Zolang mijn dochter uit die flessen met spenen dronk deed ik elke dag stereliseren... Die gewone drinkbekers hoeft niet..
ik kook ze niet elke dag meer uit nu maar om de dag maar zolang ze de fles gebruikt blijf ik dat doen
Normaal moet je je flesjes dagelijks sterilliseren tot de leeftijd van 6 maanden. Wanneer je kindje 6 maanden is 1x per week je flesjes sterilliseren genoeg. Liefs kathy
ag is er al zo ingeslopen om de dag en het is een kleine moeite en dat elke dag geld eigenlijk voor een borst kolf maar goede hygiene is altijd goed he tot een mnd of 4 deed ik het elke dag daarna om de dag http://www.kindengezin.be/Images/afkolv ... -30594.pdf
mijn zoon is nu ruim 3 maanden. hij krijgt flesvoeding. nu sta ik elke ochtend de flesjes en de spenen uit te koken. is dat nog steeds nodig? zal ik alleen de speentjes nog doen? hoe doen jullie dat? ben benieuwd! groet, Lijn
Ik heb gehoord dat je tot 6 maanden de flesjes dagelijks moet uitkoken, dat daarna wekelijks meer dan voldoende is. Tot nu toe, doe ik het nog steeds dagelijks. Ben ook wel eens benieuwd wat de anderen doen.
Sinds Djurra zo moeilijk van die spruw afkwam hebben we voor elke voeding een andere fles (dus 6 flessen en spenen voor zes voedingen per etmaal). We koken die flessen elke dag uit. Zo drinkt ze maar 1 x uit een fles en speen en wordt die daarna weggezet voor de "uitkook". Ook hebben we veel fopspenen en krijgt ze om de zoveel uur een "verse" fopseen. best een gedoe enzo, maar ja... hygienne toch heel belangrijk! We doen dit inderdaad tot zes maanden. Daarna kook ik de spenen nog wel elke dag uit, maar de flessen eens per week ofzo. Bewaar je de flessen dan (na zes maanden en 1 x per week uitkoken) ook nog in de koelkast?
het is dus eingelijk meer hoe je zelf met hygiene om gaat. natuurlijk ben ik schoon en proper zeker met mijn zoon. maar ik wil hem ook wel weerbaar maken tegen bacterien en dat doe je het beste door niet alles zo brandschoon te hebben. Gupsie heeft maar 1 maand enkele keren per week uitgekookt en je kindje doet het nog steeds? dan ga ik ook maar wat minder vaak uitkoken. bedankt voor jullie reacties! dag dag, Lijn
Ik kook de flessen na iedere voeding uit. Ik heb zon bak voor in de magnetron. Ideaal. 5 minuutjes in de mag en klaar zijn ze weer. Briit krijgt ook bij iedere voeding een nieuwe fles en speen die uitgekookt zijn. Dus eigenlijk hoeft dat niet meer en is 1x per dag genoeg als ik het goed begrijp?