Uwv die beslissing Wazo niet neemt

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Koningsgezin, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Beste UWV webcare,

Ik begin hem te knijpen. Ik heb begin juli mijn ww en wazo aangevraagd. Ww wegens aanvraag wazo is afgekeurd. Ik dacht dat ik omdat ik Wazo zelf moest aanvragen (uit dienst wegens zwangerschap, uitzendkracht fase A).

27 juli ging ik met zwangerschapsverlof en kreeg een brief rond die periode dat de beslissing van UWV BINNEN (!!!) 4 weken na 27 juli zal vallen wat betreft Wazo. Ook over de betaling hiervan. Ik heb gewoon recht op Wazo, voldoe aan de eisen. Maar ik heb niks ontvangen en de rekeningen gaan door.

Gister bevallen van onze zoon en ik had gehoopt op een andere kraamtijd. Zit mega in de stress doordat jullie niet uitbetalen en beslissen.

Is er wat mis gegaan? En kan ik een voorschot krijgen? Hoe regel ik dit? Natuurlijk zijn jullie niet meer te bereiken.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
    Koningsgezin

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 25 aug 2016
    Laatst bewerkt: 25 aug 2016
    Beste Koningsgezin,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Ik kan me goed voorstellen dat je denkt dat er misschien iets is misgegaan omdat je nog geen beslissing ontvangen hebt. Je wilt weten of je een voorschot kan krijgen en hoe je dit regelt.

De beslissing over de aanvraag van de zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) ontvang je inderdaad binnen 4 weken na ingang van je verlof. Heb je al op MijnUWV gekeken bij mijn documenten? De beslissing kun je namelijk daar terugvinden. In de brief staat ook wanneer je de eerste betaling mag verwachten.

Tref je geen brief met onze beslissing aan? Ik adviseer je dan even te bellen met Contact met UWV - UWV - Voor Particulieren om na te vragen waarom je nog geen beslissing ontvangen hebt. Wanneer UWV niet op tijd een beslissing kan nemen, dien je daarvan op de hoogte te worden gesteld en kom je in aanmerking voor een voorschot. Hiervoor hoef je niets te doen. Bij twijfel over het recht op de WAZO (bijvoorbeeld omdat er niet vast kan worden gesteld dat je verzekerd was voor deze uitkering), ontvang je geen voorschot.

Omdat ik geen inzage heb in je gegevens is mijn advies even te bellen dus met UWV. Wil je dat wij dit voor je nakijken? Stuur dan je telefoonnummer in een privébericht. Vermeld dan ook even wanneer je het best bereikbaar bent. Dan neem ik of een collega contact met je op.

Actuele informatie over de beslissing van de WAZO lees je hier.

Ik wens je een fijn verlof en heel veel plezier met je kleine manneke.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team

3. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Beste Martijn,

Allereerst bedankt voor het uitgebreide antwoord/uitleg en de felicitatie.

Ik had dus niet in mijn documenten van het UWV gekeken, was er vanuit gegaan dat dit per post kwam. De bevestigingsbrief heb ik (als ik mij niet vergis) ook per post ontvangen.

De beslissing heb ik inmiddels gevonden, waarna ik gelijk met jullie al heb gebeld. Er was een miscommunicatie binnen het UWV. Kan gebeuren, wordt nu intern opgelost.

Gelukkig, kan weer opgelucht ademhalen.

Nogmaals erg bedankt voor het antwoord.

Met vriendelijke groet,
    Koningsgezin

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Deel Deze Pagina