Dinsdag was onze dochter(net 1jaar) huilerig en ik ontdekte koorts. Haar eten en drinken ging prima, maakte me geen zorgen. Woensdag en donderdag weer koorst en hoesten. Erg hangerig en huilerig. Overdag bijna 4uren slapen wat ze bijna nooit doet en snachts overstuur en bijna ontroostbaar. Eetlust werd ook minder, drinken niet. Zaterdag nog steeds huilerig en ontdekte ik vlekjes op haar rug,buik en gezicht. Gisteravond op bed gelegd en na een uur overstuur wakker en ontroostbaar, ze gilde t uit. Toch contact opgenomen met de dokterswacht omdat ik zo de nacht niet inwilde gaan. Volgens de assistent: de 6e ziekte. En om haar stil te krijgen moest ik blokje om in de auto. Belachelijk dacht ik. Raar maar waar t werkte. Weer op bed en ging ze heerlijk slapen.. Vannacht weer schreeuwend wakker, hoesten en niet weten wat ze wilde. Na 3uren toch weer in slaap gevallen. Zou dit de 6e ziekte zijn of een kwestie last van verkoudheid? Wie tips of raad?
hoi, Je kan helaas heel weinig betekenen voor die kleintjes, het is bij de 6e ziekte een kwestie van uitzieken. Wat je eventueel kan doen is vloeibare paracetamol gebruiken door een fles of iets dergelijks en verder lekker even vertroetelen. Een paar dagen en dan is het weer over en heeft je kind er geen last meer van. Houd het nog even vol en heel veel succes en beterschap Renate
als het de zesde ziekte is dan is het eerst koorts en dan uitslag. Mijn zoon heeft het vorig jaar gehad (en ik zelf ook ) en hier begon het met koorts zo'n 4 dagen toen knapte het weer op en toen kwam de uitslag. Bij mij zelf ook. 4 dagen hoge koorts gehad en toen kwam de uitslag... Ik zat er onder (erg leuk bij een volwassene) En ik had last van mijn longen en hoesten ben er behoorlijk ziek van geweest. Mijn zoon niet die had koorts en toen uitslag. de uitslag jeukt trouwens niet weet het uit ervaring haha
hoi het klinkt wel als de 6de ziekte, of 5de, maakt weinig verschil. De koorts duurt geloof ik meestal 3 dagen en daarna de ziekteverschijnselen. Ik heb er een foto van toen mijn zoontje het had. paracetamol werkte wel het beste.
Lauraatje: Je zo zag zij er ook uit. Het is nu gelukkig alweer bij getrokken. Bedankt voor jullie reactie's. Ze heeft inderdaad 3 dagen koorts gehad en daarna die uitslag. Ze hoest ook ontzettend. Gelukkig merkten we dat ze haar vandaag weer wat beter ging voelen.