Heeft iemand kindjes van 4 en 3 jaar en dan een baby erbij en kan mij vertellen hoe zij dit ervaart? Mocht ik mijn wens voor nog een derde op korte termijn in vervulling laten gaan zal t er volgend jaar ongeveer zo gaan uitzien..
Ik niet maar is maar wat je er zelf van maakt toch? Sommige kunnen met 1 kind niet eens normaal leven 1 jaar verschil wat je al hebt lijkt mij al pittig dus nog 3e bij moet geen grote probleem zijn als je met andere twee het had overleefd En 1e gaat naar school, 2e dan al bijna als 3e zou geboren worden.
Is bij mij wel al jaren geleden. Maar ik vond het hartstikke leuk; de oudste ging net naar school toen de derde geboren werd. Vond het niet echt drukker of zo.. Je zit dan al zo in het ritme van kleine kinderen, dat de derde erbij eigenlijk vanzelf ging. En dan had ik nog wel een huilbaby. Je niet drukker maken als dat nodig is , en op sommige momenten je verstand op nul zetten en vooral genieten van de kleine momenten.
Ja dat idee heb ik zelf ook.. Als ik dit kan, dan kan die derde er ook wel bij.. Maar vroeg t me even af benieuwd naar ervaringen met name rondom het naar school brengen, voedingen, hoe doen jullie t kwa praktisch, aandacht verdelen, etc. Heb nu wel een beeld van hoe ik t dan zou willen gaan doen maar hoe ziet t bij de meeste in soortgelijke situaties eruit in de praktijk? Lijkt me leuk en leerzaam om te lezen!
2 jaar geleden werd mijn derde geboren, de eerste was toen 4,5 en de tweede net 3 jaar Qua naar school brengen, tja gewoon doen net als nu mijn vierde maak ik alle kinderen wakker om max 07.00 ook mijn derde destijds, dan kon ze de fles krijgen en als ze die niet wou dan moest ze wachten tot ik 08.45 terug was want ik moest nog twee kindjes klaar maken en 1 naar school brengen en dat lopend. Aandacht verdelen is vind ik persoonlijk echt niet moeilijk, ik heb er nu dan vier maar overdag ben ik met de jongste twee en zijn de oudste twee op school, de derde gaat nu 2 ochtenden per week naar de psz en dan heb ik die ochtenden alleen met de jongste In de avond krijgen ze allemaal 1 groter verhaal samen en daarna mogen ze boven in bed een klein boekje uitzoeken , de derde gaat eerst en ik lees haar dan alleen een verhaal voor, dan de tweede en dan de eerste, In het weekend blijven de oudste twee wakker en gaan we spelletjes avond doen op vrijdag en zaterdag avond meestal met ons 4 maar soms alleen ik met 1 en papa met 1 dan ga ik bijvoorbeeld kleuren met mijn dochter terwijl mijn man met de LEGO gaat met onze zoon Of andersom natuurlijk, maar ook vaak memorystick mens erger je niet vier op een rij kwartetten dat doen we dan samen. Verder vind de derde het onwijs leuk als ze mag helpen poetsen, spuiten met een plantenspuit met water op de ( leren) bank en stoelen en dan de doek eroverheen en wat een schrik heeft ze als je alleen Maar zegt oohh wat glanzen de stoelen nu weer !! Wie heeft dat zo mooi schoon gemaakt ! Die complimenten doet haar al heel veel, Ik volg geen schema daarmee kom ik alleen maar in de knoop, ik geef zoveel mogelijk op vraag wanneer dit mogelijk is, is het niet mogelijk dan pech moeten ze even wachten tot het wel mogelijk is, Go with the flow en lekker op me af laten komen,
O wat heerlijk om te lezen! Klinkt alsof t allemaal gewoon lekker loopt en niemand iets te kort komt! Wat n rijkdom zo ❤️ Bedankt voor t delen! Zie t helemaal voor me zo!
Ja ik vind het heerlijk, ik hou ervan ! Maar nu moet ik zeggen dat ik geen "hang" kinderen heb hoor, ze kunnen prima samen spelen en in de speeltuin vriendjes maken, ze hangen niet aan papa of mama die dingen met ze moeten doen op die van 2 na die af en toe ergens nog hulp bij nodig heeft, dus we kunnen soms ook gewoon even op het bankje zitten ( hoewel wij mee klimmen en klauteren en glijden ook heel leuk vinden ) En het is echt niet altijd geweldig ! Ons derde kindje heeft sinds ze 8 maanden is geen nacht meer door geslapen vanwege kno problemen net als onze tweede dochter, maar die werd bij drie jaar geholpen en sliep toen pas door, het ziekenhuis wou echt niet doen behalve neus amandelen en buisjes tot ze 2 was maar dat was niet voldoende nu is de neus amandel terug gegroeid de buisjes zijn eruit en ze is net 2 dus we mogen as woensdag komen voor het totaal pakketje Anyway dat zijn behoorlijk zware nachten geweest en je moet er wel tegen kunnen, zo'n kind slaapt niet extra de nacht niet, En ziek zijn .... Dat kan hier niet allemaal in 1 keer, wanneer de 1 klaar is met ziek zijn begint de ander Ons vierde is een zorgen kindje, is nu bijna 4 maanden en ligt nu in het ziekenhuis met zijn 5e long ontsteking, zijn afweer systeem is niet heel goed, zijn longen hebben door een midden rif breuk maar of eigenlijk met deze aandoening is dat heel veel tot 70% kunnen ontwikkelen omdat ze in de verdrukking lagen door organen die in de borstkas lagen bijna alle organen waren verschoven Hij heeft een aantal weken in Nijmegen gelegen en hij heeft een aantal weken in het streekziekenhuis gelegen, en hij zal nog met regelmaat een keer naar het ziekenhuis moeten voor een opname En als je weinig mensen hebt om op terug te vallen is het heeeeel moeilijk en echt lood zwaar ! Wij hebben gelukkig de opa's en oma's die ons overal volledig in steunen, kinderen die kunnen blijven slapen ze naar school brengen of halen en ook school werkt mee wanneer ons zoontje in het ziekenhuis ligt mogen de oudste twee gratisn over blijven op school, Verder is het een heerlijk vrolijk kereltje dat beter slaapt als zijn zus 😱 Ik vind het belangrijk dat je je kinderen allemaal even veel kunt geven, het hoeft niet op dezelfde momenten te zijn, soms is de gelegenheid ernaar dat ik twee keer een dagje weg ga met 1 kind, maar de anderen weten dat ook hun aan bod komen Voorbeeld " dagje weg geweest lekker winkelen met mijn dochter van 2 jaar, kids op school en papa dagje vrij dus mama weg 'ondertussen in de auto met rijden lekker muziekje op en je dochter danst heerlijk in de auto stoel en op haar manier bleert ze lekker mee op de muziek dan gewoon lekker verwennen in de stad, klein cadeautje snoepje halen kroketje op de vuist de duiven op de markt brood strooien En dan is het drie dagen later zo dat de show van Woesel en PiP in ons dorp, en daar is de oudste echt te groot voor dus dan gaat 1 van ons alleen met de meiden en dat betekende dus dat onze jongste twee uitjes gehad heeft Maar ze tellen niet, ze worden er tot nu toe niet jaloers van omdat ze weten dat ze wel aan de beurt komen Een hele dag vrij met papa vind de oudste ook leuk die hoeft niet weg, samen met LEGO of actie poppen en dan de hele middag samen spelen haha Maar ze allemaal het zelfde kunnen bieden vind ik belangrijk, nu konden wij met 1 elk jaar op vakantie en dat kan met 4 nog steeds Ik wil niet denken "'als we de vakantie schrappen kunnen we misschien nog een kindje krijgen " ik vind vakantie en dagjes uit belangrijk en wil dat niet schrappen voor mezelf niet maar ook voor de kinderen niet. Verder wil ik ook niet schrappen in tijd die ik met de kinderen heb, onze zoon in groep 3 kan nu lezen en schrijven hij loopt er iets in voor en krijgt van de juf werkjes van groep 4 en rekenen gaat ook super en de juf heeft ons als ouder zijnde reken opdrachten mee gegeven die wij onder het mom van een spelletje met hem kunnen doen om hem te blijven motiveren omdat rekenen echt heel goed gaat Mijn dochter in groep 2 heeft door de kno problemen veel achterstand gehad Met de uitspraak van woorden, zij heeft op school naast een logopedist een koffertje ( groepje andere leerlingen en samen spelenderwijs werken aan de uitspraak en thuis ook oefenen ) Ik zou het jammer vinden om te denken " groep vier werkjes ... En als ouder zijnde er extra werk aan besteden ? En bezig zijn met al die opdrachten voor logopedie ? En het koffertje ... Nou ik heb vier kinderen ben druk zat voor mij hoeft dat niet ! Laat hem maar gewoon de groep drie werkjes doen of ze heeft al logopedie dus laat het koffertje maar Ik vind het dus heel belangrijk dat wij dat wel samen doen ! Is ook weer extra 1 op 1 en gelukkig weten de kinderen hier dat ook dat als het klaar is hun ook aan de beurt komen Verder wil ik ze allemaal een sport kunnen aanbieden naast of na het zwemles. Maar... Om dit hele lange verhaal samen te vatten, het is onwijs geweldig om vier kinderen te hebben dus als je er tijd Liefde aandacht en financieen voor hebt om de derde net zoveel te geven als de eerste twee zonder dat de eerste twee daar veel in hoeven in te leveren dan zou ik daar persoonlijk zeker voor gaan
Sorry ik was dit topic kwijt.. en had even t idee dat k had gereageerd maar dat was dus in m'n hoofd Mijn excuses.. Juist op jouw reactie wilde ik reageren.. J bent zo open geweest, bedankt voor t delen! Wat ben j een geweldige moeder! Echt! Petje af! Waren er maar meer mama's zo als jou! Respect! Voor jou is t miss t meest vanzelfsprekende maar ik heb t vaak genoeg anders zien/horen gaan.. Veel mensen zouden een voorbeeld aan jou moeten nemen en ik kan veel van jou afkijken! Hoe is t nu met je zoontje? Jullie vierde, die in t zhuis ligt? Heftig allemaal zeg, ontzettend veel sterkte en beterschap voor hem! Hopelijk gaat t gauw beter en mag / is ie weer thuis! Succes morgen met j dochter! Hopelijk gaat t daarna beter als Voorheen.. Poeh, moet ook loodzwaar zijn geweest, ik ben maar eerlijk, ik ben heel slecht snachts, ik zou t niet aankunnen vrees k. Maar miss als t gwn zo is, is t zo n ga j gwn door... Hoop echt dat t door die ingreep straks beter zal gaan Van geen goede nachtrust wordt niemand leuker maar dan toch zo n super mama! Echt bedankt voor t delen! Heel waardevol voor mij!
Wat lief dankjewel ☺️☺️ Het is niet erg hoor niet tegen korte nachten te kunnen gelukkig gaat ook dat over, maar als je zelf al weet dat je gek word in je hoofd van korte nachtjes zou ik er persoonlijk niet voor kiezen, Mijn buurvrouw kon het slecht hebben, haar kind van toen 1,5 werd bij wakker worden voor straf onder de koude douche gezet ( 6 jaar geleden en ze heeft zelf hulp gezocht om dat niet meer te doen ) Dan kun je beter voor de twee gaan die je nu al hebt en daar een leuke mama voor wezen, Maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat er maar weinig mama's zijn die spijt hebben gekregen van nog een kindje. En dat je vaak pas in een situatie zelf weet hoe je ergens op reageerd, en misschien heb je wel een man die er af en toe uit gaat, of een keer een nachtje bij opa en oma, ik denk dat het allemaal wel los zal lopen, overigens is het ook zo ( ik tenminste) dat je het jezelf makkelijker maakt, bij zoveel slechte nachten ... Om zelf ook nog rust te krijgen neem je die van twee af en toe maar Bij je in bed bijvoorbeeld. Met ons zoontje gaat het wel redelijk goed, we hopen donderdag naar huis te mogen met hem . Helaas hebben zijn longen en darmen flink wat te voortduren gehad dus die longen en darmen zullen vaker de klos zijn, maar hij komt er wel. Het is de makkelijkste en vrolijkste baby van de vier heerlijk mannetje
O wat vreselijk om te lezen.. Dat dit gewoon echt gebeurd he? Vreselijk voor zo n kind.. Hoop dat dit niet vaak is gebeurd en is gestopt.. Hoe is t afgelopen? Of ga ik nu te ver.. Sorry maar zoiets raakt m'n moederhart.. Fijn dat t beter gaat met j zoontje! Vechtertje! Wat bijzonder dat ie ondanks alles de vrolijkste is❤️ Zie veel gelijkenissen en verschillen? Ja heb gelukkig wel n back up, m'n schoonouders vangen regelmatig m'n kindjes op en zij zelf zijn er ook graag, ml is ook een super papa en behulpzaam dus t komt vast wel goed!
Het meisje word niet meer onder de koude douche gezet het is een hele tijd geleden en toen praatte de buurvrouw er veel over daarna juist over hoe ze het aan had gepakt om dit niet meer doen, ik denk zelf wel dat dit niet meer gebeurd, ik zie het meisje niet heel vaak meer de ouders zijn onder tussen uit elkaar, het meisje zit wel bij onze zoon op school dus ik zie haar nog weleens maar echt praten met mijn oude buren doe ik niet meer Tussen mijn eerste en tweede kindje zie ik veel verschillen vooral qua karakter, onze zoon is heel uitbundig open eerlijk en gemakkelijk in de omgang, als iemand niet met hem wil spelen zet hij zich er overheen en speelt met iemand anders hij is slim, is vooral in denken goed op school zoals rekenen en geeft niets om regels daarom juist strakke regels nodig Onze dochter is heel verlegen, praat niet graag, onzeker over zichzelf ( heeft een reden " mensen hebben haar veel uitgelachen dat ze bepaalde klanken niet kon waardoor zusje bijvoorbeeld k*tje werd " door kno problemen hoorde zij pas bij 80 decibel " ze is er erg onzeker van geworden ze maakt niet zo gauw vriendjes maar als ze ze heeft dan speelt ze er ook de hele tijd mee, ze vind het moeilijk om de eerste stap zetten en zij is juist helemaal niet van het rekenen lezen en schrijven zij is juist heel creatief en kan hele mooie dingen tekenen en knutselen en heeft veel meer geduld dan onze zoon thuis bij bekenden en het veilige is ze vinnig en pittig en zij luisterd juist heel graag naar regels dat is voor haar een houvast Onze derde is een mengelmoes, net zo ondeugend als haar broer, heel Open en niet snel bang en zeker niet verlegen maar ze heeft het vinnige en pitte van haar zus maar geeft weer net als haar broer niet om regels Ons jongste is nog maar vier maanden, hoe hij nu is .... Ontzettend vrolijk en lacht naar iedereen Maarja het karakter moet zich nog beetje vormen dus hoe dat straks is ... Geen idee, hij zal tegen drie andere kids moeten op boksen dus daar zal ook vast wel wat pit in gaan zitten 😜 Fijn dat je genoeg mensen om je heen hebt dan gaat het zeker goed komen
Mijn oudste was 5 jaar en mijn middelste moest nog 2 jaar worden toen onze dochter geboren is. Het was een zeer zeer zeer zeer zeer zeer pittige tijd. Baby en een peuterpubertje van 2 jaar en eentje die naar school moest elke keer. Jongste is nu bijna 19 maanden en nu komt de rust en ruimte weer terug. Het was echt aanpoten.
Hier 3 knullen 5-3 jaar en 8 maanden Oudste gaat naar school, druk met die van 3 jaar en 8 maanden Het ligt eraan hoe je kindjes zijn denk ik (spelen ze samen, kunnen ze zich goed vermaken ect)
Bedankt voor jullie ervaringen We zijn er deze ronde voor gegaan! Hoop dat ik deze week m'n ei heb want m'n spiraal is de 27e verwijderd, en had meteen drie dg bloedverlies waarvan ik hoop dat dat m'n menstruatie was.. Ik was nl al ongesteld zonder bloeding maar wel met kwaaltjes twee dg voor t verwijderen van t spiraal