Hai meiden, Even een vraagje aan jullie of jullie het herkennen of adviesen hebben.. nu is het zo dat als mijn man thuis komt wil saar mijn borst niet meer. Ze heeft wel honger, ze drinkt zo een flesje leeg. we hebben haar nu vanavond kv gegeven omdat ik er niet tegen kan kolven omdat ik morgen moet werken en er dan dus voor bij oma niet genoeg is.. Hebben jullie dit wel eens mee gemaakt??? groetjes rinke
Als je nou eens stopt met dat flesje aanbieden dan gaat ze vanzelf wel aan je borst drinken. Uit een flesje drinkt veel makkelijker, dus logisch dat ze dat graag doet! Ze is waarschijnlijk afgeleid als papa er is, later nog een keer proberen...
Een andere oplossing is een speentje met een kleiner gaatje op de fles zetten, zodat ze meer moeite moet doen om er uit te drinken. Misschien wil ze dan ook liever live drinken. Maar ik zou zeker eerst gaan voor niet de fles aanbieden, als jij er bent.
En in een andere kamer gaan zitten waar ze ze papa niet ziet/hoort? Ik heb er ook eentje die heel snel is afgeleid, dus ik kan niet praten, tv kijken of iets dergelijks als ik aan het voeden ben. Daarom doe ik het altijd in de rust van de slaapkamer met de deur dicht.
Bedankt voor de adviesen! Kleine speen, heb al de newborn van avent. Ga even proberen om in een andere kamer te voeden. Blijf idd wel de borst aanbieden voor de fles.. Ach misschien is het een fase.. Ik ben ook veel weg savond door mijn werk.. Dus misschien een gewoonte geworden voor haar..
Dat zou best kunnen. Mochten de tips niet werken en wil ze gewoon graag s avonds een flesje, zou ik me er niet te druk om maken zolang ze de andere voedingen wel gewoon live drinkt. Wat je ook kunt doen, is s morgens nakolven (hier zorgde dat voor een extra voeding) en die s avonds door papa laten geven en zelf dan kolven? Dan hoef je geen kv te geven. Ik zorgde er hier voor dat ik dagelijks een flesje melk in de koelkast had staan, zo had ik altijd wat achter de hand, in mijn geval als ik een keer onverwachts wat langer weg was of er even doorheen zat met clusteren. Hier hadden we bijv. met 4 maanden dat ze om 19u de nacht in ging en lang sliep maar dan niet genoeg had aan mijn melk voor het slapen gaan. Wisselvoeden werkte niet, alleen maar een gefrustreerd kind. Ik heb toen ook maar voor de makkelijkste weg gekozen en haar dagelijks een flesje afgekolfde melk nagegeven. s Avonds voor ik ging slapen (dan sliep ze door) kolfde ik zelf die voeding bij elkaar zodat mijn productie er niet onder te lijden had. Scheelde mij een hoop stress.