Baby 4,5 maand kreunt hele dag HELP

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Geertje80, May 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Geertje80

Geertje80 Lid

May 13, 2014
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Dit is mijn eerste keer op een forum, omdat ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Ik heb een dochter van bijna 4,5 maand.
    Vanaf 5 weken heeft zij last gehad van verborgen reflux. Dat is gelukkig nu onder controle (medicijnen, verdikken fles en omhoog) en kunnen langzaam de medicijnen gaan afbouwen!
    Nu kreunt mijn dochter al een tijd de hele dag en is erg onrustig/druk! Ik loop bij de kinderarts en zij heeft aangegeven dat ze wel vlot is voor haar leeftijd, dus dacht dat het kreunen door frustratie komt, omdat ze wellicht al meer wil...
    Zijn er meer mensen die het kreunen en het drukke herkennen?
    Ze slaapt overdag slecht, moeite met in slaap vallen en als ik haar in bed leg is ze ontzettend druk. Ik leg haar bij eerste tekenen in bed, maar zodra ze ligt lijkt het wel of ze weer klaar wakker is. 's avonds en 's nachts slaapt ze heel erg goed, al is ze bij het in bed leggen eerst druk..
    Het kreunen gaat de hele dag door; in de wipper, in de box, alleen als ik met haar rondloop niet. Op schoot zitten vindt ze even leuk, dan wordt ze weer onrustig.
    Ik begin me toch een beetjke zorgen te maken, of is dit gewoon haar karakter? Heeft iemand tips/ervaring??:(
    Alvast dank!!

2. Babbona

Babbona Actief lid

Mar 20, 2013
    488
    0
    16
    Wel herkenbaar, onze meid kreunde ook heel veel vanaf 1 maand al ongeveer. Vaak aangekaart bij dokter/cb maar hoorde telkens dat het erbij hoorde. Nu is het kreunen wel afgenomen maar ze blijft heel jengelig en onrustig, snel afgeleid, wil altijd vermaakt worden behalve idd als ik haar op de arm neem en door de kamer loop. Ik denk dat het een gedeelte frustratie is want ze willen heel veel maar het gaat nog niet en ook karakter. Ik vind het vooral lastig omdat ik de signalen zo niet herken, aangezien ze altijd wel jengelt/onrustig is. Ook hier is ze heel druk als ik haar in bed leg, soms moeten we 10min haar armen vasthouden omdat ze anders de slaap niet kan vatten. (ze heeft zeker ook vrolijke momenten hoor!! Kan goed lachen en giert het uit soms). Tip? Probeer het los te laten, het lukt mij ook nog niet goed maar merk als ik het los laat dat ik (en zij ook) veel rustiger ben. Het gaat allemaal over denk ik dan maar :), mocht je natuurlijk ongerust blijven gewoon aankaarten bij de dokter hoor!

3. Geertje80

Geertje80 Lid

May 13, 2014
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie!
    Loslaten..... lastig haha:)
    Hoe oud is je kindje nu? Vind het helemaal lastig omdat het mijn eerste is en ik om me heen voor mijn gevoel alleen maar hele rustige kindjes zie.
    Ik hoop maar dat als ze kan zitten en speeltjes zelf goed kan pakken, ze zich beter zal vermaken en het kreunen minder wordt.
    Soms ben ik bang dat ze pijn heeft (al heeft kinderarts ook aangegeven dat ze dat niet heeft) en dat ik niets voor haar doe om pijn weg te nemen en er dan maar vanuit ga dat het erbij hoort.
    Lastig! Maar inderdaad gelukkig kan ze ook heel goed lachen:)

4. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Mijn zoon kreunde de hele dag wanneer hij verkeerde of verkeerd gedoseerde reflux medicatie kreeg. Ik denk dat hij dan last had van zijn darmen.

Na de overstap naar nexium verdween het kreunen, maar dat kan natuurlijk ook net toevallig de leeftijd zijn geweest. Hij is nu 5,5 maand en krijgt sinds 3/4 weken nexium.

5. Babbona

Babbona Actief lid

Mar 20, 2013
    488
    0
    16
    4,5 maand :). Ja idd loslaten is lastig, je wilt het beste voor je kindje en vooral bij de eerste is de onzekerheid groot en ben je bang om alles! (hier ook namelijk hihi). De dokter zei bij mij altijd dat ik naar de grote lijnen moest kijken, eet ze goed? Plast/poept ze goed? enz. Vaak als er echt iets met kindjes is gaat het eten ook achteruit. Ben iig blij dat ze snachts goed slaapt, dan heb je meer energie voor de dag geloof mij! Hier wordt ze nog regelmatig wakker en dat breekt op.

6. Geertje80

Geertje80 Lid

May 13, 2014
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hi Carino,

Hoe kwam je erachter dat het van de medicijnen kwam?
    Wij mogen medicijnen afbouwen (losec) om te kijken of het zonder medicatie goed gaat, omdat we het idee hebben dat reflux klachten minder zijn.
    Maar wellicht komt het kreunen dan toch van de reflux of van medicatie en heeft ze nog wel last? Pff ik zou willen dat ze al kon praten....

7. Geertje80

Geertje80 Lid

May 13, 2014
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ja gelukkig slaapt ze 's nachts door.
    Verder gaat het ook goed met haar, in de tijd van haar verborgen reflux heeft ze dagen, uren achter elkaar gekrijst, zielig en doodvermoeiend, voor haar en voor ons. Was een mindere start, maar dat is gelukkig verleden tijd.
    Laatst zei een vriendinnetje dat het iedere keer verandert, op het moment dat je denkt dat je alles onder controle hebt en haar 'snapt' er weer iets anders aan de hand is.... gelukkig is het wel genieten nu met haar

8. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Het is ook gepuzzel hoor!

Mijn zoon kreeg kramp van de losec en daar kreunde hij dus ook zo van. Nu bij nexium niet meer.

Ik vind 4,5 maand veel te vroeg om te stoppen met medicatie. Dat het goed gaat, komt waarschijnlijk door de medicijnen. Maar je kunt een uitzondering hebben natuurlijk.

Hoe gaat het op de dag? Het drinken, slapen etc?

9. Geertje80

Geertje80 Lid

May 13, 2014
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ja zeker gepuzzel met zo'n kleintje.
    Ze slaapt overdag niet veel, 's avonds en 's nachts daarentegen wel. Overdag een paar hazeslaapjes van zo'n 45 minuten.
    Het drinken gaat goed, al drinkt ze soms ook erg onrustig.
    We zijn aan het afbouwen. We begonnen met 5ml en zitten nu op 1 ml.
    Als het kreunen inderdaad van de losec komt, zou het kreunen minder moeten worden als we daarmee stoppen, iets om te proberen.
    Wel ben ik zo dat als ik merk dat ze zonder medicijnen weer meer last krijgt, ik direct weer start. Wellicht dan een idee om nexium te proberen.
    Het slikken, hikken, tong uit mond etc is wel echt een stuk minder en we zijn voor haar reflux ook een paar keer bij osteopaat geweest.
    Ik hoop gewoon dat ze zonder medicatie geen last meer heeft. Ik begin ook langzaam met haar te laten wennen aan vaste voeding. Ze kijkt mijn eten bijna uit mn mond ;)

Heeft je zoontje ook zo gehuild van de reflux? Wat heftig he..

Share This Page