Hallo, Eén keer eerder (met 27 wk en beetje) ben ik zomaar best wel veel vocht verloren. Omdat dat toen zoetig rook, heb ik toen de VK gebeld. Die heeft gekeken en bleek niet om vruchtwater te gaan. Waarschijnlijk was het vloeibare afscheiding, en dat kon gebeuren zei ze... Daarna eigenlijk nooit meer last van gehad. Vanmiddag op 't werk verloor ik een paar keer ook scheutjes urine (denk ik) In de auto zit het steeds krapper, heb vooral in de auto ''last'' van buik door de houding (en doordat het kindje dicht bij mijn lijf zit). Dus in de auto verloor ik, na beetje verzitten tot 3 x toe weer redelijk veel vocht. Eenmaal thuis direct naar de wc en wat ik toen opving, was gewoon urine (aan de kleur te zien). Wel kon ik zien aan ondergoed en merk ik nog, dat ik heel veel slijm verlies. Daarna echt nog een paar keer. Zodra ik ging staan voelde ik het lopen. Nu lees ik dat ''zwangerschapsincontinentie'' heel normaal is. Doordat de spieren slapper worden, de blaas in de knel komt door de groeiende baarmoeder... Maar ik vind het zo vreemd dat ik het ineens vandaag heb en zo vaak/veel.... Ook heb ik af en toe pijn (niet heel erg maar wel vervelend gevoel) helemaal onder in mijn buik... Omdat ik de vorige keer ''voor niks'' de VK heb gebeld, wil ik zomaar niet weer bellen. Overigens heb ik het truukje van blazen op je hand geprobeerd, om te zien of het dan loopt (moest ik toen doen) geprobeerd, maar dan komt het niet. Vooral als ik zit en weer ga staan. Het is nu overigens wel over, behalve af en toe wat pijn onderin mijn buik. Is dit de zwangerschapsincontinentie waar ze over schrijven? Dan vind ik het prima, als het kindje maar niet al komt... Moeilijk als je voor 't eerst zwanger bent en niet weet wat normaal is of niet... Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen...
Als je het niet vertrouwd dan moet je gewoon bellen, daar zijn ze voor opgeleid en worden ze voor betaald, en ze hebben liever dat je een keer te veel belt dan te kort, en is dat niet het geval dan vind ik het slordig van de verloskundige, en zou ik in dat geval het ZH bellen. Het gaat hier wel om jou kindje en jou lijf ook al is er niets aan de hand dan ben je in ieder geval gerust gesteld
Ik zou morgenvroeg je urine even opvangen en na laten kijken bij de huisarts op blaasontsteking. Ook even een inlegkruisje in doen en kijken hoe het vocht opdroogt en hoe het ruikt. Urine ruikt ook echt naar urine, afscheiding droogt wit op en ruik vaak wat zurig en vruchtwater zie je niets en ruikt zoetig. Zou morgen wel voor de zekerheid de verloskundige bellen hoor, daar zijn ze voor en zij kan met een simpel testje zien of het vruchtwater is. Anders zit je straks ook nog in het weekend met die onzekerheid
`Zeker de verloskundige bellen en langsgaan. Zo in onzekerheid lopen is helemaal niks. Dat moet je verloskundige toch ook begrijpen?