6 wkn check-up na bevalling, nodig?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Meryl, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo dames,

Ik zit in twijfel...
    Toen de VK in de kraamtijd voor de laatste keer thuis kwam liet ze me weten dat als ik me goed voelde, ik de standaard (6 wkn na bevalling) afspraak in het ziekenhuis kon annuleren als ik wilde...

Nu heb ik a.s. dinsdag de afspraak staan en voel me verder helemaal goed, geen complicaties gehad gedurende de bevalling ook...

Kan iemand mij vertellen wat die standaard afspraak eigenlijk precies inhoudt? Doe ik er wel goed aan niet te gaan? ;)

2. Mamavan

Mamavan Actief lid

27 mrt 2009
    137
    0
    0
    Ze gaan kijken of je je goed voelt, als je hechtingen hebt gehad kijken hoe de wond geheeld is, vragen of de borstvoeding als je borstvoeding geeft goed verloopt ed...

Ik had bij de eerste 38 hechtingen dus ben wel op na controlle geweest.

mamavan

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ben ook niet gegaan, ook al had ik een keizersnede gehad. Ik voelde mij ook goed, geen last van de wond etc. Het leek mij zo'n tijdsverspilling om te gaan, ook voor de arts.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben ook niet gegaan, voelde me bij 6 weken prima. vaak hebben ze het dan ook over anti-conceptie, maar dat heb ik via de huisarts geregeld.

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ben wel gegaan. Was leuk kort gesprekje, en afsluiting van alles. En de VK vond het erg leuk om DL en ons weer te zien. En meteen mirena geregeld.
    Als ik die niet gewild had, had ik geen kweekje gehoeven, en had ze dus de genezing van de knip niet gezien. Het was geen lichamelijke controle. Gewoon echt een afsluiting van het geheel.

Wat ik wel jammer vond was dat dat niet met mijn eiegn VK was, omdat ik toch met haar het meeste contact gehad had, en met deze vk was eiegenlijk alleen maar de bevalling zelf.

6. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Fijn te lezen, nu weet ik een beetje wat de controle inhoudt...
    Ik heb geen hechtingen gehad en geef flesvoeding, voel me verder ook prima...

Ik kon niet in mijn eigen stad bevallen, moest uitwijken naar een ander ziekenhuis en heb zoiets van als het niet nodig is om te gaan liever niet...zo'n onderneming met de kleine, mijn partner moet werken dus die kan niet oppassen...

Bedankt voor de reacties! :)

Deel Deze Pagina