Proberen zwanger te worden via zelfinseminatie!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mira33, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mira33

mira33 Lid

14 mrt 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mira33, 14 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2013
    Hallo,

Zijn er nog meer dames die proberen zwanger te worden via zelfinseminatie???:)
    Wij hebben nu 3 keer iui gehad en dit is toen niet gelukt. 2 keer mijn ei sprong niet kunnen vinden met de ovulatie testen
    Aangezien we bijna gaan trouwen willen we nu even rustig aan doen en niet steeds heen en weer voor iui.
    We hebben nu onze eigen donor en gaan het dus thuis proberen via zelfinseminatie.

liefs Mira

2. Caro1986

Caro1986 Lid

14 mrt 2013
    27
    0
    0
    Limburg
    Hallo Mira,

Zeker doen!
    Ik heb dit zelf ook gedaan met mijn partner en ik ben nu net zwanger.
    Als ik je advies mag geven...vergeet veel zaken die je op internet leest, haal in ieder geval bij de apotheek een wat grotere spuit en breng deze zo ver als je kan naar binnen.
    Wacht met het inbrengen van het zaad ongeveer 15-20 minuten.
    Ik wist dit niet en wij hebben zo 7 maanden lang geinsimineerd direct na de ejaculatie.
    Nu we dit niet gedaan hebben en het sperma op lichaamstemperatuur (onder je arm) 15 minuten hebben laten "weken" waren de zaadjes vloeibaar en ze schijnen dan makkelijker hun weg te gaan... zijn we zwanger....je moet het maar weten.
    Ik wil niet zeggen dat je niet zwanger wordt als je het zaad direct inbrengt, ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring.
    Het is wel vies want het loopt er vrijwel direct weer uit, dat gevoel heb je tenminste maar er blijft ook voldoende achter, de goeie zaadjes vinden in no-time hun weg en zijn binnen 5 minuten in je eileiders aanwezig.
    Succes!!!

3. Caro1986

Caro1986 Lid

14 mrt 2013
    27
    0
    0
    Limburg
    Gebruik je de ovulatie testen van clearblue trouwens? deze zijn wel prijzig maar ik gebruikte ze altijd nadat de lijn op de goedkopere testen duidelijker werd en zo vond ik mijn piek....

4. mira33

mira33 Lid

14 mrt 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    He,

Bedankt voor je reactie!!
    Je wordt ondertussen gek wat je allemaal op internet leest.
    Maar bedankt voor de tip! hoeveel cc spuitje had je gebruikt???
    Hebben jullie 1 keer per ovulatie geinsemineerd of meerdere malen??
    Ik gebruik nu de testen van de sensitest, vorige keren ging het goed. Misschien kwam het door wat stress dat het deze keer niet lukte.
    Bij de iui moest je altijd wanneer je positief testen de dag daarna insemineren.
    Hoe hebt jij dat in de thuis situatie gedaan?? de dag zelf of ook daarna???

liefs mira

5. Caro1986

Caro1986 Lid

14 mrt 2013
    27
    0
    0
    Limburg
    Hallo Mira,

Het lezen op internet maakt je gek, er staan zoveel verschillende dingen op internet dat je vaak door de bomen het bos niet meer ziet, probeer het te laten...ik weet dat het moeilijk is...geloof me, ik ben daar ook geweest.
    De spuit en de cc maakt echt niet uit, als je maar zorgt dat de spuit een ruime middelvinger lang is zodat jij of je partner de spuit ver genoeg kan inbrengen. Vergeet niet om de zaadjes 15 minuten op lichaamstemperatuur te bewaren alvorens ze worden ingebracht.
    Ik zelf heb ook altijd de sensitest testen gebruikt totdat ik de lijn sterker zag worden (dus een zichtbare streep) en dan deden wij de eerste inseminatie (zodat er een voorraadje is) waarna ik met de clearblue ovulatie testen verder testte, wanneer deze een smile gaf wist ik dat ik in mijn piek zat en insimineerde we nog een keer, zorg dat je 48 uur tussen je inseminaties hebt zitten, als je om de dag insemineert zijn de zaadjes beduidend minder of zelfs niet, ik ben daar achter gekomen na een zogenaamde PCT test, ze testen dan de dag na de inseminatie hoe jou slijm reageert op de zaadcellen, bij mij waren er dus geen levende zaadcellen terwijl uit sperma onderzoek het zaad van goeie kwaliteit bleek te zijn, dit kwam dus echt doordat er maar 24 zat tussen de eerste en de tweede zaadlozing..

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'vruchtbaarheidsbehandelingen'

7. mira33

mira33 Lid

14 mrt 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Caro,
    Echt super bedankt voor al je tips!!! Wij zijn een vrouwenstel en onze donor komt 2 keer in mijn cyclus. We moeten een beetje gaan uitvinden wat de beste tijd is. Zal die 48 uur in me achterhoofd houden!! Waarom hebben jullie gekozen zi te doen??? Ik ben wel heel blij dat jij zwanger bent geworden zo!!! Gefeliciteerd!! Geeft me wel hoop!!!

8. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Je kan ook online een zelf insiminatie kit kopen.
    Dan heb je een spuitje en potje.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Je kan gewoon een 5ml spuitje halen en een urine container. Dit zijn die potjes die je gebruikt om urine bij de HA te brengen. Alles is steriel dus hoeft niet gekookt te worden. Wat je wel eens op internet leest.
    Ik had s ochtends een positieve test en heb de volgende dag tegen de avond ZI gedaan. 1x. Bij beide kids in 1x zwanger.
    Ik gebruikte ovulatietesten van sensitest en als ik ovulatie echt verwachtte, nog een clear blue digital. Even zoeken op internet welke het goedkoopste zijn. Ik testte 2x per dag. Rond de mddag omdat dan het hormoon op zn hoogst is en s avonds.

10. mira33

mira33 Lid

14 mrt 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reacties!!!

Deel Deze Pagina