+6M, BV gecombineerd met KV?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loki09, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ja iedereen zegt ook wat anders...met 9 mnd zei cb + ha dat 400-500 wel minimaal was...
    dat gaf ik dus aan melk...maar nog wel een zuivel bijvoeidng, zoals yoghrtu of kwark erbij

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja precies! Mijn zoontje at bij 9 maanden een paar happen groente, fruit en brood en kreeg daarnaast nog onbeperkt borstvoeding.
    400cc moedermelk en geen andere zuivel is echt te weinig bij 9 maanden.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    400-500 haalt ze wel met 2 keer borst en een bak yoghurt...

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Heel erg bedankt voor al jullie informatie, ideeen en tips.
    Helaas zie ik het écht nog niet lukken om 2 volledige voedingen (als ik werk zijn dit 2 flessen van 210cc!!) te laten vervallen. Misschien is het niet perse nodig qua zuivel (al schat ik dat dochterlief zo'n 300cc aan BV binnen zal krijgen live bij mij, dus dat is niet erg ruim..). Ze eet inderdaad kwark/yoghurt maar dan heb ik het over een lepeltje of 15, geen 200gram ofzo. We zijn in de oefen fase en de ene dag vind ze het heerlijk en de andere dag hoeft ze er niet zo veel van te hebben. Ook de groente is de ene dag kei op (200 gram ongeveer) en de andere dag krijg ik er met moeite 50/75 gram in. Ik vind dit nog te wisselend om te praten van volledige avondmaaltijd. Brood en fruit gaat wel bijna altijd heel goed (150/200 gram en 1,5 a 2 boterhammen).
    Maar, ze geeft nog echt duidelijk aan als het bijna etenstijd is. Ik wil wel 'meteen' proberen vast 1 voeding te laten vervallen maar meteen 2 gaat echt nog niet lukken, dat geloof ik niet...

5. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Miss niet helemaal je antwoord, maar miss heb je er toch wat aan. Vanaf 9 maanden kreeg zoonlief 2 overdag (7.00 en 19.00 ong. en 1 nachtvoeding en overdag een beker Nutrilon bij zn boterham en na de maaltijd wat yoghurt.
    Momenteel (ruim 11 manden) 2 BV + een bekertje melk + een bakje yoghurt. Mijn zoon drunk verder weinig op de dag, maar krijgt wel genoeg volocht binen door de yoghurt en fruit.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb vanaf 6-7 mnd gecombineerd. Gaf nog BV 's morgens, begin van de avond, voor het slapen en indien nodig 's nachts. Later steeds verder afgebouwd. Ze kregen in de ochtend en in de middag een flesje.
    De KV die ik koos was eigenlijk vrij willekeurig. Bij de oudste voornamelijk Friso gebruikt, bij de jongste voornamelijk Nutrilon. En ik gaf de eerste maanden nog HA ook, omdat ze een verhoogde kans op voedselallergieën hebben. Na succesvolle introductie van melkproducten (kaas en yoghurt bij 8-9 mnd) ben ik overgestapt naar standaard.
    Eerst was ik merkvast, daarna bedacht ik ook: waarom zou je niet wisselen, wat maakt het uit? Ze eten ook van alles en mijn melk is ook niet constant hetzelfde. Toen dus wel wat wisseling (tussen het Amerk en AH-huismerk), maar niet extreem of zo dat ik álles geprobeerd wilde hebben.

Koemelk ben ik mee begonnen toen ze bijna een jaar oud waren. Ook hier dus voorzichtig, omdat er toch een verhoogde kans op voedselallergie is.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt Ona en Bri!
    Tuurlijk is het voor iedereen en ieder kindje net wat anders maar met jullie antwoorden kan ik zeker wat :D.
    Immers was voornamelijk mijn vraag welke kunstvoeding het meest gekozen is na borstvoeding.
    De andere adviezen hebben me ook een nieuwe kijk gegeven op hoe het ook kan, en waar we zeker ook naartoe gaan werken, maar dat zie ik nu gewoon nog even niet lukken bij ons Mummeltje.

Komt goed!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je perse kv wilt: neem de goedkoopste. Precies even goed als de duurste. Het is echt zonde van je geld om voor een merknaam te betalen.

Deel Deze Pagina