihard aan. Toen ik er voor het eerst een had wist ik direct zeker dat dat het moest zijn, ik vind het een heel vervelend gevoel.
Ok dit Is toch wel raar... Ik werd net wakker en voel echt in 1x me buik beton worden :s daarna ook redelijk snel weer over. Leek net of het kindje draaide. Ik ben erg dun van mezelf maar kan dat met 18 weken? Word er beetje bang van als dat smorgens ook al gaat beginnen. ..
Af en toe een harde buik doet niks. Pas als ze pijnlijk worden en met regelmaat komen (om de drie min.) even je vk bellen. Voor de rest een warme kruik of bad/douche nemen en ontspannen.
Ik heb het voornamelijk in 's nachts en in de ochtend. Of als ik me draai op de bank of in bed... Vanaf week 12 met enige regelmaat. Tegenwoordig 'letten' ze er echt op, terwijl bij mijn zwangerschap van 10 jaar geleden er alleen maar werd gezegd: "Oh je lichaam is al goed bezig met de voorbereidingen!"
Ja hoor kan. Ik heb het ook met name in de nacht, als ik moet plassen. Als ik dan naar de wc ga is het meestal over. Soms heb ik het ook als ik wakker wordt en te enthousiast omdraai of zo. En ik ben minder ver dan jij, maar ook super slank. Volgens mijn vk hebben slanke vrouwen hier vaker last van doordat de banden strakker staan en daardoor alles sneller geprikkeld wordt.
Ja dat dacht ik ook indrdaad. Moet morgen om 1 uur bij vk wezen en daarna door naar ziekenhuis voor de medische echo, dus denk en neem aan dat ze dan gelijk alles tjekken enzo?? Baarmoedermond enzo? Heb eigenlijk geen idee wat er met zo n echo gaat gebeuren
Nee nog geen druppel verloren. Maar bedoel ik heb morgen de '20' weken echo dus dan kijken ze denk ik wel alles na...en zowiezo afspraak bij vk..
Ik heb er ookal last van en ben zelf nog minder ver dan jullie maak me dan ook wel wat zorgen.. heb het eigelijk al vanaf week 12.. Ik weet niet of het echt harde buiken zijn maar tis zoals madelein beschrijft, alleen snachts word ik wakker omdat ik moet plassen en dan spant mijn buik helemaal op beneden.. zo een beetje alleen waar de baarmoeder zit en het vruchtje ligt. Maak me ook wel wat zorgen omdat ik het echt ELKE nacht heb, ik sta tot 3x op om te plassen en daarna is het terug over ... Overdag heb ik er nooit last van.. Heb dit aan mijn vk laten weten en zij zegt dat het gewoon ligt aan mijn baarmoeder die gevoelig is doordat ze op mijn blaas drukt en daardoor die reactie geeft? Ik hoop dat het dat is, ze gaan dinsdag mijn urine controleren om een infectie uit te sluiten... Maak me ook wel een beetje zorgen soms maar ik probeer zoveel mogelijk te denken dat het normaal is.
Wat jouw vk zegt zou best kunnen hoor. Dat idee heb ik ook wel is omdat ik erg slank ben dat het kindje op de blaas drukt. Ik word snachts ook wakker met harde buik ff plassen en weg. Maar ik me ook zorgen hoor. Hoop dat het niet met regelmaat gaat komen...
O gelukkig! Ik schrok al hihi! Dacht ineens 'waarom doen ze dat bij dan niet '! Ja dan kijken ze alles na volens mij. Ook placenta en navelstreng etc. En kindje zelf natuurlijk.
Heel herkenbaar hoor! Ik heb toevallig van de week hier een topic geopend omdat ik nu op 3 dagen volledige rust ben gezet. Daar hebben best veel mensen op gereageerd, misschien heb je er wat aan? Ik heb het zelf al vanaf de 11-12 weken. Alleen toen was het minder duidelijk van buitenaf te voelen doordat de bm dan nog klein is en laag ligt. Hier ook geen infectie, nu wel urine op kweek moeten laten zetten voor de zekerheid. Ik heb het ook met name als ik nodig moet plassen. Mijn vk zegt hetzelfde, dus dat klopt wel denk ik. Afgelopen donderdag had ik het ook weer 's nachts, en na het plassen bleef het aanwezig. Ik heb waarschijnlijk een overgevoelige bm.
Bij de 20 weken echo kijken ze of er afwijkingen zijn bij je baby en of er iets is met de navelstreng en placenta, ze kijken dan niet inwendig, je verliest geen bloed of vruchtwater en de harde buiken zijn niet pijnlijk. Niet te druk maken Nogmaals, alleen een harde buik (zonder pijn en regelmaat) doet niks aan ontsluiting. Ik heb ze hier ook al van begin af aan. Laat even je urine checken op een blaasontsteking want ook dat kan voor harde buiken zorgen en die ontsteking kan wel leiden tot vroeggeboorte (maar dan heb je de ontsteking toch al behoorlijk).
Oke..dankje voor de geruststelling. Als het je eerste is maak je je al snel druk om alles he heb 2 weken geleden nog laten testen en heeft ook week op kweek gestaan en dat was perfect in orde dus denk niet dak n blaasontsteking heb. Maar hou t wel in gedachte om t zo nu en dan is te laten tjekken