Toch maar even wat delen betreft mijn symptomen en ervaring. Ik gebruik nog steeds anticonceptie. Maar ben al 2 keer eerder er doorheen zwanger geraakt met v.mk tot gevolg helaas. De eerste keer was doordat ik net begonnen was met anticonceptie. De 2de keer was doordat ik antibiotica slikte. Maar nu...Ben ik van de marvelon (hehe zeg nu de juiste pil) naar de nuvaring gegaan. Precies gestart zoals ze bij de apotheek zeiden. Alleen vertoon ik nu weer symtomen van zwangerschap. En voelde ik me ook weer zwanger, net zoals toendertijd en had ik gelijk qua gevoel. Ze zeggen dat wanneer je anticonceptie gebruikt geen eisprong kan krijgen. Alleen heel vreemd, dat precies de dag dat ik een eisprong moet krijgen als ik niets gebruikte. Ik wel de hevige steken enzo voel. Dat ik wel last heb van slijm enzo. De symptomen die ik momenteel heb: -vaker plassen (nee heb geen blaasontsteking, deze herken ik meteen). -vermoeider -me borsten zijn zwaarder en zeer zacht en witte puntjes op de tepel -misselijk begint nu wat af te nemen en meer met vlagen te komen -heb het koud telkens -smorgens telkens wakker rond 4 a 5 uur -spierpijn in me onderbuik (doe niet aan sport, dus weet niet waar het vandaan komt) -Af en toe wat steekjes in me buik -me buik is opgezetter dan normaal, krijg me broeken niet dicht In eerste instantie hield ik me er niet mee bezig, omdat ik natuurlijk anticonceptie gebruik. Maar na een aantal dagen kreeg ik het gevoel dat ik zwanger was. En toen bedacht ik mij van he, ik vertoon idd symtomen, waarvan sommige nieuw voor mij zijn. Heb er ook met mijn vriend over gehad, en hij had al gelezen dat met de nuvaring meer mensen gewoon zijn zwanger geraakt Weet niet of meerdere hier ervaring mee hebben, zwanger door de anticonceptie heen? In ieder geval heb ik met mijn vriend afgesproken, dat 1 of 2 december mijn "ongesteldheid" zou moeten beginnen. Als dit niet zo is, ga ik een test doen. De laatste tijd is me "ongesteldheid" al anders. Niet veel maar beetje donderbruin. Dus ja ik weet het effe ook niet meer. Alleen afwachten is zo'n ramp. Het maakt me ook wat angstig. Want stel het is wel zo, gaat het dan weer mis, zoals de andere keren Liefs van een verwarrend vlindertje
ik denk echt dat je eens met je dokter moet praten over zwaardere anticonceptie,...ben je al overtijd?ik heb trouwens wel een keer blaasontsteking gehad tijdens de nuvaring en ook had ik vaak jeuk in mijn vagina,...toen ik ermee stopte was t gelijk weg,dus de nuvaring kan wel wat symptomen veroorzaken
Zwaardere anticonceptie begin ik niet aan. Dit omdat ik al tig soorten heb gehad over 10 jaar verspreid. De zwaardere werd ik erg beroerd van. Op een gegeven moment bleek dat marvelon het beste bij me te passen qua klachten. En mijn menstruatie in ritme te krijgen (anders 3 weken ongesteld, 1 week vrij, dan weer 4 weken ongesteld etc. ). Door mijn 2de miskraam wilde ik juist naar de nuvaring, omdat ik voor mijn gevoel dan een stap dichter bij zou zijn, wanneer we straks aan kinderen willen beginnen (tenminste als het goed gaat). Maar dat even ter informatie. Ik heb overigens geen jeuk aan mijn vagina. Morgenvroeg gaat de nuvaring eruit en dan a.s. weekend hoor ik "ongesteld" te worden. Ben dus nog niet overtijd.
Vanmorgen de ring verwijderd en maar afwachten. Voel alleen maar borrelen en spierpijn in me buik. Verder geen ongikrampen. Terwijl normaal die altijd al aanwezig zijn voor die tijd. (toevoeging: En de klachten die ik al eerder benoemde)
spannend hoor,...de nuvaring heeft mij qua bescherming goed geholpen,heb het ongeveer een jaar gebruikt
Ik zat ook even te lezen op rest van de site betreft de baarmoedermond. Nu heb ik gisteren eens gevoeld, en toen voelde ik haar een beetje zitten met een deukie aan het uiteinde. Nu voelde ik vandaag, en kan hem niet echt meer vinden(aanraken). Terwijl ik dacht als je toch ongesteld moet worden, dan zakt ie toch? (Over 2 dagen). Snap er echt niets meer van
Heb de gehele dag al spierpijn. Alsof ik tig buikspieroefeningen heb gedaan (kan je vertellen, geen van iets wat hier op lijkt gedaan.) Verder heb ik tintelingen op/in me buik. Ik ken dit helemaal niet bij "ongesteldheid" en bij eerdere zwangerschappen. Iemand die dit herkent?
Heb nog 1 vraagje.. Als ik iets op mijn onderbuik druk, dan voel ik een harde bobbel. Deze is ook wat gevoelig. Heb ik anders nog nooit gevoelt. Verder nog helemaal geen ongi klachten.
jeetje wat vervelend meid! ik denk dat je gewoon echt effies moet afwachten en zodra het kan testen en misschien even de dokter om advies vragen.. die weet vaak wel antwoord, en tips? het klinkt echt als een zwangerschap!je symptomen! sterkte, liefs veronique
Ik ga er maar van uit dat ik niet zwanger blijk te zijn. Zondagmorgen toen ik naar de wc ging, had ik bij het afvegen alleen wat slijm met lichtrose bloed. Daarna bleef het weg, 'savonds meer helder waterig bloed. En nu nog steeds, alleen weer helder rood. Ik ben alleen zo'n soort menstruatie niet gewend, heb altijd donker rood tot bruin bloed. (omdat ik natuurlijk anticonceptie heb). Vanmorgen heeft mijn vriend testen toch gehaald, omdat we de bloedingen vreemd vonden. 1 van cb met plus en min. En een huismerk. Bijna gaven aan dat ik niet zwanger ben. Nu mijn laatste vraag, of het normaal is, dat ik zo'n soort menstruatie krijg met de nuvaring?
Ik denk dat de kans dat je zwanger bent vrij klein is. Dat je menstruatie op zich laat wachten zou goed kunnen doordat je lichaam van slag is door alle (verschillende) hormonen. Daar zouden ook heel goed je klachten van kunnen komen. Als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent kun je natuurlijk weer een test doen. Succes!
thanx voor de reacties. Heb zelf ook even zitten rond neuzen, maar idd menstruatie kan anders zijn, door veranderingen van anticonceptie. Ook al ga ik er nu vanuit dat het mijn menstruatie is. Dan nog twijfel ik om de reden, dat de bloedingen alweer gestopt zijn. Momenteel is het weer alleen wat slijm met waterig bloed bij afvegen. Dat je lichaam zo gek kan doen. Als ze nou eerst soort menstruatie hadden, dan zou alles een stuk helderder zijn. Me vriend zei al, gaat het de komende dagen nog zo raar de menstruatie en twijfel je over een week nog met de klachten die je hebt, doen we gewoon nogmaals een test. Heb al aardig wat zitten huilen, maar me vriend is wel erg lief voor me
hoi Vlinder, Wat vervelend dat het allemaal zo vaag is. Maar uit je postings krijg ik wel een beetje het idee dat een kindje wel heel welkom zou zijn? Of lees ik dat mis? Ik ben ook ooit van de mercilon naar de nuvaring overgestapt (of gebruikte jij nu marvelon?) Mijn lijf deed toen ook erg raar en ik had ook a;tijd (in die 1,5 jaar dat ik hem gebruikt heb) hele korte ongi's. Soms hoefde ik niet eens een tampon te gebruiken zo weinig was het. Als ik nu (sinds 4 maanden gestopt met de pil) zou weten hoe mijn lijf weer pilloos zou gaan werken, was ik al veel eerder met al die anticonceptie gestopt om te ontpillen. Want het is niet zo dat je na de nuvaring eerder zwanger raakt, en het ontpillen kan net zo heftig zijn hoor. Ik weet wel, zolang ik nog een kinderwens heb (na het eerste kindje bedoel ik) ga ik tussentijds niet meer aan de pil. Maar goed, als je zeker weet dat je nog lang geen kids wil, zal ik het wel blijven gebruiken hoor. Succes ermee, Groet Snoozie
Ik moet bekennen dat ik het niet zeker weet, maar het lijkt me dat de baarmoedermond juist hoog is wanneer je ongesteld moet worden. Want dan is ie open en moet ie dus verder van de uitgang met alle bacteriën enzo vandaan zijn. Net als wanneer ie open is rondom de eisprong. Maar ik kan het mis hebben hoor, misschien dat de 'stroom naar buiten' voldoende bescherming biedt. Vlinder, sterkte verder!
@ snoozie: Mijn vriend en ik zouden graag kinderen willen, maar ik slik juist de pil(marvelon), althans gebruik nu de nuvaring, omdat we financieel graag eerst op orde willen hebben. Vandaar de anticonceptie nog. Het zal echt geen jaren meer duren, maar op dit moment is het nog niet mogelijk. Gebeurt het toevallig, dat ik toch zwanger raak, maar die kans is natuurlijk klein, dan is het zeker welkom. @Chantico: Thanx for je berichtje. Ik zou het echt niet weten, hoe het zit met de baarmoedermond. Je leest zoveel verschillende reacties/ervaringen op de site. Ik ga er maar vanuit, dat het per persoon verschilt. ============ Nog even een update van mijn kant. In totaal ben ik wel 2 dagen "ongesteld" geweest. Kan het niet eens echt ongesteldheid noemen. Want zo was ik het wel en dan weer niet. En ga zo maar door. Terwijl ik normaal hevig van zondag t/m vrijdag ben. (Waarvan minimaal een halve dag bruin slijm). Kun je wel nagaan dat ik erg geschrokken ben, dat het inene zo weinig is. Als dat me nieuwe menstruatie is met minder pijn (normaal kruip ik over de grond met kruiken enzo) dan is dit een gehele vooruitgang. Ben wel weer netjes gisterenmorgen begonnen met de nieuwe nuvaring. Anders weet ik ook niet wat te doen. Daarbij gaan we er maar gewoon vanuit dat dit mijn nieuwe menstruatie is. Heb nog steeds vage klachten, waaronder misselijk en extreem moe. Raar gevoel in me onderbuik. Geuren sterk en/of anders ruiken (maar jah ben ook al 6 weken gestopt met roken, kan daar dus ook van komen). Tja best moeilijk, maar we zien het wel zoals me vriend dat dan zegt. Liefs vlindertje
Als jullie het niet erg vinden, schrijf ik toch nog maar even van mij af. Heb sinds vanmorgen weer buikkrampjes. Ben echt mega moe. Plas nog steeds meer. Misselijkheid was een aantal dagen effe weg, maar het is weer terug met hevige vlagen. Nog steeds steekjes in mijn borsten. Last van mijn onderrug en ga zo nog maar even door. Heb dan ook besloten, dat als ik me maandag nog zo voel, ik toch nog een test ga doen, of misschien even rechtstreeks naar de HA. Het zal vast allemaal niets zijn, maar toch
Heb zojuist samen met mijn vriend een kruidvat test gekocht. Ik ga zondagmorgen of maandagmorgen nogmaal testen.
hee hallo, ik gebruik dan geen anticonceptie maar heb echt precies dezelfde symptomen als jou ook die witte puntjes en opgezette buik kan ook broeken zitten heel strak en heb ook die spierpijn onder in de buik precies hetzelfde maar heb wel test gedaan was negatief en ben ook gewoon wel een beetje ongesteld geweest minder dan normaal ik zit momentel ook wel wat mewt stress dacht eerst dat dat het was ik ben benieuwd..... groetjes saar
hee hallo, ik gebruik dan geen anticonceptie maar heb echt precies dezelfde symptomen als jou ook die witte puntjes en opgezette buik kan ook broeken zitten heel strak en heb ook die spierpijn onder in de buik precies hetzelfde maar heb wel test gedaan was negatief en ben ook gewoon wel een beetje ongesteld geweest minder dan normaal ik zit momentel ook wel wat mewt stress dacht eerst dat dat het was ik ben benieuwd..... groetjes saar