Hallo! Wij zijn ruim 2 1/2 jaar bezig om onze grote wens te vervullen maar helaas mag het nog niet zo zijn... Inmiddels 6 IUI's achter de rug zonder resultaat dus nu op naar IVF. 1 1/2 jaar geleden kwam in in eerste instantie in het ziekenhuis terecht voor het volgende: tijdens mijn cyclus begint het bloedverlies al (ruim) een week voordat m'n menstruatie doorzet. Mijn cyclus zelf is regelmatig, los van het bloedverlies. Allerlei onderzoeken gedaan en de gynaecoloog verzekerde ons dat deze situatie geen kwaad kan voor evt. bevruchting. 1 jaar geleden begonnen met IUI...na 6x geen resultaat. Het vroege bloedverlies wordt tijdens de IUI's tegengehouden met Utrogestan, dat gaat goed. Maar zodra ik geen Utrogestan gebruik...gaat het weer 'mis'. Nu starten we binnenkort met IVF maar ik blijf maar met vraagtekens zitten...is dit bloedverlies echt wel 'normaal'? Ik kan hier verder weinig over vinden op internet. Toevallig meiden die hier ook last van hebben??..ik ben erg benieuwd naar ervaringen!
Hoi! Welkom! Het zal erg teleurstellend zijn dat je na zo'n lange tijd nog niet zwanger mag zijn... Mag ik vragen hoe je bloedverlies zich aankondigt voor je menstruatie? Is dit echt rood bloed of bruine afscheiding? Zelf heb ik dat laatste.. Bij de 5e IUI ook Utro gekregen en toen had ik het niet... Volgens mij KAN het de kans op innesteling verkleinen als je dit hebt, maar als je Utro krijgt en je hebt het bloedverlies dan niet van tevoren, dan is volgens mij de kans gewoon even groot als bij een ander... vervelend is het zeker! Wanneer werd jij weer ongesteld toen je stopte met Utro? Zelf ben ik afgelopen vrijdag gestopt, maar mijn menstruatie komt nog niet op gang...
Hoi! Nee het is zeker meer dan alleen 'bruin verlies'. Het gaat vaak echt wel gepaard met stolsels, dan weer een dag roze, dan weer een dag bruin. Altijd een beetje hetzelfde patroon. Je wil natuurlijk graag op de kunde uit het ziekenhuis vertrouwen maar soms is je gevoel ze tegenstrijdig...die onzekerheid..
Precies mijn verhaal! Ik had altijd vroegtijdig bruin- en bloedverlies en dit werd gaande weg steeds meer: van enkele dagen voor nod tot dag na de eisprong. Knettergek en onzeker werd ik er van! Durfde bijna niet meer naar het toilet! Ook hier onderzocht en niets gevonden. En ook hier werd me gezegd dat het geen kwaad kon, maar zo voelde het niet. Hoe kon er nou iets innestelen tussen al dat bruin/bloed!? Wij zijn ook bij IVF beland, maarrr uiteindelijk wel zwanger geraakt! Dus houd hoop! En zelfs dat duurde even, 8 terugplaatsingen waren er voor nodig! En ik ken meer succesverhalen van meiden met vroegtijdig bloedverlies. Succes, hopelijk heb je snel een positieve test in handen!
Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben en dat andere gynaecologen ook zeggen dat dit geen kwaad kan. Dit soort bevestiging is toch fijn! Vreemde vraag misschien...maar had jij het bloedverlies ook in de maand dat het raak was? Als ik nu een beetje bloed zie weet ik al: shit, niet gelukt! Maar misschien dat ik het ook wel heb als het wel raak is.
Ik heb het ook, ik doe ovulatie inductie maar begin ook steeds op 10dpo bloed te verliezen. Deze ronde duphaston meegekregen maar daar komt het ook dwars doorheen. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook veel bloedverlies gehad tot en met week 15 zoiets. Nu net twee rondes met een eisprong gehad maar met dus op 10dpo weer bloed. Ik ga het nog een keer bespreken hoe of wat. Het is zo frusterend
Ik had een terugplaatsing in een kunstmatige cyclus, dus dat valt niet te vergelijken. Hierin had ik geen bloedverlies. Heb overigens van week 5 tm week 12 van de zwangerschap ook bloedverlies gehad (alsof ik dat nog niet genoeg had gehad en toch ligt er nu boven een meisje te slapen. Dat kun je ook overwegen om de terugplaatsingen in kunstmatige cyclus te doen. Mij gaf dit een beter gevoel dan in natuurlijke cyclus. Onlangs hier gekletst met een dame die nu zwanger is en die ronde bloedverlies had @Nyma.
Hallo Wish2019, hier inderdaad ook iemand met veel tussentijds bloedverlies! Mijn verhaal lijkt heel erg op die van dame82, we hebben er ook over gepraat in het topic "veel tussentijds bloedverlies" onder het kopje "zwanger worden" (weet zo even niet hoe ik een link plaats naar het topic), hierin staat ons verhaal en ook dat van iemand anders nog! Het topic staat volgens mij vrij bovenaan Wat is het supervervelend he, wanhopig wordt je ervan.. Altijd dat geklooi met tampons en inlegkruisjes, 3 van de 4 weken.. Het bloedverlies begon bij mij ook altijd al rond de eisprong. Dit was vooral bruin bloed, soms wat roze, en ook zoveel dat het in de wc drupte bij toiletgang. Dit ging door tot de menstruatie, de paar dagen ervoor nam het bloedverlies toe en dan werd ik uiteindelijk toch wel duidelijk ongesteld. Een jaar na pilstop naar het ziekenhuis, onderzoeken gehad (prikken op hormonen, HSG, hysteroscopie), maar niks gevonden. Ik wilde graag utrogestan proberen, maar ik mocht eerst ovitrelle proberen, maar dit hielp niet. Toen bleek ondertussen ook dat mijn vriend verminderd vruchtbaar is. Waarvoor we de indicatie voor IUI kregen. Gevoelsmatig kon ik alleen nooit een innestelling krijgen door al dat bloedverlies steeds.. Maar de gynaecoloog wilde eerst een ronde IUI zonder utrogestan proberen omdat ik ook voor het eerst met eicelstimulatie zou beginnen. Direct na de eerste IUI afgelopen september veel helderrood bloedverlies, na 2 dagen ging dat weer over in bruinverlies. Maar in plaats van dat het bloedverlies een paar dagen voor NOD toenam, nam het af.. En toen testte ik dus positief! Echt niet te geloven, met al dat bloedverlies. Net als Dame82 daarna de eerste 8 weken weer continu gevloeid maar tot nu toe gaat het nog steeds goed, ben nu 13 weken!