KNMI waarschuwt voor noodweer Het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut, ofwel het KNMI, waarschuwt voor zware regen- en onweersbuien die woensdag in de middag en avond over Nederland trekken. Ook hagel en zware windstoten tot 100 kilometer per uur zijn daarbij mogelijk. Het KNMI meldt op zijn website, dat mensen rekening moeten houden met de kans dat er lokaal in korte tijd veel neerslag kan vallen. Vanuit het zuidwesten trekken de buien het land binnen, om rond middernacht in het noordoosten Nederland te verlaten. Een woordvoerster van het meteorologisch instituut licht toe: "Vanaf 15.00 tot 16.00 uur komen onweersbuien binnen via Zeeland en trekken richting het noordoosten. Het hele land kan er dus last van hebben. Het zwaartepunt voor de Randstad ligt tussen 16.00 en 19.00 uur."
Daar gaan we weer....ppfff... Gelukkig hoef ik niet weg vandaag, maar mijn man wel...die heeft avonddienst en moet rond 14.00 de weg op. ik hoop dat ie voor de buien uit op zijn werk aankomt...
tis hier al wel flink aan het waaien maar het zonnetje schijnt gelukkig nog dus hoop dat mn was snel droog is...
Ik was vanochtend zo helder om de zolderramen dicht te doen voor we naar het werk gingen hahaha. Maar ja ben in de middag alweer thuis of iig vlakbij huis.. Dus als er iets gebeurd ben ik er zo bij..
brr zie er nu al tegenop. Me vriend is om 17.00 uur klaar met werken en de bui komt hier op zijn extreems tussen 17.00 uur en 18.00 uur over. Dus best eng vind ik het. Wel gaan me ramen dicht voor de storm komt voordat het glas overal te vinden is.
als ik kijk op buienradar komt het rond 19/20.00 vanavond dus dan zit ik gelukkig al op mijn werk.. nu de terug weg nog
Daar gaan we weer Dit keer ga ik op tijd alle ramen en deuren dicht doen. Eergisteren was het hele huis nat!
Hier vanaf 21.00 uur. Ik hoop dat het voor iedereen mee gaat vallen. Hier is het nog niet zo extreem geweest maar in andere delen van het land wel en ik werd niet vrolijk van de foto's uit Limburg of het oosten.
Op tijd boodschappen halen dus. Mn neef uit Zwolle zou vandaag komen,hoop dat ie nog kan rijden,hij werkt tot 16:00.
woon zelf net onder Zwolle en hier begint het rond 18.00 uur en volop rond 19.00 uur dus als het rustig is op de weg moet het lukken..
haha nou ik heb er geen zin in dus laat het buitje maar aan de kant van Dord blijven en niet het water overkomen vind ik het best
mm, heb wel zin in een stevige bui hoor.. lekker bij het raam zitten naar buiten kijken.. als de schade maar meevalt, anders is het idd iets te veel van het goede
Mijn man komt vanavond al naar huis toe, hij heeft dan al weekend Maar zijn werk zit op 2 uur rijden bij ons huis vandaan. En hij is om 17uur vrij. Als het dan stormt dan blijft ie maar mooi een nachtje langer op zijn werk.