Natuurlijk het geslacht van je kindje bepalen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sandana, Feb 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #1 Sandana, Feb 5, 2012
    Last edited: Feb 5, 2012
    Hallo allemaal,

ik zit zo wat te googlen hier. Ik was op zoek naar info over zwangerschap en later over of mannelijke zaadcellen inderdaad verschillen van vrouwelijke. En toen kwam ik op de site van gender consult uit.
    Ze zeggen een slagingspercentage te hebben van 85 % door middel van timing en een dieet.

Weet iemand hier meer over te vertellen? Over timing kun je wel iets vinden op het net, maar over dat dieet niet.

Ik word hier gewoon wel erg nieuwsgierig naar... de werking van het lichaam vind ik zeer interessant.

Groetjes!

2. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Hallo Sandana,

Over dieet is ook best wel wat info te vinden hoor. ;) Ik heb er een paar jaar geleden ook deels uit gewoon nieuwsgierigheid op gegoogeld.

Een theorie hierachter is dat je door middel van je dieet zorgt dat je lichaam (baarmoeder) een omgeving creëert waar een eicel bevrucht met een Y zaadcel of juist een X zaadcel zich het lekkerste in voelt. :D

Voor een jongen moet de moeder gedurende minimaal 10 weken een dieet volgen met veel zout en weinig calcium. Ook lijkt er een sterk verband te bestaan met het dagelijks eten van ontbijtgranen en het krijgen van een zoon. Voor een meisje zou je dus het tegenovergestelde dieet moeten volgen, zoutarm en calciumrijk.

Of het inderdaad de kans op het een of andere geslacht vergroot? ;) Geen idee...Er spelen natuurlijk altijd meerdere factoren een rol. ;)

3. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,880
    2,882
    113
    Noord-Holland
    Vooropgesteld: dit topic kan kwetsend overkomen, ik hoop dat je je dat realiseert. Een kindje is een wonder; het geslacht (mits je daar geen medische redenen voor hebt) maakt het wonder niet minder of meer.. een jongetje is leuk een meisje is net zo leuk.. hopen we niet allemaal op een baby, gezond en wel :)

Maar goed, inhoudelijk:
    het dieet is gebaseerd op de chemische samenstelling van het milieu in de vagina, baarmoeder en eileiders. die veranderen voorafgaand aan de eisprong en door daar gebruik van te maken, vergroot je de kans op een bepaald geslacht.

Voor meisjes geldt:
    - veel calcium en magnesium
    - weinig natrium en kalium

Voor jongetjes andersom;
    - veel natrium en kalium
    - weinig calcium en magnesium

De Uni van Maastricht heeft er trouwens onderzoek naar gedaan en bewezen dat het meisjesdieet inderdaad effectief is; voor jongetjes waren er te weinig onderzoeksresultaten (blijkbaar wensen de ouders vnl meisjes).

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Jongenszaadjes zijn sneller dan meisjeszaad. Maar meisjeszaad overleeft langer. Om de kans te vergroten voor een jongen moet je, in theorie, wachten tot je je eisprong hebt en dan klussen.
    Voor een meisje geldt dus dat je een paar dagen voor je ei moet klussen.
    Als je de luxe hebt dat je goed vruchtbaar bent zou je dit kunnen proberen.
    Bij ivf worden er over het algemeen meer jongens dan meisjes geboren. Alle zaadjes zwemmen dan in een schaaltje rond een eicel en jongetjes zijn sneller. Bewijs geleverd haha ;)

Ik had btw ook wel eens gelezen dat als de man alcohol drinkt dit ook de kans op een meisje vergroot. Maar om hem nu op een alcoholdieet te zetten...:D

5. LBlue

LBlue Bekend lid

Jan 10, 2012
    764
    0
    0
    whahaha... schat drink je alsjeblieft nog een glaasje bier... want we willen graag een meisje ;)
    Ik geloof dat mijn vent dat niet zo erg zou vinden (dat biertje)...

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank je voor jullie reacties. Het is pure nieuwsgierigheid van me, je bent nu eenmaal verpleegkundige of niet hè...

Bijzonder hoe het lichaam werkt...ook dat is een wonder hè. Als ik naar mijn kaartje kijk... heb ik voor beide geslachten geklust. Mijn man roept altijd dat hij alleen maar jongens kan maken, haha! Ik ben zeer benieuwd...

7. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

Jan 26, 2012
    830
    0
    0
    Mijn vriend wilt heel graag als eerste een zoon... maar of hij daar zn biertje voor laat staan??? neh denk t niet ghihihi
    hij had t ook op gezocht hoe je de kans op een zoon kan vergroten, maar toen heb ik gelijk al gezegt, neeeeeeeh daar doek niet aan mee, we zien wel hoe het gaat en komt...

Share This Page