Hallo, Ik heb een vraagje. Ik ben na mijn zwangerschap meteen na het vloeien ongesteld geworden en dat was bijna 2 maanden na mijn bevalling op 11 september. Op 6 oktober werd ik weer ongesteld (zat 25 dagen tussen), maar nu word ik weer ongesteld en dat na 10 dagen. Ik vind het erg vreemd en voel me er helemaal niet lekker van daar ik er vorige week behoorlijk ziek van geweest ben wat ik normaal nooit had. Hoe lang duurt het voordat de cyclus weer normaal is??? Ik zit er wel over te denken om naar de huisarts te gaan. Zit alleen met een probleem dat ik niet goed reageer op de pil en de mirena. Ik krijg ontzettende stemmingswisselingen daardoor. Die heb ik normaal wel, maar wordt dan versterkt. Ik heb wel eens gehoord dat dat met de prikpil minder is, maar heb daar geen verstand van. Ik hoop dat u me misschien advies kan geven. Groetjes Daphne
HOi daffie, Je cyclus kan wel een half jaar tot een jaar ontregeld zijn! Je mag en kan het gerust even de tijd geven. De eerste menstruaties kunnen wat heftiger zijn dan dat je van je zelf gewend bent maar dat zal ook weer minder worden! Ik heb weinig ervaring met de prikpil. Maar als je niet goed op de pil en de mirena reageert vraag ik me af of het hiermee beter gaat. Maar je huisarts kan je daar beter in adviseren. Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je reactie. Ik ben inmiddels wel naar de huisarts geweest en die zei hetzelfde als wat jij zei. De enigste oplossing is de pil, maar daar vond hij het nu nog te vroeg voor en gezien mijn negatieve ervaringen met de pil. Hij zei dat ik het nog even aan mijn kijken hoe het gaat. Ik hou het bij op een briefje zodat ik een beetje overzicht krijg. Komt vast wel goed allemaal. Groetjes Daphne