Zijn er mensen die een infectie hadden tijdens de zwangerschap/bevalling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dubbelfriss, 1 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ik vraag dit omdat ik graag wil weten hoe dit bij een volgende zwangerschap dan gaat. Wij willen wellicht nog een derde en ik had zelf tijdens de bevalling de gbs infectie. Ik las op internet dat ze bij de bevalling uit voorzorg antibiotica toedienen als je drager bent van deze infectie. Maar hoe verloopt t dan verder? Heb je extra controles? Wordt je doorverwezen naar een gyneacoloog? Of wordt je opgenomen als blijkt dat je de infectie hebt?

2. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28
    Ik weet het niet helemaal precies maar vrienden van ons zijn hun kindje met 23 weken hieraan verloren door vroegtijdige weeen. Uit onderzoek bleek dus die infectie en bij volgende zwangerschap moest ze ook regelmatig naar ziekenhuis voor controle en kreeg ze inderdaad antibiotica maar dat verliep prima en kindje is gezond geboren.

Dubbelfriss vindt dit leuk.
  3. Loes87

Loes87 Actief lid

29 jan 2015
    180
    145
    43
    Bij mijn eerste zoontje bleek ik ook GBS te hebben nadat ik veel harde buiken had vroeg in de zwangerschap. De GBS had toen een blaasontsteking veroorzaakt. Ik liep al in het ziekenhuis en er veranderde niet zo heel veel. Wel moest ik me al vroeg melden toen de bevalling begon en kreeg meerdere zakken antibiotica via een infuus. Zoontje was gelukkig niet besmet, uit voorzorg wel een nachtje moeten blijven. Deze zwangerschap met 35 weken weer getest en nu gelukkig geen GBS! Anders werd ik met 36 weken overgedragen aan het ziekenhuis en moest ik weer bevallen met een antibiotica infuus.

4. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    #4 Dubbelfriss, 1 jan 2019
    Laatst bewerkt: 1 jan 2019
    Pfff best heftig. Ik ben een beetje angstig.... Ik heb twee kinderen waarvan er een een ernstige ontwikkelingsachterstand heeft. Wellicht willen we voor een derde gaan maar ik ben zo bang dat het mis gaat. We willen sowieso afwachten of er iets uit de onderzoeken naar voren komt over eventuele oorzaken.
    Maar als ik t goed begrijp wordt je gedurende de zwangerschap standaard een aantal keer getest op infecties?

5. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Weet iemand hier nog meer over?

6. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    ik heb ook GBS blijkbaar, dus ik volg even

7. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Ik heb hier met mijn beide zwangerschappen ook positief op getest, enige wat ik moest doen was me zeker op tijd melden bij de bevalling zodat ik twee zakjes antibiotica toegediend kon krijgen. Voor de rest is hier nooit iets gezegd over mogelijke gevolgen en heb er ook nooit bij stil gestaan:oops:

8. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Nou, gelukkig maar dan. Nu ik weet wat de gevolgen zijn denk ik tjee. Heftig. Maar goed dat ik destijds niet wist. Daarom wil ik ook wel graag weten hoe t bij een volgende zwangerschap zal gaan, of zoals dansprinsesje schrijft, hoe t is voor iemand die t heeft. Dansprinsesje, zit jij nu gewoon bij een verloskundigenof ben je onder behandeling van een gyn?

Deel Deze Pagina