kwam via ander topic op deze vraag... wij gaan het voor het eerst volgende week doen. wel zielig want moeten we hem wel ´s avonds wakker mkaen om in maxi cosi etc te hijzen maar om nou nooit meer samen op pad te gaan en dan altijd oppas te regelen vind ik ook weer zoiets. onze baby is pas 12 weken dus dan kan het gemakkelijker hoop ik omdat hij zoveel slaapt..
Van nooit is toch geen sprake? Je baby is nog maar 3 maanden. Is daar een bedje ofzo waar hij goed in kan slapen? In de MC laten zitten of heel de avond op schoot vind ik niet gezond.
onze zoon is nu 16 maanden en wij hebben nog nooit oppas geregeld we nemen hem altijd mee en gaat goed we hebben campingbed met extra matras als we weg gaan halen we hem er uit thuis weer in bed slaapt zo verder maar is wel belangrijk dat je van af geboorte went met camping bed die van mijn broer wil er niet in
We hebben onze dochter van geboorte af aan altijd meegenomen daar waar het kon. Dus feestjes en verjaardagen bij iemand thuis of op visite. Toen ze heel klein was namen we de wandelwagen bak mee om in te slapen, later het campingbedje
Ik neem Lucas liever niet mee. Alhoewel ik van mening ben dat het met heel veel kindjes prima kan hoor! Lucas slaapt het makkelijkst in zijn eigen bed en wordt er erg onrustig van als zijn slaapjes worden onderbroken. Wij regelen dus idd oppas. Daarnaast vind ik het ook erg lekker om af en toe een avondje zonder de kleine man weg te zijn. Ik ben thuisblijfmama en dan is het heerlijk om het soms eventjes los te laten. Juist ook omdat ik thuisblijfmama ben, vinden de oma's het nooit erg om op te passen ze krijgen de kans niet zo vaak, hahaha. Mocht het erg laat worden, dan logeert Lucas een nachtje bij mijn ouders, daar slaapt hij ook goed. Maar goed, tis maar net wat je zelf handig/prettig vindt! Als je idd een campingbed hebt en een relatief makkelijk kindje qua slapen, maakt het helemaal niks uit! En ja.. wij gaan dus idd wat minder vaak 's avonds weg, maar ik heb er eigenlijk ook niet zoveel behoefte aan. Vind het heerlijk om een keer lekker samen op de bank te hangen met manlief!
dat willen wij ook graag en we hopen dat dit ook lukt! volgende week voor het eerst proberen... hij vindt het wel heerlijk om te slapen in bugaboo bak maar ´s avonds is hij wel altijd erg onrustig maar bij vrienden hoef ik zelf lekker niet te koken dus kan ik hem gewoon lekker op schoot houden hele avond, om 20u laatste voeding geven en dan op aparte kamer lekker in bugaboo te slapen leggen.. hoop dat het goed gaat zodat we het kunnen herhalen....
Is helemaal afhankelijk van je kindje natuurlijk. Onze meid gaat in principe overal mee naartoe mits het echt niet anders kan. En voorwaarde voor ons is dat ze lekker rustig in haar campingbedje kan slapen. Wij hebben een heel makkelijk kind dus voor ons werkt dat perfect.
ik denk ook een kwestie van wennen, denken jullie ook niet, alhowel ik ook geloof dat dit voor sommige kindjes niet opgaat! maar wij willen het wel gewoon gaan doen zodat hij er aan went en als het niet gaat dan weten we dat ook en stoppen we ermee natuurlijk. Zijn welzijn gaat boven alles!
Echt gewoon een kwestie van uitproberen en kijken hoe je kindje reageert. Mijn zusje was zo'n kindje die je echt niet overal mee naartoe kon nemen daar werd ze erg onrustig van.
ons kindje is ookal vaak meegeweest savonds naar vrienden/famiie. hij is savonds een echte slaapkop; wordt wel even wakker als we weer weggaan maar zodra we de auto instappen slaapt hij. Thuis mag ie dan nog even de borst ...en hop dan issie weer onder zeil! Hij heeft een slaapzak waarbij je de benen los kan ritsen zodat hij met slaapzak en al in de maxi cosi kan. Dat is erg handig; kan hij thuis ook zo uit de mc de wieg weer in zonder dat je hem weer helemaal wakker moet maken door jasjes aan en uit te doen etc.
Wij nemen onze knul gewoon mee hoor. Vorige keer wilde hij absoluut niet slapen terwijl hij wel moe was. We hadden de wandelwagenbak op een slaapkamer gezet, maar dat werd dus niks. Toen heb ik hem lekker in de draagdoek gehangen. Mama d'r handjes vrij en baby was precies op de plek waar hij wezen moest. Hij heeft eerst een tijd rustig om zich heen gekeken en is daarna in slaap gevallen. Ging prima. Alleen voelde ik na vier uur wel dat 7,5 kilo gaat doorwegen. Maar goed, als je staan kunt afwisselen met zitten of als je de doek even bij papa kunt omknopen, moet het ook wel langer vol te houden zijn! We hebben hem ook wel eens bij anderen in een box / campingbedje gehad als hij sliep. Of in een box, op schoot of in een wipstoel als hij wakker was. Ik merk wel dat 't mannetje na zo'n avondje wat onrustiger in slaap valt na de laatste voeding. Hij heeft dan nog veel te "vertellen". Maar als hij dan nog even rustig in het halfdonker bij mij op bed mag liggen en mag drinken, is het meestal ook wel weer snel goed.
Ik heb sem altijd meegenomen. Al onze vrienden hebben ook kleine kindjes dus alles zoals campingbedje enz is aanwezig. Maar toen ie 3 maanden was sliep ie altijd lekker in de bugaboo. Ik heb wel geluk want sem slaapt overal en maakt hem niet uit in wat voor bed haha
ik vond het juist de eerste maanden erg gemakkelijk om de baby mee te nemen omdat ze in de wandelwagen sliep. Nu zouden er 2 campingbedjes meemoeten en dat doen we nu niet zo snel meer
op zich gaan we wel 'savonds naar mn moeder of familie ofzo...maar ik wil altijd voor de laatste voeding thuis zijn... mocht dit niet zo uitkomen of uitzondering zijn...mss bijv met kerst ofzo...dan neem ik de hele bugaboo dus met wagenbak mee...daar slaapt ij toch in ;snachts....en dan kan hij daar in slapen....eventueel wipper of maxi ook mee naar binen....zodat ie ook kan zitten en niet hele tijd op schoot hoeft
Hebben wij nooit gedaan en nu doe ik het al helemaal niet meer. Onze oudste moet echt in zijn eigen bed slapen. Als ik hem halverwege verplaats, wordt ie dus wakker en gaat ie niet meer slapen. Onze jongste huilt 's avonds erg veel dus dan zit ik ook niet echt lekker bij andere mensen. Dus nee, 's avonds gaan wij niet op visite. Is ook niet zo nodig. Als er dingen zijn 's avonds, gaan we alleen zonder de ander (bijv. omdat mijn man iets van zijn werk heeft of ik met een groep vriendinnen afspreek). Soms komen er vrienden bij ons eten. Die zijn toch allemaal kinderloos. En onze familie zien we altijd overdags.
gewoon uitproberen, als het niet werkt dan gaat de zin om dat te doen waarschijnlijk toch wel een beetje af. Hier ook een kindje wat juist onrustig is in de ochtend en makkelijk in de avond, dus dat heeft voordelen (ook nadelen want 's ochtends ben ik niet op mijn best dus niet geheel gunstige combi ) Weet niet of je draagdoek gebruikt, maar anders idd handig om mee te nemen. Geeft, naar mijn idee, ook rust, is ingebakerd, hoort en voelt jouw voornamelijk.