Ik overweeg toch om een Angelsounds/Doppler aan te schaffen. Het verloop van mijn zwangerschap is tot nu toe heftig geweest en een doppler in huis zou me veel rust geven, denk ik. Zelfs wanneer ik 'm amper zou gebruiken. Maar welke is aan te raden? Via Google kom ik diverse soorten en merken tegen, met of zonder hartslagmeter. Welke hebben jullie? En is deze simpel in gebruik?
De gewone angelsound! Gebruik hem weinig/niet baby vind de golven die dat ding uitstraalt niet fijn. Gaat meteen schoppen en zwemt weg. Schijnt heel intensief te zijn voor de baby.
Ik had ook geruststelling nodig. Ik heb eentje van luvion 60. Van zodra er beweging was, gebruikte ik het nog amper maar voordien had ik er nood aan Makkelijk in gebruik. Vanaf 12 weken hartje hoorbaar, maar je moet laag genoeg luisteren, meestal ter hoogte van net boven schaambeen. En niet in paniek geraken als je het niet onmiddelijk vindt! Veel,succes met je zwangerschap!
De angelsound Jumper. Ideaal ding. Het heeft mij zo gerustgesteld de eerste weken. Weet wel dat een hartslag niet altijd wat zegt over de gezondheid van je baby. Met dat in je achterhoofd en als je het ding niet continu gebruikt is het handig om te hebben ik heb hem pas vanaf week 16 gebruikt.
Ik begreep van mijn vk met m'n 1e zwangerschap dat het niet aan te raden is. Dat het voor de baby lijkt alsof er een trein langs komt denderen. Niet prettig dus... Ik wist dit niet maar daarna niet meer gebruikt eigenlijk. Wilde ik ff laten weten...
Ik heb ook de gewone angelsound...maar die straalt geen golven uit hoor...het is gewoon een soort microfoon...ik luister ook af en toe...maar wel heel kort...zodra ik het hartje hoor zet ik m weer uit.
Hier een Luvion. Ook voor de geruststelling. Nu ik haar regelmatig voel gebruik ik hem nauwelijks eigenlijk.
Ik heb ook die van luvion, doet het prima. Heb hem sinds 16w, hartje steeds meteen gevonden (idd laag beginnen). Gelijk als ik t hartje hoor stop ik weer, dus dat is telkens een paar seconden (en niet elke dag). Vind het ook fijn voor geruststelling
Ik had ook de Luvion Deluxe. Ik kon het hartje al met 9 weken horen. Niet meer gebruikt nadat ik dagelijks beweging voelde, met 17 weken ongeveer. Het is niet bewezen dat kindjes last hebben van de doppler. Wel is er een sterk vermoeden dat het veel herrie kan geven in de baarmoeder, als een langsstormende vrachtwagen. Dat is echter voor het kindje pas vervelend als het gehoor ontwikkeld is, dus niet voor de 20 weken.
Via marktplaats een Jumper Angelsound voor een tientje Nieuw zijn ze ook niet duur. Werkt super! Gebruik hem zelf vanaf week 15, maar degene van wie ik hem heb kon het hartje al vanaf 7 weken horen. Ik gebruik hem best vaak maar als ik het hartje heb gehoord (gaat gemakkelijk) haal ik hem er gelijk weer af.
Ik heb er 1 via eBay besteld voor nog geen 30,-. Zelfde soort als de vk gebruikt met hartslagmeter en speaker dus zonder koptelefoontje.
Waar hebben jullie 'm gekocht? Ik zie er een op Bol.com die me wel wat lijkt. Daar zit ook gel bij. Heeft de "gewone" Angelsound ook gel nodig eigenlijk?
Ik heb hem van een vriendin geleend die deed er gewoon bodylotion of een beetje glijmiddel tussen. Werkt prima!