Ik open eigenlijk bijna nooit een topic, maar ik zit met een vraagje waar ik op het internet weinig over kan vinden. Misschien dat hier iemand het weet. Onze dochter had afgelopen weekend de 6e ziekte (eerst hoge koorts, daarna vlekjes). Is nu weer de oude. Nu lijkt onze zoon de pineut (alleen nog hoge koorts). Het heerst bij de opvang ook. Maar nu vertelde mijn moeder dat ik de 6e ziekte nog nooit heb gehad (denkt ze). Ik verwacht dus binnenkort ook symptomen te krijgen, maar iemand enig idee wat de symptomen bij een volwassene kunnen zijn?
De huisarts dacht dat ik dit had in mijn zwangerschap. Had eerst koorts en daarna vlekjes. Voor de zekerheid bloed laten prikken op de 5e ziekte, maar dit was het niet. Volwassenen kunnen het ook gewoon krijgen, maar het is zo dat bijna 80% van alle kinderen van 2 jaar het al eens gehad hebben. Het kan ook net als bij sommige andere virussen symptomatisch verlopen. Er is dus best kans dat je het wel gehad hebt vroeger, maar dan zonder symptomen. Kan maar zo zijn dat je geen koorts gaat krijgen hoor.
ik zou er niet te veel van uit gaan dat je het krijgt; en bij koorts gewoon gaan testen . Maar de kans is groot dat je het ook ongemerkt gehad hebt of gewoon helemaal niet krijgt. Hier heeft 1 van de meiden de 6e ziekte gehad - helemaal volgens het boekje (achteraf gezien - we hebben 1 dag koorts niet helemaal gemerkt omdat we toen in een binnenspeeltuin waren en ze daar ook behoorlijk van opwarmde ) . Verder niemand in huis. Ik hoor dat het ook nooit bij anderen eigenlijk, behalve over hun zoon of dochter af en toe? Iets als Krentenbaard daarentegen... is veel heftiger om in huis te hebben denk ik, als we het over kinderziektes hebben (hoewel je daar helaas ook niet vanaf bent met 1x volgens mij..) .