Goedemorgen dames, ff een vraagje: Afgelopen woensdag moest ik mijn zoontje onmiddellijk ophalen van het KDV omdat hij ineens 40 graden koorts had. In de ochtend nog niets aan de hand en na zijn middagslaapje ineens hartstikke ziek. Nu blijkt het de 6e ziekte te zijn. De koorts is inmiddels weg en jawel hoor....daar zijn ze.....de vlekjes! Voor de rest is hij weer helemaal de oude gelukkig Wist niet dat ik nog eens blij kon worden van zijn ondeugendheid Morgen moet ik werken en mijn vraag is dan ook mag ik mijn zoontje nu naar het KDV brengen of niet? Hoor graag ervaringen! Alvast bedankt, Groetjes
Als je zoontje geen koorts heeft mag hij naar het kdv. alleen wel even vertelene dat ie de 6e ziekte heeft gehad
Dta verschilt per kinderdagverblijf. Bij de ene mag je wel komen en bij de ander mag ja pas komen als de vlekjes weg zijn.
hier mag ze ook gewoon komen... Ik geloof dat er maar heel weinig is, waarmee ze niet mogen komen bij ons: Ja als je kindje echt ziek is en veel individuele aandacht nodig heeft... En bij hoofdluis. Maar verder? Overigens: Morgen kunnen de vlekjes al een heel stuk minder zijn hoor, gaat echt bizar snel allemaal. Het kan ook een dag langer duren, afhankelijk van hoe erg het nu is.
volgens mij mag je kind altijd komen (dus gaan naar het dagverblijf in jullie geval) alleen sommige hebben hun eigen regels en vinden het niet verstandig als er een kind komt maar je kind kan een ander niet meer aansteken en zolang hij er zelf geen last meer van lijkt te hebben (dus geen extra aandacht meer vraagt wat ze vaak op het dagverblijf niet kunnen geven omdat er meerdere kinderen zijn) mag hij gewoon gaan... inderdaad wel ff vermelden dat het zesde ziekte was zodat ze het kunnen melden aan andere ouders dat het 'heerst'
Meiden, Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Ik heb het idee dat de vlekjes al minder aan het worden zijn maar gelukkig bood oma aan om morgen nog een dagje te kroelen met haar kleinzoon. Zoals het er nu naar uitziet gaat hij dinsdag dus gewoon naar het KDV. Bedankt voor jullie reacties!