Mijn zoon van 12 weken krijgt sinds 1,5 week nog maar 4 voedingen per dag omdat we hem voor de laatste voeding altijd moesten wakker maken. Hij is tevreden met 190/6(10cc meer water ivm krampjes in het begin en altijd mee door blijven gaan), maar volgens het schema moet hij toch 150ml per kg lichaamsgewicht krijgen? Dat lukt zo dus niet... En nu?
Het advies is om vanaf 6 kilo EN 4 maand pas naar 4 flessen te gaan. Maar ja, als hij niet zoveel honger heeft, dan is dat zo.. Het minimum is zo'n 120cc per kg, en dat haalt hij wel, dus daar niet direct een probleem. Is hij verder vrolijk, ontwikkelt zich mooi, groeit goed (evt langs CB). Dan zou ik ook niet te moeilijk meer doen voor die 5e fles..
Is hij tevreden? Groeit hij goed? Ontwikkelt hij zich goed? Dan is het genoeg. Niet elk kind heeft evenveel nodig. Dat gewicht is ook maar een ongeveer-indicatie, meer niet.
nou hier is ze nu 5,3 kilo en krijgt 5 voedingen per dag soms 120 ml met 4 scheppen soms 150 ml met 5 scheppen maarre... dat is hier... hier slaapt ze ook de nacht al door dat doen ze ook niet allemaal! dus gewoon zelf kijken! hier gaat t soms oo wel eens van we geve 120 met 4 scheppen... oh zou ze nog honger hebben?? nou mak nog s 30 bij met n schepje, nou drinkt ze nog op soms drinkt ze net aan de 120 leeg en hij is nu eenmaal niet zo hongerig is hij dat een dagje we, nou dan wel! maar... (en dat moet je zelf bekijkn natuurlijk) wij hebben ook wel s niet heeel erg honger in 1 keer en dan in 1 keer veel eten is moeilijk maar moeten we 2 keer over diezelfde hoeveelheid doen met wat uren ertussen wil t wel! ik snap je wel hoor, ik zat ook eerst erg met planingen, voedingen etc maar let op je kind en probeer een ritme te vinden die jou past enne je kunt altijd een beeeeetje proberen een ritme te zoeken hier is t inmiddels redelijk steady, smorgens tussen half 5 en half 7 (en meeeestal rondom 6 uur) word ze wakker dan om de 4 uur een fles (vaak 120 en soms ook 150) en dan savonds ond 10 uur de laatste fles weer en ze slaapt dan door tot 6 uur tuurlijk is t deels geluk, maar ook deels ritme gewoon omdat we op den duur dachte, laat de nachtfles eens zitten en lat slapen