60-jarig huwelijksfeest

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantal3, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal3

Chantal3 Actief lid

8 nov 2012
    386
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb een vraag: mijn schoonouders geven dit jaar een feest ter ere van hun 60- jarig huwelijk. Dat is natuurlijk niet niks. Wij helpen met dia's te digitaliseren tot een presentatie.

Nou heeft mijn man laatst de vraag gekregen van mijn schoonmoeder, zijn moeder of de kaart uit hun naam moet of uit de naam van de kinderen. Mijn man heeft geantwoord dat als zij een feest geven, het volgens hem dan ook uit hun eigen naam moet.

Dit was blijkbaar niet het gewenste antwoord. Blijkbaar horen de kinderen dat te regelen (volgens mijn schoonmoeder)! Natuurlijk willen we best helpen met het maken/regelen van de kaartjes of met iets anders, maar we krijgen de indruk, dat ze een feest willen die wij gaan regelen.

Het wordt nu afgedaan met: het zal tegenwoordig wel anders zijn dan vroeger. En dat ze ons niet lastig zullen vallen.

Mijn vraag is dus: "horen" de kinderen dit inderdaad allemaal te regelen uit hun naam? Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

2. KimK

KimK Niet meer actief

Ehm... Mijn ouders zijn dan wel "pas" 40 jaar getrouwd geweest maar die hebben echt zelf een groot feest georganiseerd. Bij 25-jaar huwelijk ook, alhoewel ik toen nog wat jonger was dus het logisch was dat ik t niet zou organiserenhaha. Zou niet weten waarom dat bij hun 50-jarig/60-jarig huwelijk anders zou zijn...

3. Chantal3

Chantal3 Actief lid

8 nov 2012
    386
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat gevoel hebben wij ook, maar nu lijkt het net of wij niks willen. Misschien een heel feest regelen inderdaad niet, maar we snappen ook niet waarom de uitnodiging dan uit onze naam moet. Waarschijnlijk hebben ze dat bij iemand anders gezien??

4. KimK

KimK Niet meer actief

Nog nooit gezien. Ja bij een verrassingsfeest???

5. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Dus zij geven een feest en jij helpt hen al met de dia's?

Als jullie vanuit jezelf een feestje willen organiseren lijkt mij dat prima. Maar als zij dat zelf al doen en jullie bieden je hulp aan is dat toch ook goed genoeg?
    Het komt op mij inderdaad over alsof zij verwachten dat jullie het verder regelen en betalen. Als iemand zoiets voor je doet is het fijn natuurlijk, maar dat zij jullie bijna "verplichten" om en veel tijd daaraan te besteden en je portemonnee te trekken vind ik niet erg netjes. Op zijn zachts gezegd.

Deel Deze Pagina