Buikpijn/rugpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Monique79, Dec 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monique79

Monique79 Actief lid

Oct 19, 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Heb sinds vandaag wat last van mijn buik. Weet niet of het mijn darmen zijn of mijn baarmoeder. Af en toe wat krampende pijn en soms rug pijn boven mijn bekken. Werk als vpk in het ziekenhuis en het is best druk. Zouden dit harde buiken zijn? Mijn buik wordt trouwens niet hard bij zo'n kramp. Heb bij mijn vorige twee zwangerschappen geen harde buiken gehad. Of kunnen het toch mijn darmen zijn? Voel het kindje goed bewegen. Ben soms zelfs bang voor placenta loslating. Of voelt dit anders? Groetjes Monique

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Monique,

geen zorgen hoor, dit hoort erbij. Een placentaloslating is acuut en gaat meestal met erge buikpijn en/of bloedverlies geaard. En het klint ook niet als echte harde buiken, maar wel als een reactie van je baarmoeder op iets. Kan zijn dat het werk te zwaar wordt voor je lijf, of het kindje is heel druk op het moment en daar wordt je baarmoeder onrustig van, maar ook begint je kindje aan een groeispurt zo rond de 28 weken en moet je baarmoeder ook ineens sneller groeien waardoor deze kan krampen. Zeker als je al vaker zwanger bent geweest...! Zolang er geen regelmaat in zit of er bloedverlies is, geen zorgen maken, maar wel even uitpluizen of het na een rustigere periode (dus bv echt een dag ziek melden en rusten) beter gaat. Dan weet je dat en kun je er iets mee doen.

Groetjes Brigitte

Share This Page