Waterschoentjes of surfschoentjes en waarom

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ZoWelkom84, 29 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Goedemorgen!

Voor mijn jongens ben ik opzoek naar schoentjes voor op vakantie. Met name voor strand en zwembad. Zwembad meer tegen het uitglijden. Mijn jongste van 1 die staat nu net en wilt zo langzaamaan wel eens stappen (aan de hand) maar misschien over een maand dat hij toch al probeert te lopen.
    De oudste is 2 en tegen hem zeggen we wel rustig lopen maar vandeweek zag ik toch dat 1 beentje weggleed.

Nu lees ik graag ervaringen over waarom je voor waterschoentjes hebt gekozen en welk merk en waarom surfschoentjes welk merk?

Ben heel benieuwd!

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    https://www.uv-fashions.nl/playshoes-uv-strandschoentjes-voor-kinderen-shark

Wij hebben deze, in combinatie met een matchend uv shirt en zwembroekje.
    Gebruik ze vooral als hij met water aan t spelen is. Hij vindt het in het zwembadje niet fijn. Of moet wennen aan het feit dat hij met schoentjes in het water zit.
    In het zwembad nog nooit geprobeerd.
    Hij wilde z’n shirt eerst ook niet aan in t zwembad maar vond het deze week gelukkig toch goed. Dus denk dat z’n schoenen ook wel gaan lukken.

Geen ervaring met andere schoentjes. Dus geen idee of dat beter werkt.

ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Wij hebben surfschoentjes, vind ik fijner omdat ze veel zachter zijn en geen scherpe randjes hebben (van het plastic of de gesp ed). Ook kunnen ze die makkelijker zelf aan- en uittrekken (kan pok een nadeel zijn ;)). Ik koop ze net waar ze ze hebben, Van Haren, Bristol, Kruidvat, Etos, enz. en anders bv. via bol.com.

4. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Sutfschoentjes!!! Zijn veel zachter

5. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Surf schoentjes zou ik doen, ik heb waterschoentjes maar ze zitten bij mn dochtertje helemaal niet fijn in t water en ze heeft rode plekjes als ik der schoenen uit doe!

6. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Fijn de reacties! Iedereen zegt surfschoentjes, dan ga ik daar maar naar leuke kijken. Iemand nog leuke tips?

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ligt een beetje aan de maat. ;)

Maar bv. H&M, Bristol en Scapino hebben leuke in kleine maatjes (online is al veel uitverkocht trouwens, maar wie weet in stenen winkels?). Of bol.com dus. Zou gewoon even googlen.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier juist waterschoentjes die ouderwetse maar onze dochter heeft een nogal lastige wreef. Heb via via waterschoentjes overgekregen en zoek me nu de schompes naar een maatje groter.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Oa Scapino heeft naast surfschoentjes ook de ouderwetse (roze en blauwe, geloof ik)? Of zijn het speciale?

De oudste heeft ook een hoge wreef, maar met wat wringen lukt het meestal wel (soms niet, maar die van Scapino (geloof ik) kreeg ze uiteindelijk wel aan).

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Wij hebben surf schoentjes bij scapino gehaald :) bevallen prima

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik krijg deze week deze binnen;

http://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0567725003.html

In het zwembad til ik hem nu, omdat hij steeds uitglijd anders.
    En thuis met het warme weer stond een badje in de badkamer en ook daar glibberde hij weg dus deed ik zn sandaaltjes aan.

Dit lijkt me dus echt heel handig. Heb twee maten besteld. Ben benieuwd!

12. AvdY

AvdY Niet meer actief

Wij hebben ze ook van de Scapino, bevallen heel goed!
    Gebruik ze op het strand tegen het warme zand en schelpjes, en in de tuin voor als ze met/in water speelt (onze dochter wil niet met blote voeten op het gras...:rolleyes:). Bij een echt zwembad eerst wel maar later niet meer gebruikt, want het was veel minder glad dan wij dachten, en ze kon er niet fijn mee van de glijbaan af.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik ga een scapino zoeken. Had bristol en van haren al gehad. Bristol heeft ze wel maar vanaf maat 25.

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Je hebt ook speciale sokken die goede anti slip hebben voor in en aan het water. Geen idee hoe die dingen heten en heb er ookn geen ervaring mee maar zie er veel kinderen mee lopen.

Deel Deze Pagina