Hallo, Mijn dochter van bijna 7 mnd heeft de afgelopen 3 a 4 dagen hoge koorts gehad (+ 39,5) Vanmorgen leek het een stuk beter met haar te gaan, enkel een beetje verhoging. Vanmiddag zag ik dat ze in haar gezicht wat rode vlekjes had en vanavond kwam ik erachter dat haar rug en buik ook helemaal vol staan. We merken wel dat ze niet helemaal lekker is maar ze lijkt niet echt heel ziek. Haar broer (bijna 2) daarentegen is sinds vandaag wel erg ziek. Oorontsteking aan beide oren, heel erg verkouden en benauwd. Of dat in verband staat met elkaar weet ik niet. Toen we vanmiddag bij de huisartsenpost waren voor de oudste heeft de arts ook even naar de oortjes van mijn dochtertje gekeken. Hij zag wat vocht achter het trommelvlies dus dat zit ook niet helemaal lekker. Na wat googlen ga ik toch steeds meer aan de 6e ziekte denken. Ik zal wat foto's posten. Wat denken jullie? En ook mbt mijn zoontje? View attachment 174397
Hoi, Denk inderdaad ook de 6e ziekte. Bij mijn zoontje zag het er ook zo uit en die had ook 4 dagen koorts boven 39,5. De uitslag was na 2 dagen weer zo goed als verdwenen. Beterschap!
Oh en of er een verband is met je zoontje weet ik niet maar lijkt mij niet. Benauwdheid is niet iets wat bij de 6e ziekte hoort. Misschien toeval dat ze allebei een ander virus te pakken hebben??
denk ook 6e ziekte! Hier precies hetzelfde verhaal en ook na 2 dagen ong. alle vlekker weer weg! Beterschap voor je kindjes! x
ik denk ook aan 6e ziekte. Mijn zoon had 2 dagen hoge koorts en daarna ook zulke vlekken. Is na een paar dagen weg gegaan maar hij was pas na een week weer helemaal zijn oude zelf! Beterschap met de kleine!!!
Mijn dochtertje had 2 weken terug precies dezelfde vlekjes, nadat ze ook 3 a 4 dagen hoge koorts had! Was idd de 6e ziekte! Bij mijn dochter waren de vlekjes na 2 dagen weg en toen was ze helemaal beter! Beterschap!
Lijkt er inderdaad wel op trieske, Het "kan"ook koortsuitslag zijn, maar lijkt mij inderdaad meer op de 6e ziekte
Bedankt voor alle reacties! Vanmorgen waren de vlekjes al veel minder en ze lijkt ook minder ziek. Gisterenavond ging ze wel heel moeilijk slapen. Een uur over gedaan en dat terwijl ze nog nooit heeft gemopperd om in slaap te komen en al vanaf haar 4e dag doorslaapt. Vandaag was ze wel wat huilerig maar ik hoop dat het morgen weer beter gaat. Mijn zoontje voelde zich ook een stuk beter gelukkig... Tis wat he