Nieuwe vriendschappen... Hoe pak je dat aan?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Djingo, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djingo

Djingo Niet meer actief

Ik ben op zoek naar nieuwe vriendschappen. Het liefst nieuwe vriendinnen met kinderen, maar het mag ook zonder.
    Maar hoe pak ik dit nou aan? Op de 1 of andere manier lukt het me niet.
    Daar voel ik me soms best rot door.
    Hoe doen jullie dat?

2. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je het beste nieto op kan gaan. Vriendschappen ontstaan.
    Ga bijvoorbeeld op een club of lekker vaak met de kleine naar speeltuin in de buurt etc.
    Zo knoop je vanzelf gesprekken en contacten aan en wie weet ontstaat er een mooie vriendschap

3. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Via bijvoorbeeld babyzwemmen of een praatje maken met een andere moeder bij een speeltuintje (al zie ik dat je kindje nog wat jong is daarvoor) via een sport -of hobbyclub.
    Succes!

4. Kimcrans

Kimcrans Lid

27 feb 2014
    37
    0
    0
    Paard
    Amstelveen
    Hoi Djingo,

Ik heb geen tips voor je, maar aangezien ik mij hetzelfde afvraag lees ik even mee.

Een aantal jaar geleden ben ik vanuit de kop van noord holland verhuisd naar Amstelveen en het lukt me maar lastig om hier vriendinnen te vinden. Heb nog wel contact met vriendinnen uit mijn oude woonplaats en ook met wat vrienden uit de omgeving maar momenteel mis ik gewoon echt mensen om ervaringen mee te delen of leuke dingen mee te doen.
    Ben op dit moment 38 weken zwanger en mijn verlof is vooral erg eenzaam omdat andere mensen gewoon werken en geen tijd hebben.
    Vraag me nu dus helemaal af hoe dat straks gaat als de kleine er is.

Sorry voor het lange verhaal maar denk geef even aan dat je in ieder geval niet de enige bent :)

Groetjes Kim

5. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap wat je bedoelt.
    Ik heb via dit forum een paar leuke meiden leren kennen.

Plaats hier een oproepje:)

Waar woon je?

6. Humava

Humava Niet meer actief

Ik vind het ook lastig hoor. Heb 1 goede vriendin en een aantal vrienden/kennissen maar niemand die ook kinderen heeft met ongeveer dezelfde leeftijd als dl. Als ik met haar naar de speeltuin ga spreek ik wel eens een andere moeder maar dat zijn altijd van die oppervlakkige praatjes.

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Ik heb nooit veel vriendinnen gehad en de enige vriendin die ik heb wil ik eigenlijk geen vriendin meer noemen. Ze neemt alleen contact op als het haar uit komt. Ze leeft ook een totaal ander leven dan ik. Ben zelf getrouwd, heb dochtertje van 9 maanden en we hebben een boerderij(melkvee). Geen doorsnee leven dus.
    Ben thuisblijfmoeder en hoewel ik me prima vermaak in mijn uppie of met mijn dochtertje, mis ik contact met een vriendin, liefst iemand die ook hele kleine kids heeft. Mis het om ervaringen uit te wisselen. En het lijkt me ook leuk om af en toe samen met een andere moeder iets leuks te gaan doen met kids, of met z'n 2en.
    Ik vind het niet lastig om contact te leggen, maar vaak is het altijd zo oppervlakkig, vrouwen hebben vaak toch al een heel eigen leven met andere vriendinnen enzo en zitten voor mijn gevoel niet te wachten op iemand anders erbij. Iedereen heeft het tegenwoordig maar druk druk druk...

8. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Tsja ik ken je gevoel!
    Zelf ben ik van het noorden naar hier (Uithoorn) verhuisd maar dat viel me toch even goed tegen.
    Nu inmiddels heb ik hier wel weer wat vriendinnen maar dat heeft me toch zo'n drie jaar geduurd!
    Je hebt nou eenmaal niet meer de leeftijd dat je de zanbak instapt en met een vriendinnetje thuiskomt ;)
    Er zijn overigens speciale sites zoals vriendin voor jou waar je nieuwe mensen kan leren kennen.

9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb via t forum hier 3 leuke mama's leren kennen die ook nog eens bij mij in de buurt wonen, dus wellicht is dat een idee? Verder zijn er veel websites te vinden waar je oproepjes kunt plaatsen voor een vriendschap (o.a. via Echt. Zoals jij. - Vriendin.nl).

En anders via babyzwemmen, sportclub, dingen in de buurt (knutselclubje o.i.d.)

10. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Hier hetzelfde, 2 jaar geleden verhuisd (zoon 45min verder) en in deze stad nog geen vriendinnen. Heb wel vriendinnen die verder weg wonen maar mis het ''even'' op bezoek gaan en vriendinnen in de buurt.
    Heb cursussen gevolgd toen ik zwanger was maar helaas niks uit gekomen. Woon in noord-brabant!! :D

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Geen idee, hier wel eens een poging gedaan contact te leggen met mama's in Drenthe maar daar kwam weinig reactie op. Waarschijnlijk niet goed vertegenwoordigd. ;)

Ik moet zeggen dat ik nieuwe contacten sowieso lastig vind en dat met name omdat ik niet iemand ben die makkelijk oppervlakkig kan praten. En daar begint het vaak wel mee, een simpel praatje maken. Al vind ik het eerste begin via internet altijd wel makkelijker, omdat je dan even kunt nadenken over je reactie.

Deel Deze Pagina