Zoals de titel al zegt Wij zijn begonnen met de generale repetities en hopen dat we een kindje mogen krijgen! Nu is het zo dat ik, door een foutje van de natuur, te kort receptoren heb die mijn hormonen naar de goede plekken sturen. Daarom is maar 1 van mijn borsten normaal ontwikkeld en gegroeid, de ander 'werkte' niet om het zo maar te noemen en bleef plat. Rond mijn 18e ben ik geopereerd en heb ik een borstprothese, op mijn spier, gekregen. Nu maak ik me een beetje zorgen hoe dat gaat als ik zwanger wordt. Als de melkklieren werken en voldoende stimulans krijgen vanuit mijn hormonen zal ook deze borst wat gaan groeien. Hoe zit het dan met de spanning hierop, bij een 'gewone' borst kan dat al vervelend zijn dus ik vraag me af of dat niet erg vervelend wordt? In ieder geval; elke ervaring is welkom. Hoewel ieder lijf anders werkt ben ik graag voorbereid op wat er misschien komen gaat! Morgen even een belletje naar de ha voor overleg, misschien kan die me ook wat wijzer maken!
Mijn moeder had precies hetzelfde als jij en die is pas 50 geworden. Dus al iets langer geleden een prothese gehad. Wij zijn met zn 3e thuis en heb haar er nooit over gehoord. Alleen dat ze daardoor geen borstvoeding kon geven . Succes met de weg naar een mooi wondertje !
Dank je! Ik had ook al even gespiekt op het borstenforum maar helaas, daar gaat het alleen maar over de verschrikking die zwangerschap en borstvoeding geven is voor je borsten en hoe vreselijk ze er daarna uit komen te zien..... Ik wacht het maar af, zal vast wel goed komen en ik heb sowieso een werkende borst dus een beetje borstvoeding zou ook moeten lukken!
Hoi Leia, Ik heb een aantal moeders met borstimplantaten mogen begeleiden (als lactatiekundige) tijdens hun zwangerschap en de eerste periode daarna. Geen van deze moeders had extreem veel last van pijn/stuwing in de zwangerschap of de periode na de bevalling. Wanneer je ècht weinig klierweefsel hebt, zal er ook maar een klein beetje weefsel zijn dat gaat reageren op de zwangerscahpshormonen. Meestal zal er in dat geval ook weinig groei (en dus spanning) in die borst zijn. Ik heb overigens geen ervaring met implantaten òp de spier, de moeders die ik begeleidde hadden hun implantaten ònder de spier. Hoe voelt die borst nu aan? Staat die borst nu ook al onder meer spanning, of voelt de huid van die borst net zo soepel als van je andere borst? Als dat laatste het geval is, dan kun je verwachten dat je in de borst met het implantaat niet veel méér spanning zal gaan krijgen dan in de andere borst. De meeste spanning komt overigens door spanning op de klieren zelf, niet zozeer door het oprekken van de huid. Als je zwanger bent en overweegt om borstvoeding te gaan geven, dan kan ik je in elk geval aanraden om een consult bij een goede lactatiekundige te doen. Zij kan met jou bespreken of het in jouw geval naar verwachting mogelijk is om borstvoeding te geven en ze kan je voorbereiden op wat je na de bevalling kunt verwachten. Maargoed eerst maar zwanger worden Succes!!
Super deze reactie! Mijn borst voelt normaal, bijna het zelfde als mijn echte borst. Het is natuurlijk wel een implantaat dus als ik er op ga liggen voelt het niet prettig maar verder weinig verschil. Ook mijn huid zit niet strak er om heen, gelukkig zit het er al bijna 9 jaar en heeft mijn huid tijd genoeg gehad om op te rekken. Het vermoeden is dat ik wel normale melkklieren heb, voor zover de gyn toen kon voelen. Ik hoop dan ook dat het 'werkt' maar dat hangt af van de hoeveelheid hormonen die die kant op gestuurd gaan worden door mijn hersenen, daar ligt het probleem. Inderdaad eerst maar eens zwanger worden! (maar dan wel graag goed voorbereid)
Dat van het forum herkenning ik wel, weet niet hoe het voelt met een prothese natuurlijk, maaar denk dat na een periode van BV vooral je normale borst er anders uit zal zien, BV geven kan wel met 1 borst!!! ik heb het ook gedaan bijna 5maanden lang
Was dat volledig op bv of heb je ook flesvoeding erbij gegeven? Zou super zijn als het volledig kan, ik blijf er bij dat moeder natuur toch het beste is dus als het even kan.... Ik heb voor mijn operatie veel gehad aan het borstenforum. Daarna ben ik er 9 jaar niet meer geweest en vandaag even rond geneusd, vreselijk. Het gaat alleen nog maar om uiterlijk en ik vind dat echt jammer. Toen ik daar rond hing waren er meerdere met het zelfde probleem, veel dames die na amputaties verder moesten en meer van dat soort zaken. Dan kun je elkaar echt helpen en steunen. Ik vind het sowieso jammer dat de maatschappij steeds meer op uiterlijk vertoon draait en niet meer op inhoud.