Wat zouden jullie doen? Nachtfles 15 maanden.

Discussion in 'Flesvoeding' started by Duma, Jul 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,099
    1,099
    113
    Ons dochtertje van 15 maanden krijgt 's nachts nog een fles.
    Heeft een keer of 3 doorgeslapen in haar leven.

Ze gaat om 19u naar bed, en rond 07u er weer uit.
    Ze wil drinken om 02u.
    Of om 00u en dan weer om 05u.

Kortom, 1 a 2 flesjes krijgt ze nog 's nachts.

Hoe kom ik hier van af?!

Als ze wakker is, gaat ze huilen en staan in haar bedje.
    Ik dacht "gewoon niet meer geven".

Maar moet ik dan wel gaan troosten?
    Nouja, ze wordt wakker voor de fles, dus wat valt er eigenlijk te troosten?
    Als ik dan wegga, dan gilt ze nog harder dan eerst.
    Dus dat lijkt me geen goed plan.. toch?

Gewoon maar laten huilen dan? En na een paar nachten heeft ze door dat ze niets meer krijgt 's nachts?

Of gewoon toch de flesjes blijven geven, en hopen dat het vanzelf ophoudt? :)

Hoe hebben jullie het gedaan? Of hoe zouden jullie dit aanpakken?

2. adi

adi Niet meer actief

Ten eerste wil ik vertellen dat mijn zoontje tot bijna 2 jaar s nachts een flesje heeft gehad. Dit overigens alleen als we hem niet anders konden troosten, en zeker niet elke nacht.
    (hij was welke elke nacht wakker, maar vaak kon ik hem troosten door even te wiegen/ zingen/ met hem te zitten/ wat water te geven.

Ik zou proberen om haar water aan te bieden als ze wakker wordt. En dan even gewoon te troosten en uitleggen dat ze weer mag slapen.

Hoeveel eet en drinkt ze overdag? En heeft ze ergens last van s nachts dat ze wakker wordt?
    Wat ik eigenlijk wil vragen is: WAARDOOR wordt ze wakker? Ze denkt niet in haar slaap: goh zal ik maar eens wakker worden, dan krijg ik een fles..

Meestal is het: dorst, honger, ongemak, enge droom, pijn. Fysieke dingen die de slaap onderbreken.
    Mijn zoon werd bijv 2 jaar lang wakker van oorpijn en suizende oren door overmatige oorsmeer. Toen we dit hebben opgelost is ie gewoon gaan doorslapen (echt na 3 dagen gewoon).

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

De flesjes steeds kleiner maken, of water geven ipv melk?

Als je cold turkey stopt, zou ik dit wel enigszins proberen uit te leggen en 's nachts wel gaan troosten als ze wakker wordt..

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,268
    1,031
    113
    Zuid-Holland
    eerst kleiner maken en dan later melk door water vervangen. ik geef mn dochter ook bijna elke nacht nog 60 ml FV. en ik weet gewoon dat dit voor haar ook echt een gewoonte is geworden. tis nu nog even kiezen voor de makkelijkste weg omdat we het nog wel geven. binnenkort gaan we wel doorzetten dat ze hem echt niet meer krijgt en dat ze het met wat troost van ons moet doen en dan weer verder moet gaan slapen. dit zal wel even moeilijk worden....

5. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,099
    1,099
    113
    Ja, ik denk dat ze gewoon vaak wakker wordt, omdat dat toch een beetje een ritme is geworden.

Zou momenteel ook pijn kunnen zijn, de verstandskiezen komen nl door.
    Ze zit 's nachts wel altijd aan haar oor te krabben.

Als ik water aanbied, dan wordt ze boos.
    Ik mix trouwens wel altijd de melk met water! Anders krijgt ze te veel melk.
    Maar als de verhouding zo is, dat er te veel water in zit, dan blieft ze het niet meer.

Ik kan haar wel weer rustig krijgen door te lopen/wiegen,
    maar als ik haar dan weer neerleg, dan is het weer gillen. :/

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Verstandskiezen met 15 maanden??? Lijkt me niet, haha.

Maar wat geef je haar als laatste voeding?
    Mijn dochter is nog iets jonger, maar zij krijgt als laatste voeding pap (Bambix granen). Slaapt ze heerlijk op door!
    Verder lijkt me de hoeveelheden steeds kleiner maken ook een goede tip.

7. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,099
    1,099
    113
    :D

Dát zou anders een hoop verklaren!

Nee, gewone kiezen dus. :)

Ze eet 's avonds gewoon goed met de pot mee,
    en dan om een uur of 19u een fles geitenmelk van 180ml.
    Pap houdt ze niet van. Heb het er wel eens in gekregen,
    maar dan sliep ze niet langer door.

En soms heeft ze de hele fles melk van 19u uitgespuugd (door nare hoest ofzo),
    en dan slaapt ze alsnog heerlijk..

8. Smirre

Smirre Lid

Aug 1, 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde "probleem" gehad. Mijn dochter heeft tot 20 maanden ook maar een aantal nachten doorgeslapen die ik op één hand kon tellen. Ook van alles al geprobeerd, maar het enige wat hielp was een flesje melk 's nachts. En nu (22 maanden) is het ineens over. Heel af en toe komt ze nog (en krijgt ze ook nog een héél klein flesje als ze echt niet anders te troosten is, maar ze slaapt inmiddels al weer een aantal weken door 's nachts. Ik heb er nooit zo'n probleem van gemaakt als ze een flesje wilde, ik hield er overdag gewoon rekening mee met de hoeveelheid melk.

9. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook zo, het advies van het CB is inderdaad de melk meer met water verdunnen.
    Hier probeer ik eerst een speentje, en als dat niet werkt de fles. (ze krijgt altijd nog een volledige avondfles om 23 uur) die probeer ik dus af te bouwen. WIl ze in de nacht perse een fles, dan krijgt ze maar een klein beetje, dan is het ook goed en slaapt ze verder.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou eerst langs de ha gaan om wat dingen uit te sluiten.
    En dan ineens stoppen, wel uitleggen. Qua troosten.. Ja ik iu eerst wel proberen en eventueel een beetje water uit een beker of rietje laten drinken.
    Of als je liever afbouwt, dan dat doen, steeds minder, steeds korter, steeds meer verdund en uiteindelijk een keertje stoppen.

Succes!

11. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zoals?

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier net zo, mijn meisje komt meestal ook rond 12 uur en 5 uur. En is inmiddels 19 maanden. Lees even mee dus.

13. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

Share This Page