Even zeuren hoor, maar wat is het duur om je kind naar het KDV te brengen!! Hier is het uurtarief 6,65 euro, en op basis van 136 uur per maand is het 907,74 euro! Hallo dan! En leuk, dat je geld terugkrijgt van de belastingdienst, maar dat is ook maar 600 of 650 euro! Mijn vriend verdiende ong. 1300, 1400 in de maand en ik 1200. Vriend is nu werkloos maar ik ga er even vanuit dat hij per november, als ik ook weer moet werken, wel weer werk heeft. Ik werkte altijd 32 uur maar wil nu naar de 24. Maar als ik dan bijna 300 euro per maand aan het kdv kwijt ben, dan is dat toch belachelijk!? Is een gastouder niet goedkoper? En je werkgever, zit daar geen bijdrage bij voor kinderopvang? Of is dat overal verschillend?
zeker duur, het kdv waar ik nu ingeschreven sta kost 5,30 per uur. Nog ruim 220 euro per maand wat we dan zelf moeten gaan betalen, maar heb uitgerekent als ik een gastouder zou hebben dan scheelt me dat maar 3 tientjes, maar ik vind aan kdv meer voordelen zitten (voor ons dan) als er een tweede kindje zou mogen komen voor ons, hoeven we maar een klein deel extra te betalen, dat is dus in verhouding goedkoper dan 1 kindje naar kdv
Duur ja! Hier is het uurtarief 6,10 per uur. En aangezien je maar tot dit bedrag kunt indienen bij de belastingdienst, vallen je nog eens extra duur uit ook. Is er geen ander KDV met normale tarieven?
Je hebt idd een wat duurdere creche zo te zien. Dan krijg je toch 55 cent per uur niet vergoed. Dat gaat lekker aantikken (per dag al ongeveer 5 euro15 euro per week bij 3 dagen en dus minstens 60 euro per maand). Zou idd eens kijken naar een wat goedkopere creche. De werkgeversbijdrage zit in de belastingdienstteruggave verwerkt. Heb je wel het goede verzamelinkomen opgegeven bij de berekening (dus rekeninghoudend met alle aftrekposten). En heb je rekening gehouden met extra aftrekposten voor werkende ouders?
Wij hoeven 'maar' 80 cent pu te betalen, rest krijgen wij terug. We hebben wel minder te besteden, maar dan hoeft dat van jou misschien een euro te zijn.. hier kost t 5,80 geloof ik.
@ rosao: aftrekposten? Je verzamelinkomen is voor zover ik weet gewoon je bruto jaarsalaris inclusief vakantiegeld en 13e maand?
Als je een eigen huis hebt, dan gaat de rente er nog af bijvoorbeeld. Je verzamelinkomen staat altijd op de aangifte van de belastingdienst.
Ik zie dat niet terug op de website van de belastingdienst Rosao... Het zou ons 50 euro in de maand schelen namelijk... Sowieso spoort de website van de belastingdienst niet helemaal. Er gaat iets mis met de berekening als ik aangeef een deel van de gemeente te krijgen. Opeens zouden we meer dan 100 euro minder krijgen dan we nu ontvangen. Dat kan niet...
Ja ik heb geen aftrekposten.. Geen eigen huis en hoe dat zit met werkende ouders, weet ik niet! Maar deze is wel duurder, maar wel erg leuk en mooi. Ik kan hem ook wel naar de skar brengen, als daar plaats is, maar ik vond het daar helemaal niet zo geweldig. Daar hebben ze verticale groepen (dus groepen kinderen van 0 tm ..?), in ieder geval zitten daar de oudere en jonge kinderen bij elkaar, terwijl op deze zitten de jongsten bij elkaar, in een andere groep de wat oudere, enz. Maar goed, ik kijk wel even. Misschien dat ik hem 1 dag in de week erheen breng, dan kan oma de andere 2 dagen oppassen.
@ skatje: je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt maar mijn zoontje zit op een verticale groep en dat gaat prima... Sterker nog, ik had het niet anders gewild!
Ja op zich vind ik dat verticale niet echt heel erg hoor, maar de indruk die ik kreeg bij de skar was gewoon niet goed. De poortjes waren opengegooid en de groepen zaten door elkaar heen en de leidsters zaten koffie te leuten Dus ik wil hem liever daar niet hebben.
Dat kinderopvang zo duur is is mede een reden dat ik er voor gekozen heb thuis te blijven.. Omgerekend zou ik voor een euro of 3 per uur bezig zijn.. Dat vond mn man te gek..
Je moet het natuurlijk niet alleen over je eigen inkomen verrekenen, maar ook over het inkomen van je partner. En je man vond dat te gek...... Je kiest toch zelf? Of in elk geval samen! Je werkt toch niet alleen voor het geld, maar ook voor sociale contacten, bezig zijn met je opleiding etc?
Ik vind echt dat de belastingdienst een flinke vergoeding geeft hoor! Als je vriend werkloos is, heb je natuurlijk ook recht op meer vergoeding. Hetzelfde geldt als jij zelf minder gaat werken. En daarbij: als je minder gaat werken, zul je je kindje ook minder naar de opvang hoeven te brengen en dan betaal je ook stukken minder.
Ik vind de vergoeding van de belastingdienst behoorlijk royaal! Wij werken beide 4 dagen. Hebben 3 dagen opvang nodig. Oma doet 1 dag en 2 dagen gaat ze naar het KDV. (hele bewuste keuze). Hier betalen wij 550 euro per maand voor. Van de belastingdienst krijgen wij 435 euro terug. Onze eigen kosten zijn dus 115 euro per maand. Voor professionele opvang. Mensen die 2 dagen per week de verzorging en verantwoordelijkheid voor onze dochter op zich nemen. Nee hoor, voor professionele opvang vind ik dat spotgoedkoop! Manytroubles
Ja het is ook een fikse vergoeding Maar dan is het nog steeds duur! Zeker omdat ik ook nog een dag minder wil gaan werken. Maar daarom zei ik in het begin ook: even zeuren
Dan had je waarschijnlijk 1. niet zo'n hoog salaris en 2. je man verdient waarschijnlijk veel. Over het algemeen is de kinderopvangtoeslag vrij royaal of verdien je zoveel, dat je nog een aardig bedrag overhoudt van je salaris.
ja je moet inderdaad wel wat centjes neertellen, maar ik zie zelf ook veel voordelen, wij wonen in een super klein dorpje, hier zijn eigenlijk geen kinderen van dezelfde leeftijd, daarnaast wonen mijn vriendinnen met kleine kinderen allemaal echt heel ver weg, dus mijn kind zou dan de hele tijd tussen volwassenen zitten, ikzelf vind het voor de sociale opvoeding erg belangrijk als een kind regelmatig met andere kinderen van zijn/haar leeftijd om kan gaan. Daarnaast houd ik per maand nog altijd 700 euro over van mijn loon wat ik dus niet zou hebben als ik niet zou werken, en die 700 euro hebben wij dus echt wel nodig voor de boodschappen en andere zaken, het is gewoon niet te doen van 1 loon...ja dan moet ik de auto weg doen en dan kan mijn kindje dus helemaal nergens meer komen, en zitten we hier de hele dag in de polder....
je weet toch als je kinderen neemt dat je of kinderopvang moet regelen/betalen of een andere oplossing moet bedenken.. wij denken aan één dag per week kinderopvang en dat kost ons dan rond de 80 euro. Ik vind dat helemaal niet veel; ik blijf dan drie dagen werken (1 dag thuis) en houd nog veel salaris dan over je moet niet zeuren over wat het kost, je moet kijken naar de kwaliteit, je wilt toch dat je kindje goed terecht komt....ik betaal liever meer zodat me kindje bij een goed kinderdagverblijf terecht kan