6e kindje!?♡

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Mitsy, 14 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mitsy

    Mitsy Actief lid

    16 mei 2018
    117
    85
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    voorzichtig heb ik deze pagina weer opgezocht.
    Vorige maand was ons condoom geknapt en ik was over tijd dus we dachten eigenlijk dat ik zwanger zou zijn. Toen ik vervolgens toch ongesteld werd, vonden we het beide nog best jammer.
    We dachten echt compleet te zijn, maar het is toch weer begonnen te kriebelen.. Zelf lijkt het ons ontzettend leuk. Het enige waar ik bang voor ben, zijn alle negatieve reacties. Dat was bij onze 5e ook zo.
    Onze 5e was een verassingskindje en is zoveel gezeur om geweest. Dat geeft eigenlijk wel een beetje een dubbel gevoel. Want vraag me af, of we onze blijdschap dan wel kunnen gaan delen met de mensen waar we het mee willen delen.
    Nog meer mamas met een groot gezin?

    Groetjes!
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Geen groot gezin hier maar wil je welkom heten. :)

    Ongelofelijk zeg dat jullie zoveel reacties hebben gekregen. Waarom moeten mensen toch altijd overal wat van vinden :|
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  3. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Wat erg dat er zoveel gezeur om is geweest. Het is jullie kindje, die keuze of het bestaan van dit kindje hoef je aan niemand te verantwoorden. Hoop voor je dat het snel raak is :)
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  4. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Welkom terug! Spannend of jullie inderdaad voor een zesde kindje zullen gaan. Ik ben benieuwd!

    Ik ben sinds 2 maanden moeder van 5. Ook een groot gezin. Maar dat heb jij al even.. Ik denk dat een zesde niet zoveel uit maakt qua drukte of moeilijkheid. De enige moeilijkheid (voor mij) zou vervoer kunnen zijn. 7-persoons auto's zijn er wel, maar 8 wordt toch een stukje moeilijker.

    Kan het dat we in dezelfde groep van dec. 2012 hebben gezeten? Je naam kwam me vaag bekend voor..
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  5. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Oja trouwens. Lak aan mensen die stom reageren. Dat is lastig, ik weet het uit ervaring, maar ik kan er zo gruwelijk kwaad om worden! Die ongevraagde negatieve commentaren!
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  6. 11131618

    11131618 Actief lid

    15 jun 2020
    190
    166
    43
    Vrouw
    Wat leuk, wij hebben ook 5 jongens. Oudste ook van 2011 :D.
    Ik vind het persoonlijk nu wel druk genoeg haha maar kreeg bij de 4e en 5e zwangerschap altijd zoveel opmerkingen of we echt doorgaan voor een meisje o_O.. geen negatieve reacties verder ofzo. Wel super naar dat jullie vervelende reacties kregen maar zou me er niet zoveel van aantrekken denk ik.
     
    Amona en Mitsy vinden dit leuk.
  7. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ah wat vervelend dat jullie nare reacties kregen bij jullie 5e kindje. Ik zou het om de reacties van anderen zeker niet laten! Als jullie samen maar gelukkig zijn, daar gaat het om. Zelf vind ik het ook lastig hoor, ben ook altijd wel gevoelig voor wat anderen van iets vinden, maar tegenwoordig leer ik steeds meer m’n eigen plannen te trekken en gaan voor hetgeen wat ik/wij belangrijk vinden. Succes!! Ben benieuwd of jullie voor een 6e gaan. Wij willen eigenlijk wel een 5e kind, maar vinden het ook spannend :)
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  8. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Welkom terug!

    Wat spannend en leuk dat jullie over een 6e kindje nadenken. Ik zou het niet laten voor reacties uit de omgeving. Mensen vinden altijd overal wel wat van. Het is jullie gezin, jullie leven en dus jullie keus.

    Mochten jullie ervoor gaan, hoop ik dat het snel raak is.
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  9. Mitsy

    Mitsy Actief lid

    16 mei 2018
    117
    85
    28
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Reageer even in het algemeen want krijg niet iedereen getagged. Ben hier lid geworden bij mijn jongste zoontje (2019) en zulke leuk contact gehad met dames. Heb verder niet in groepen gezeten @wiedeltje. Zelf denken we dan aan een busje haha

    Weet ergens ook wel dat ik me niet druk moet maken om de reacties van anderen, maar weet dat het mijn dag verpest als ik zulke reacties krijg. De reacties van mijn ouders waren ook best heftig dus dat vind ik dan wel weer lastig.
    uiteindelijk is het wel ons leven.
    De 5e was een verassing en we zijn zo ontzettend blij met hem ♡
    Vind het toch wel weer ontzettend spannend.. Ik denk dat de beslissing al wel gemaakt is dat er nog wel een broertje/zusje bij komt. Alleen wanneer we er mee gaan beginnen is nog niet zeker :rolleyes::)
     
    Willemijntje19 en Malbec vinden dit leuk.
  10. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Wow, hebben jullie 5 jongens :cool: Bijzonder he, 5 van hetzelfde? Ik kom uit een gezin van 4 meiden en heb nu 3 jongens. Hoe dat nou werkt weet ik niet.

    Succes met jullie verdere beslissing!
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  11. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Hoi ,

    Super leuk een groot gezin. Wij hebben 3 meiden en daar worden al opmerkingen over gemaakt. Gelukkig is het zo'n lief en makkelijk meisje en is iedereen dol op haar.

    Uiteindelijk is het jullie beslissing. Zo dachten wij er ook over.

    Komt vast helemaal goed;)
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Hier ook 5 kinderen, gevoelsmatig is meer nog niet afgesloten bij mij (verstandelijk wel maar ben nog "jong" dis misschien over paar jaar...)
    Hier waren de reacties bij 3 vervelender dan bij 5. Toen was het meer "veel kinderen hoort bij jullie".

    Kan me wel voorstellen dat je opmerkingen gaat krijgen over "nu een dochter he". Maar dat moet je los laten, mensen vinden het nooit perfect. Jongen? Aaah heb je nog geen dochter.
    Meisje? Aah zielig alleen maar broers.
    1 kind? Te weinig
    2? Commentaar op de geslachten
    3? Wil je perse zoon/dochter? Of je hebt beide al?
    4/5/meer: te veeeeeeeel
    :rolleyes:o_O
     
    Zuul, Lies1611 en Mitsy vinden dit leuk.
  13. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Geen groot gezin hier, maar hoop dat je de opmerkingen naast je neer kunt leggen en lekker zelf kiezen!
    Tweede zoontje komt hier elk moment. En hoewel het goed mogelijk is dat we dan klaar zijn, denk ik wel eens aan de evt opmerkingen als we nog wel een kindje zouden willen; dat mensen dan zeggen - en nu hopen op een dochter ?! Lijkt me ook wel irritant hoor.
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  14. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Welkom terug!
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  15. Mitsy

    Mitsy Actief lid

    16 mei 2018
    117
    85
    28
    Vrouw

    precies die reacties! Kreeg het bij ons 5e zoontje ook. Mensen die haast bijna medelijden met je lijken te hebben omdat je nog een zoon krijgt. Terwijl we er zelf (natuurlijk) ontzettend blij mee waren/zijn.
    Weet zeker dat als ik nu weer zwanger ben, dat ik dan steeds hoor "en nu een meisje he!" :o: maargoed je hebt ook gelijk, het maakt toch niet uit hoeveel kindjes je krijgt of welk geslacht. Mensen moeten altijd wel iets te zeggen hebben.

    Wij dachten eerlijk gezegd echt 2 jaar lang dat we compleet waren. Helemaal geen kriebels gehad, tot vorige maand dan. En nu kriebelt het ook wel meteen goed hahah:roflmao:
     
  16. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Mensen hebben helaas altijd wat op of aan te merken. Hier zwanger van nr. 2, een meisje en we hebben al een dochter. Commentaar wat ik vaak kreeg toen ik het nieuws vertelde was ooh, je bent zeker teleurgesteld dat het geen jongen is...... Komt vast nog een 3e bij jullie dan..... Alsof je minder blij bent met het 1 of ander... :rolleyes:

    Lekker laten praten dat soort mensen, jou keuze, jou gezin ❤️
    Welkom terug :)
     
  17. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Oh wat leuk!! Zelf geen groot gezin, maar kan het mij wel voorstellen als het kriebelt en beide willen het dat jullie ervoor gaan. Niks aantrekken wat andere zeggen. Ik snap dat het lastig is zeker van ouders, maar die zijn nu toch helemaal blij met die kleine?
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Wat is een groot gezin?
    Hier inderdaad bij elke zwangerschap wel commentaar gehad dus of je het daar van vanaf zou moeten laten hangen..

    Het is of het geslacht, of de tijd er tussen is te lang of te kort, of je hebt er te weinig en ben je geen echt gezin, of je hebt er te veel en das zielig..

    Welkom terug!
     
    Mitsy vindt dit leuk.
  19. Mitsy

    Mitsy Actief lid

    16 mei 2018
    117
    85
    28
    Vrouw
    dankje! Ja inderdaad, hier is het inderdaad ook teveel, alleen maar jongens etc.
    Volgens mij ben je tegenwoordig al een groot gezin vanaf 3 kinderen o_O
     
  20. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Als er wel een meid tussen had gezeten was dat ook weer zielig voor haar aangezien mijn zoon ook zielig gevonden wordt..
    Maar 6 is wel echt respect!
     

Deel Deze Pagina