hoe koken met rondrennende dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missblueeye, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Ik weet af en toe echt niet meer hoe ik rustig kan koken.Mijn kleine man (15 maanden) wil de hele tijd opgetilt worden,gaat in aan mn benen hangen en wil in de pan kijken (wat ik dus niet wil hebben want dan gaat hij zowat aan het fornuis hangen,wat dus weer gevaarlijk is!) Hoe doen jullie dat?

2. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Als mijn dochter ook zo aandacht-zoekerig is, dan zet ik haar in de kinderstoel in de keuken. Op veilige afstand van het fornuis, maar wel dat ze kan zien wat er gebeurd op het fornuis. Ik hou soms ook een pan een beetje schuin zodat ze kan zien wat er in zit.
    Ondertussen klets ik met haar over wat ik aan het doen ben en zingen we "samen" liedjes.
    Tegen die tijd heeft ze meestal ook flinke honger, dus dan krijgt ze soms een doosje rozijntjes of een stukje van iets wat ik aan het koken ben (partje ananas bijv).

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zet hem dan altijd in de kinderstoel en dan even voor de tv. Dat is zijn enige moment dat hij even tv kijkt per dag.

4. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    In de kinderstoel of in de box.

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Traphekje voor de keuken plaatsen? Is dat een idee?

7. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik zette hem altijd op het aanrecht en liet hem 'helpen'. Aardappels in de pan, sausje (water) roeren met de garde. En inderdaad alvast laten proeven van wat we gingen eten.

Doe ik nu nog steeds trouwens hij is nu 26 mnd en kan natuurlijk steeds meer helpen.

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Idd, traphekje voor de keuken. Hebben wij ook sinds drie weken. Ben er echt dolblij mee! Zoonlief kruipt lekker rond, maar kan mij niet voor de voeten zitten.
    Of inderdaad in de box. Daar maken wij ook nog dagelijks gebruik van.

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Idd in de kinderstoel voor de tv of ik geef hem een schaaltje met rijstkorrels of macaroni (ongekookt) met een lepeltje zodat hij ook kan 'koken'....is hij lang zoet mee hoor!

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier mag mijn oudste even tv kijken als ik aan het koken ben, geweldige uitvinding die tv!

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier zijn dat van die fase-weken dat ze aan mijn been hangt tijdens het koken. Dan zet ik haar in de kinderstoel op veilige afstand maar toch dicht bij me met een stukje komkommer of als ze niet wil eten, een lepel, klein pannetje of ander interessant keukengerei. Meestal is het dan goed te doen. TV kijken doen we hier nog niet aan. De laatste tijd begint ze zich steeds meer goed zelf te vermaken, maakt het koken voor mij ook een stuk eenvoudiger.

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik doe het 'voorwerk' (vlees braden, rijst/aardapelen alvast kookklaar zetten etc.) gewoon tijdens zijn middagslaap. Hoef ik daarna alleen nog groente te maken, en dat doe ik gewoon snel tussen de bedrijven door.
    Ik heb ook een lade onder de koelkast die vol zit met plastic bakjes, vergieten, maatbekers etc. Daar mag hij dan lekker in rommelen. Of de vaatwasser 1000 keer open en dicht doen. Of de pannencarroussel 800 keer in de rondte draaien. Etc. Etc. ;)

13. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik zet hier altijd even de tv aan, vooral bij Nijntje blijft ze heeel stil op het vloerkleed zitten en zit dan aandachtig te kijken. Werkt perfect!

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Als hij erg "rondrennerig" is gaat hij in de Boba Carrier mijn rug op (hij is 19 maanden)

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn kids mogen echt niet rondrennen als ik kook, veel te gevaarlijk en erg irritant.... ik zet ze dan in de kinderstoel voor de tv...

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    #16 Daan78, 13 jul 2010
    Laatst bewerkt: 13 jul 2010
    maar tussen niet mogen en het wel doen zit ook een wereld van verschil denk ik. Geen idee hoor, kindje is nog niet zo ver.

Ik zou haar ook in de kinderstoel zetten in de keuken. Doe ik nu ook, maar dan omdat ze jengelt, omdat ze me niet kan zien.

17. mona23

mona23 Niet meer actief

in de box of voor de tv, is hij wel even zoet mee

18. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Mijn dochtertje hing rond de 15 maanden ook de hele dag aan mijn benen. Gelukkig is dit, drie maanden later, stukken minder geworden.

Ik kook tijdens haar middagslaapje. Dan kan ik alles op mijn gemak doen en hoef ik op het laatst alleen nog even wat rijst op te zetten bijvoorbeeld.
    En anders de tv aan met wat rozijntjes erbij. Dan is ze wel eventjes zoet.

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik wacht tot mijn man thuis is en dan gaan we koken. Soms hij soms ik, en dan anders houdt zich met Milan bezig.
    Alleen met milan en koken lukt hier echt niet!

20. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Tv-kijken laat ik haar meestal na het eten doen. Als ik alles opruim en mijn vriend niet thuis is.

Deel Deze Pagina