6de ziekte??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden..

Mijn dochtertje heeft vrijdag plots hoge koorts gekregen (40 graden) en dat heeft ze gehad tot en met zondag.. Vandaag nog wat verhoging.. Nu zag ik vanmorgen dat ze een klein rood vlekje had bij haar lipjes.. Dacht ik nog; 'oh ze is snel met puistjes:p"hahahaha Ik dacht serieus dat het door de vette creme kwam die ik moet smeren ivm eczeem..

Maar net bracht ik haar naar bed en heeft ze nog precies zo'n vlekje op haar kin zitten??

Nu denk ik dus de 6de ziekte? Dat kwam plots in me op..

Iemand ervaring hiermee?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft een paar maanden geleden de zesde ziekte gehad maar die zat op de 'vlekjesdagen' wel helemaal onder de vlekjes (borst rug gezicht), dus niet een paar.

Het zou natuurlijk kunnen. Maar op zich maakt het verder ook niet veel uit, bij de zesde ziekte hoef je verder ook geen 'actie' te ondernemen in de zin van medicijnen ofzo.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Nee idd.. Maar is het niet zo als met de waterpokken dat als je het 1 keer hebt gehad je het niet nog een keer kan krijgen? Dan is het wel fijn om te weten dat ze het heeft gehad!;)

4. Purk

Purk Niet meer actief

Hier ook 6e ziekte gehad, maar hij zat helemaal onder de vlekjes, en idd niet op benen en armen.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier ook de 6de ziekte gehad net. 3 dagen hoge koorts en op de 4de dag in de ochtend al weer 37.2 ...2 dagen later vlekjes in zijn haarlijn en op zijn borst. Nu trekt het langzaam weg. Het zijn niet echt pukkeltjes maar lichtroze vlekjes, je moet eigenlijk wel goed kijken wil het je echt opvallen. Het is dat ik het herkende van mijn dochter.

Charlie

6. Loe

Loe Niet meer actief

onze zoon is nog herstellende. Vier dagen hoge koorts en uit het niets, boem 35.9 en onder de rode vlekjes. Vooral op rug en borst. NEkje. GEzicht minder.

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Het voelt idd niet als pukkeltjes..
    Las net dat als je het hebt gehad dat je het niet nog een keer krijgt...
    Mijn dochtertje heeft tijdens de koorts wel gewoon gegeten en gedronken. Wel ietsje minder dan normaal.. Maar zeker min 3/4 van het normale.. Was dat bij jullie ook zo?

8. Loe

Loe Niet meer actief

ja en ook heel slecht drinken.Ook tijdens de vlekjes nog heel slecht. Onze zoon bleek een longontsteking erbij gekregen te hebben en een oorontsteking. Pas nu met antibiotica knapt hij op en haalt hij de schade in. Wel heeft hij nog steeds bobbels achter op zijn hoofd, dat zijn de opgezette klieren nog.

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wow! Das heftig zeg meis!
    Hoe ben je daar achter gekomen?
    Mn dochtertje hoest wel erg veel en gaat dan ook vaak huilen omdat het hoesten zeer doet..

10. Loe

Loe Niet meer actief

juist door dat huilen na het hoesten. Hij heeft wel vaker een luchtweginfectie. Ik hoorde daarin geen verschil. Het leuke (not!) eraan: vervangend huisarts hoorde alleen gerochel, met zielig mannetje de avond erna naar de huisartsenpost: niet alleen in de bovenste luchtwegen, ook de onderste......
    Die man luisterde ook echt heel lang. Kun je toch wel zien dat de een er bedrevener in is dan de ander...

11. Charlie007

@Sanjor, hier ook nog goed gedronken, melk en sapjes...iets minder trek in brood maar fruithap en avondeten ging er wel vrij makkelijk in. Wel blij om met die hoge koorts.

Hij heeft nog wel een hoestje wat een beetje pijn doet kennelijk maar wordt nu minder. Slaapt nog wel redelijk veel en is snel moe.

Sterkte, Charlie

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Charlie; Mn dochtertje slaapt echt heel weinig! In de avond is ze gewoon wakker tot 22.00-22.30 uur. Ik leg haar om 20.00 uur op bed.

Ik weet toch niet zeker of het wel de 6de ziekte is.. Ik heb maar 2 rode vlekjes gezien.. Op haar schoudertje zitten ook wat vlekjes maar die zijn blauwig/grijs? En die jeuken ook.. Wel apart hoor.. Normaal met hoge koorts wilt ze echt niet eten en drinken.. Maar goed.. ze heeft nu weer een gewone temp denk ik.. Misschien nog wat verhoging..

13. Charlie007

De vlekjes hoeven niet te komen tijdens de koorts hoor, vaak is het pas en dag of wat nadat de koorts is verdwenen. Anders laat je het toch even zien aan de HA of assistente?

Charlie

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ze heeft vrijdag, zaterdag en zondag hoge koorts gehad en gisteren wat verhoging.. Dan moeten de vlekjes toch al gekomen zijn?

Ja ik kan misschien wel even de HA bellen.. Ben ik van de week nog geweest voor haar eczeem hahaha. Piekuren abonnement heb ik daar:p

Deel Deze Pagina