Mijn zoontje heeft sinds een week rode pukkeltjes op zijn gezichtje zitten. ik was eerst bang dat het eczeem zou zijn maar het is gewoon baby acne. Nou hoor ik dat ze dit krijgen door borstvoeding maar ik geef flesvoeding. Klopt dit beeld dan? En wanneer gaat dit ongeveer weer over?
Het heeft soms niks te maken met de voeding.. er zijn twee verschillende soorten baby acne, een door hormonen.. en dan is de kans met bv inderdaad iets groter.. 70% van de kindjes krijgt het, erg normaal dus.. en gaat snel weer weg. Het heeft iets te maken met het veranderen van de huid, kort na de geboorte.. Als het na een paar weken nog zo is kun je even langs de HA
Julie krijgt KV, en heeft die acne al gehad. Bij haar geboorte had ze een ultra-gaaf huidje, en na 2 weken zat ze helemaal onder de pukkeltjes en vlekjes. Zo zonde! Gelukkig is het heel snel weggetrokken, sinds een weekje wordt haar huidje weer een stuk gaver. Volgens mij kun je er niks aan doen, gewoon afwachten. Ik deed/doe wel heel voorzichtig met haar huidje om erger te voorkomen: niet iedere dag in bad (werden de vlekjes erger van), en ongeparfumeerde zalf en lotion gebruiken (Zarqa).