1ste echo, niet zoals ik hoopte

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door tkonzijntje 3, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    hey dames,

ik zit met veel vragen, pf :(

nu om te beginnen, ik ben heel onzeker geworden omdat ik in mei 2009 een miskraam heb gehad en daar begint het al mee...

ik had vrijdag veel buikpijn, precies dezelfde buikpijn als toen met men miskraam, dus ja ik ongerust. Ik heb dan ook opt werk ( daar zijn gynaecologen) gevraagd aan gyne of dit normaal was, ze zei wacht nog even af en als het vanmiddag nog is bel je maar naar dit nr. zodat we zeker zijn dat het wel in de baarmoeder zit.
    Tja in de namiddag nog steeds dezelfde pijn dus ik gebeld en afspraak gemaakt kon meteen even langskomen, ik zei ik ben ongeveer 6 weken... ze begon met de echo, nu zag ze niet veel...
    ze begon daar al mee, tja mss wordt het wel een miskraam... daar zit je dan... ze keek naar men eierstok en zei oei dat ziet er ook niet goed uit er zit precies wat vocht en de links of rechts (weet het ni meer) ziet er nogal opgezollen uit, met een soort extra zwelling op :(
    ze vertelde na de echo tja het kunnen drie dingen betekenen
    1. buitenbaarmoederlijk
    2. miskraam
    3.je bent minder ver dan je denkt

maar ze ging eerst bloed nemen om te kijken naar men hcg en na uurtje moest ik terug bij haar komen...
    daar sta je dan :(

na een uur terug binnen, ja uw hcg is goed gestegen, nu 7000, dit is goed, maar ze wou toch nog is even echo doen

terug naar vruchtje gezocht, nu zag ze een vruchtzakje, maar geen vrucht en geen dooierzakje, tja voor zoveel hcg zouden we toch meer moeten kunnen zien zei ze, men eierstok zag er nog ni goed uit maarja, ze ging overleggen met de prof

nu kwam de prof meekijken, die keek en zei alles ziet er goed uit,ja mevr een kindje kunnen we nog niet direct zien he, zei hij al lachend, zonder uitleg zonder verder iets nog eens niet naar eierstok meer gekeken... geen tijd meer voor vragen, kleed je maar om zeiden ze en maak nog een afspraak over 14 dagen...

daar stond ik dan...

met zoveel vragen
    pff :(

hoe ver ben ik nu?
    is het normaal nog niks te zien?
    komt dit dan niet overeen met hcg?
    is men eierstok wel in orde?

sorry meiden voor men heel verhaal...

2. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Met 6 weken hoef je nog geen vruchtje te zien hoor. Ik kreeg ook een vroege echo omdat ik niet wist hoe lang ik zwanger was. Bij mij zagen ze ook alleen een vruchtzak en 2 weken later een ini mini boon met een kloppend hartje. Hoe vervelend het wachten ook is gewoon even afwachten. Ik heb zelf ook eerder 2 miskramen meegemaakt dus ik snap je onzekerheid.

3. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    ik hoop ook dat ik over twee weken een mooie echo heb...

maar twijfel eraan omdat ze zei met een hcg van 7000 zouden we meer moeten zien...

of heeft iemand andere ervaringen hiermee

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    'tkozijntje omdat je hcg hoog is wil niet zeggen dat je dan al meer moest zien hoor!
    In Jette ( brussel) doen ze pas een echo met 7 weken minimaal omdat ze dan meer kans hebben op vruchtje met hartje!
    maar hcg heeft daar niet echt wat over te zeggen .

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dat ze je niet met zekerheid kunnen zeggen dat het goed is vind ik normaal, maar dat ze je met zoveel vragen en angst weg laten gaan vind ik heel erg...
    Als ik jou was belde ik over een paar dagen terug voor nog een bloedttest en een echo.
    Hoe zeker ben je van je termijn?

6. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    ik ben niet heel zeker van men termijn, heb een wisselende cyclus gehad , maar omdat ik positief teste op dag 30 van men cyclus dacht ik men kortste cyclus te hebben waardoor ik dan ben gaan rekenen dat ik ongeveer 4 weken was, maarja mss ben ik snel hcg gaan aanmaken ofzo en is men cyclus toch langer geweest dan ik dacht... ik weet het allemaal niet meer

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Mag ik vragen in welk ziekenhuis je bent geweest? Ik moet namelijk de 29e naar de gyn in UZ Brussel, Je krijgt daar ook alleen maar studenten:S Wordt er kots misselijk van daar, een student laat je tog niet alleen aanplaren zonder toezicht ofwel dan?:S
    Sorry ma ik heb echt een hekel aan de ziekenhuizen hier in Belgie en zie er echt tegenop om mijn controles en mijn bevalling daar te gaan doen:S

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Adorable iig op de fert afdeling van uz brussel ( dus jette ;)) waar ze de vroege echo's maken zijn absoluut geen studenten.
    Ik moet zeggen ik ben heel erg tevreden geweest over jette constant!

Snap eigenlijk niet waarom jij een hekel hebt aan nl ziekenhuizen.
    EN ik zou het niet snappen als je een hekel aan jette zou krijgen:p
    want er lopen toch hele vriendelijke en geleerde mensen daar rond hoor geen zorgen ;)
    Als het neit zover was weggeweest voor mij (1,5 uur) wilde ik zeker daar bevallen :)

9. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @Elif: Ja het is mijn ervaring die ik heb gehad de laatste keren dat ik daar ben geweest, en heb altijd een studente gehad ik vond het toen niet prettig, mijn schoonzus heeft met hechten van haar keizersnede ook een studente gehad en is verkeerd gegaan, dus vandaar dat ik niet echt tevrede ben over het UZ, magoed we beginnen nu weer opnieuwd ik heb de 29e een afspraak en hoop dat ik er deze keer positiever over ben. :) Ik krijg een Gyn die ik nog niet ken dus mssn is deze wel heel leuk:)
    Liefss Adorable

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    je weet niet toevallig hoe hij/ zij heet;)
    Veel succes hoor de 29e:D

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier ook met 7 weken een echo gehad... volgens hun berekening was ik 5 weken. Was alleen een vruchtzak t zien. Week later weer een echo en toen was ik ineens 7 weken en was er een mooi hartje te zien..

Dus eerst 2 weken terug gezet en toen 1 week weer vooruit. (ruim een week vooruit).

De kleintjes groeien zoooo verschillend in het begin.

12. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    tkonzijntje, dit was bij mij precies ook zo bij mijn eerste zwangerschap.
    Ik kreeg toen met 5 of 6 weken (weet niet meer precies) een echo omdat ik wat bloed verloor. De echo liet toen zien dat de baarmoeder leeg was. De reactie van de gynaecoloog was toen ook zo: of je hebt een miskraam gehad (niet waarschijnlijk vanwege het hcg-gehalte en de staat van de baarmoeder; deze leek ongebruikt), een hele vroege zwangerschap (vond ik niet aannemelijk, omdat ik mijn cyclus redelijk kende) of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die het lichaam zelf al had afgebroken. Er was alleen nog vocht te zien achter de baarmoeder.
    Ik heb toen die week om de dag bloed moeten laten prikken om te kijken wat het hcg-gehalte deed. Dit daalde in de loop van de week en was het duidelijk: een bbz, die verder geen schade had aangericht omdat zo het snel was afgebroken.
    Dit is mijn ervaring met zo'n echo... wat het bij jou gaat doen, weet ik natuurlijk niet.
    ik hoop van harte dat je wel een mooie echo krijgt de volgende keer! Bij de mei-mama's zijn er dit keer ook een aantal die op de eerste echo niets of iets veel te kleins zagen, wat later wel een goede zwangerschap bleek te zijn.
    Dus het lijkt nog alle kanten op te kunnen...Spannend! Succes met wachten!

Overigens zag ik bij deze zwangerschap met 5,5 week ook alleen maar een vruchtzakje. En dat zou 3 of 4 dagen met de jouwe schelen...
    Spannend hoor!!

Groetjes, Superano

13. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Vocht in je eierstok kan ook evt een cyste zijn. Bij mij zat er ook een cyste. Deze wordt in stand gehouden door het hcg en zodra dit afneemt wordt de cyste ook kleiner en hoort te verdwijnen.

Op mijn 20 weken echo was de cyste idd weg omdat de placenta toen alles had overgenomen.

Succes meis!

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Wat vervelend dat je zo in onzekerheid zit. Ik heb even een hcg-tabel voor je opgezocht:
    gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/MLgerekend vanaf bevruchting
    Niet zwanger < 5 - 21 dagen 0 - 5 7 dagen 28 dagen
    3 - 426 14 dagen
    35 dagen 18 - 7.340 21 dagen
    42 dagen 1.080 - 56.500 28 dagen
    49 - 56 dagen 7.650 - 229.000 35 - 42 dagen
    57 - 78 dagen 25.700 - 288.000 43 - 56 dagen
    79 - 100 dagen 13.300 - 253.000 57 - 78 dagen
    2de trimester 4.060 - 65.400 17 - 24 weken
    3de trimester 3.640 - 117.000 25 weken - bevalling
    Na bevalling < 5 -

Je kan dus al een hcgwaarde van 7000 hebben als je 5 weken ver bent. En dan klopt het dat je alleen een vruchtzakje ziet.
    In ieder geval sterkte gewenst bij het wachten en ik hoop dat je over 2 weken een mooi kloppend hartje ziet!

15. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Heb juist hetzelfde gehad. 2 weken geleden (zou toen volgens mijn eigen berekening ook 6 weken zijn) een vroege echo. Geen kloppend hartje (niet abnormaal) en volgens de gyn minder ver (5w3d). Hij zei ook dat het ofwel gewoon goed zou gaan en ik iets minder lang zwanger was, ofwel was het vruchtje gestopt met groeien. In elk geval zat er niets anders op dan afwachten en 14 dagen later een nieuwe echo. Dat was dus gisteren en met veel schrik opnieuw een echo laten maken. Maar we zagen een mooi kloppend hartje en een "babietje" dat 7w5d ver zou zijn (dus iets minder lang dan mijn berekening, maar wel weer wat verder dan de eerste echo).

Ik vrees dat er niets anders opzit dan afwachten en ik weet dat dit vreselijk is, maar blijven positief denken. Zoals je ziet kan het ook goed aflopen!!!

Veel succes meid!!!

16. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    hey meiden,

dank jullie voor de reacties :)

ik hoop natuurlijk een mooie echo te krijgen over twee weken,

hoort buikpijn er eigenlijk bij , want heb echt veel buikpijn, wel geen bloedverlies ofzo maar constant krampend gevoel in onderbuik:(

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Krampen kan heel goed, vaak door het oprekken van de baarmoeder (zo'n ongesteldheidsgevoel) , maar als je bijv. niet kan zitten/staan van de pijn zou ik toch ff bellen.

Deel Deze Pagina