geen bloedverlies = minder kans miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AnnaBNL83, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

13 feb 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat het zonder bloedverlies ook mis kan zijn of gaan. Maar mijn vraag is: als je geen bloedverlies hebt, is de kans dan wel iets kleiner dat het mis is? Met andere woorden: is het in de meeste gevallen zo dat er wel bloedverlies is bij een miskraam? Of is het ongeveer 50/50...

Ik ben nu 6 wkn en 1 dag en ben er zo onzeker over of het goed gaat. Ik merk niets geks, wel kleine symptomen. En weet dat het gewoon afwachten is...

2. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Het al dan niet hebben van bloed zegt helaas niks.
    Tis gewoon botte pech.
    ik heb bij 2 zwangerschappen bloedverlies gehad en heb 2 gezonde kindjes

Mijn sz heeft geen bloedverlies gehad en een heftige miskraam.

Vertrouwen hebben in je lijf en afwachten, meer kan je niet doen.

3. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap welke info je zoekt, maar helaas... Een mk kan ook gebeuren zonder bloedverlies.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat zegt, jammer genoeg, helemaal niks. Ook zonder bloedverlies, buikpijn of krampen kan het toch niet goed zitten. Hier helaas meegemaakt. Er zit niks anders op dan afwachten, spannend!

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Het is n hele onzekere tijd, dat kn niemand je afnemen.
    Er zijn vaak meiden die er pas bij een echo achterkomen dat het mis is. Zij hebben geen bloedverlies.

6. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Helaas idd niks over te zeggen. Bij mijn eerste ma geen idee van dat het mis was, al was ik bij de 1e echo 9dgn terug gezet maar wel hartje. Geen bloedverlies niks, maar toen ik bijna 9 wkn was licht roze en toen echo bleek het hartje te zijn gestopt. Tweede mk had ik bloedverlies maar zonder krampen waarop de vk zei dat de kans dan groter is dat het goed gaat, maar dit klopt helemaal niet. Was ook mis. Nu ben ik ah wachten tot de 1e echo en ga ik ervan uit dat het bloedverlies weg blijft maar ook daarna ben ik nog niet gerust

7. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Geen bloedverlies is altijd beter dan wel bloedverlies. Het is echter geen garantie. Ongeveer 10 procent van de zwangerschappen eindigt in een miskraam. Bij bloedverlies is er ongeveer 50 procent kans dat het toch nog goed zit.

Ik had rond 6-7 weken bloedverlies en de onzekerheid was verschrikkelijk. Uiteindelijk goed gekomen en nu 32 weken. Probeer je niet te druk te maken zolang er niks wijst op een miskraam.

8. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Als je geen bloedverlies hebt, heb je medisch gezien (nog) geen miskraam. Je hebt wel altijd kans op missed abortion als je geen bloedverlies hebt.

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik heb evenveel miskramen gehad zonder bloedverlies als met... De doorgaande zwangerschappen gingen altijd gepaard met bloedverlies. Het hoeft dus niks te zeggen, maar geen bloed is wel prettiger voor jezelf.

10. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ik dacht ook altijd dat geen bloedverlies een goed teken is, maar helaas wil dit echt helemaal niets zeggen. Het is gewoon echt afwachten en er vanuit gaan dat alles goed gaat. Probeer er gewoon van te genieten want mocht het toch mis gaan, heb je nog genoeg tijd om daarover te piekeren.

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier 4 mk gehad zonder bloedverlies. Kwamen er hij de echo achter dat t niet goed zat..

Enige keer dat ik wat roze verloor had ik een kloppend hartje. Roze verlies stopte en werk later geen hartje meer..

Probeer je niet te druk te maken. 85-90% vd zwangerschappen gaat goed!

12. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ook hier geen druppeltje bloed gezien bij mijn miskraam. Officieel noemen ze het geloof ik een missed abortion zoals ik het had, maar ik heb altijd zoiets van voor mij is de impact hetzelfde.
    Eerste echo kloppend hartje, alleen een te klein kindje voor de termijn. 2 weken later nog steeds een kloppend hartje, maar kindje was helemaal niet gegroeid. De vruchtzak overigens wel en ik had ook gewoon alle kwaaltjes enzo, mijn lichaam was in de veronderstelling dat het gewoon goed zat. Paar dagen later was het hartje gestopt en ik ben gecuretteerd met 10 weken.

Probeer je alsjeblieft niet vast te houden aan deze verhalen, want de kans dat het gewoon goed gaat wanneer je geen bloedverlies hebt is zoveel groter! Het kan altijd mis zijn, daar kun je je helaas niet goed op voorbereiden..

13. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Zoals de andere dames al zeggen, er valt niks over te zeggen. Bij m'n eerste miskraam wel bloedverlies gehad, en ging ook mis, bij de tweede was alles perfect in orde, eerste echo met 7 weken, klopte exact met de termijn, mooi kloppend hartje, 3 weken later de echo met 10 weken, en toen was het hartje gestopt tussen de 8-9 weken. Geen bloedverlies, geen tekenen dat het niet goed was.

Maar onthoud, dat 80-90% van de zwangerschappen wel goed gaan.. en als het niet goed is, doe je er ook niks aan. Dus geniet dat je nu zwanger bent, want tot het tegendeel is bewezen, ben je nu dus gewoon zwanger, en deze weken komen niet meer terug!

Ik was ook onzeker, maar ik kan wel zeggen dat ik zwanger door de prénatal heb gelopen! Dat vond ik zo leuk! Dat neemt niemand je meer af.

14. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Bij dochter had ik bloedverlies, al vroeg...kind gezond geboren. Daarna miskraam, maar geen bloedverlies gehad.
    Nu weer zwanger, geen bloedverlies en alles goed, ben nu 17 weken.

Kortom, het zegt niets!

Deel Deze Pagina