hoeveel flessen gekolfde melk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cvm1985, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo,

mijn dochtertje van 5 maanden krijgt op het kdv gekolfde melk in een fles. Voorheen gaf ik flessen van 150cc om 10 en 16 uur en voedde ik live om 13 uur. Om de drie uur voeding dus. Maar volgens de leidsters van het kdv heeft ze er niet genoeg aan, dus vragen ze steeds grotere flessen. Ik krijg echt niet meer bij elkaar gekolfd en meer dan 150cc om de drie uur vind ik ook niet nodig. (6 voedingen per dag x 150/misschien meer uit de borst is bijna een liter!)

Nu wil ik 2 flessen gaan geven van 200cc om de 4 uur en dan niet meer live vallen, en dan een fruithapje tussendoor. Betekend wel dat ik een maand eerder met fruit begin dan ik van plan was, maar wij hebben geen allergieën in de familie....Hoeveel flessen geven/gaven jullie rond 5 maanden en met welke inhoud?

2. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    Mijn dochter krijgt ook om de 3 uur (ongeveer). Meestal drinkt ze tussen de 100 en 140 cc. Meer wil ze echt niet. Dit is vanaf 4 maanden eigenlijk nauwelijks veranderd. Nu zit ik nog wel meestal op 8 voedingen.
    Meer dan 150 cc om de 3 uur lijkt me niet nodig. Ik weet niet hoe lang ze over een flesje doet, maar het kan natuurlijk zo zijn dat ze nog zuigbehoefte heeft. Een flesje drinkt natuurlijk makkerlijker dan dat ze bij jou drinkt. Waarom denken ze dat ze er niet genoeg aan heeft? Wil ze al eerder dan na 3 uur weer hebben of huilt ze na de fles?
    Bij mijn dochter stelt de fruithap nog steeds niets voor. Ze neemt maar een heel klein beetje. Drinkt hierdoor dus ook echt nog niet minder.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaf ik 3 flessen mee. Ik kolfde 2x onder werktijd en 's morgens voor ik wegging kolfde ik nog even leeg. Ongeacht het tijdstip dat ze had gedronken.
    Hier was het meestal 160cc. Ik kolfde soms wel eens 180cc maar dat dronk ze niet altijd op.
    Hier dronk ze om de 3/3,5 uur volgens mij.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Met vier tiot 6 maanden kreeg mijn zoontje een fles op het kdv om 11 uur (170 cc), 15 uur (170 cc) en soms tussen 17/18 uur 100cc maar niet altijd.
    Heb je de kleinste speen op de fles? En houden ze haar rechtop bij het drinken? Boertje tussendoor?
    Het is normaal dat een borstkindje klaagt as de fles leeg is, dat doet hij hier ook altijd. Maar zolang de voedingen niet dichter op elkaar komen (op verzoek) is dat voor mij een teken dat hij wel genoeg heeft.
    Even afleiden is dan voldoende.

Ik zou liever niet beginnen met bijvoeding. Eventueel de voeding indikken met johannesbroodpitmeel om zo aan haar zuigbehoefte te voldoen mocht bovenstaande niet helpen.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ze heeft een s speentje en drinkt alsnog binnen 5-10- minuten haar fles leeg. Gisteren om 11 uur live gevoed en om 15 uur een fles van 200 laten aanbieden op het kdv, het rekken van 3 naar 4 uur was geen probleem maar madame dronk maar 160cc....voor mij (en hopelijk ook voor de kdv leidsters) een teken dat ze genoeg heeft aan de flessen die ze nu meekrijgt! 's Avonds was mijn meisje helemaal van slag, omdat ze een voeding gemist had door het rekken naar om de 4 uur. En heeft ze 's avonds flink geklusterd, wat ze al maanden niet meer doet. Dus vandaag weer fijn terug in het oude ritme, meisje tevreden en mama tevreden!

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ze is trouwens wel tevreden maar omdat ze haar flesje met gemak leegtankt en daarna was onrustig is dachten ze dat ze meer wilde....ik denk zelf eerder dat ze na de fles even onrustig is omdat er een boer dwars zit en idd omdat ze nog zuigbehoefte heeft, aan de borst drinkt ze natuurlijk langer en ik blijf altijd nog een tijdje met haar zitten knuffelen/uitbuiken na de fles. Kan me voorstellen dat ze daar op het kdv geen tijd voor hebben en dat ze dat dus 'mist'.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn zoontje kreeg toen volgens mij 3x 180 cc mee.

Deel Deze Pagina