AARRGGHH! Traphekjes!!

Discussie in 'De lounge' gestart door sjak, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

:xPffff, ben van de Ikea een traphekje aan het ophangen, nou ja, dat was ik! Ik geloof dat ik dat ding liever zo de container in gooi!!
    Het is zo´n traphekje zonder boren en moet heel stevig zijn... Nou, bij mij dus niet! Ik haat Ikea!!

Welke traphekjes zijn niet overdreven duur en kan ik, iemand die tuinstellen kan bouwen, zelf laminaat leggen, gordijnrailsen ophangt, die een boor heeft en geen strijkijzer:D... wel ophangen?!

HEEELLPPP!

2. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Hihi, sorry maar ik zie je al helemaal voor me als een soort van slapstick :p Thx voor de reminders want die mieten wij nig aanschaffen. Nou ja voordat de kleine kan kruipen, wij hebben nog zeker wel 4 maanden ;)

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wij hebben er 1 van Geuther. Niks geen boren oid! Gewoon stellen. Was volgens mij rond de 80 euro.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij mogen de ikea traphekjes alleen onderaan de trap hè? Of hebben ze inmiddels andere?

Wij hebben gewoon een traphekje van de bouwmarkt. Wel met boren enzo. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat een traphekje zonder boren stevig genoeg is voor bovenaan een trap, als een kind er bijvoorbeeld tegenaan valt of rent.

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb er ook een van ikea wel met boren 15 euro in de koopjeshoek:D

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wij hebben gewoon helemaal geen traphekje, ook best handig :D

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Als je geen trap hebt wel ja haha

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Die hebben wel wel ;)

9. sjak

sjak Niet meer actief

Er staat nergens dat ze alleen onderaan mogen, maar ik denk wel hetzelfde als jij! Als ik er tegenaan duw duw ik dat #"$%ding er zo tussenuit...
    Deze gaan terug!! Ik ga maar eens verder zoeken op internet, vind die schermendingen zo mooi, maar 2x 135 euro vind ik echt veel te veel.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Ik heb 1 keer een hekje geprobeerd, die van mij heeft nog nooit zoveel bij de trap gezeten. Mijn houdini krijg alles open ;)
    Nu al heel lang nergens traphekjes en hij komt er niet meer bij in de buurt

11. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben beneden al heel lang een traphekje, maar we willen nu over op een peuterledikant en dan kan ze zelf uit bed stappen en naar ons toe lopen. Ik vind dat toch wel riskant worden. Nu is ze ook nooit alleen boven of ze slaapt in haar ledikant met de deur dicht die ze niet open kan krijgen, draaideurknop, maar dat zal ook niet lang meer duren! Slim kind:D

12. Onje

Onje Niet meer actief

Ja hier nog een babybed dus misschien wil ik ook wel een traphekje wanneer hij over gaat naar een gewoon bed, hoor. Dan zal ik m in ieder geval voor de zekerheid plaatsen denk ik

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij hebben deze:

Bekijk bijlage 370128

Ook zonder boren. ooit bij de Lidl gekocht. Ik weet niet of ze die vaker hebben.

Misschien kun je die van Ikea nog terugbrengen?

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij ook niet ;) Hebben wel 1 geleend, maar ligt nog altijd in de kelder.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    En haar kamerdeur openlaten en een hekje in de deuropening plaatsen?

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heb je de Klämma? Want daar staat op de site wel bij dat hij alleen maar onderaan de trap mag.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hè, wat raar. Ik kijk net op de site naar de montage handleiding: daarin staat dus wel een plaatje van dit hekje bovenaan een trap. Dus ik lees de waarschuwingen; in alle vreemde talen die ik kan lezen (engels, duits, frans en spaans) staan instructies over hoe je het hekje moet plaatsen als je dit bovenaan de trap doen. En ook bij een paar andere talen gok ik erop dat er iets staat over plaatsing bovenaan de trap. (Bij italiaans en de scandinavische talen durf ik daar wel naar te gokken.)
    Bij de Nederlands waarschuwing staat alleen waar je op moet letten bij llaatsing onderaan de trap en is het stuk over montage bovenaan helemaal weggelaten.
    Dus ik heb net (echt niks beters te doen, haha) op de andere sites gekeken. En verrek: alleen op de NL ikea site staat dat ie niet bovenaan de trap mag! Zijn wij nu zo overdreven streng of mogen kinderen in andere landen wel gewoon van de trap af donderen???

18. sjak

sjak Niet meer actief

Yep, die heb ik! Ik heb het net gelezen... Nu gaan ze helemaal snel terug!! Ben hard op zoek naar andere, maar ik weet gewoon niet meer welke. Die van de Lidl ziet er inderdaad goed uit, maar hebben ze nu niet.
    Traphekje in de deuropening zou een optie zijn, maar dan doe ik het liever gelijk goed en ´hek´ alle gaten goed af.

19. sjak

sjak Niet meer actief

Ha ha ha! Het staat wel op de Nederlandse site ook, in de kleine lettertjes. En ik heb al zo´n hekel aan de Ikea... nu moet ik twee keer in een week en ga ik over mijn gemiddelde van eens per jaar heen! :D

20. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben vorige week traphekjes opgehangen, boven twee stuks van kidsriver (babypark) wit, hout. Wel incl. boren, maar dan zit het goed vast ook :) beneden wel zo'n gaasding (lascal kiddyguard) een rib uit mn lijf, maar aangezien we een trap vanuit de woonkamer hebben vond ik dat het oog ook tevreden moest zijn :D

Deel Deze Pagina